AnonymBruker Skrevet 21. april 2011 #241 Del Skrevet 21. april 2011 Det er forskjellige type ondter jeg har hatt. Som andre har nevnt, migrene er det værste, men det går jo mer på inne i hjernen, og ikke fysisk påført på den måten. Jeg hadde en gang så sterke menssmerter at jeg ikke klarte å gå ordentlig, og stod fremoverbøyd, og det var liksom kramper eller ja, både i magen og i baken satt det skikkelig godt. Jeg tenkte med meg selv er det slik rier kan kjennes ut når de første kynnerne kommer? Det var helt sykt vondt, og en gang klarte jeg ikke la være å ynke meg heller. Det var det værste fysiske. Har også fjernet mandlene, men det var ingenting i forhold selv om det også gjorde vondt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 21. april 2011 #242 Del Skrevet 21. april 2011 Da jeg var 11-12 år hadde jeg noen sinnsyke magesmerter en natt og dro på legevakta. Lurte på om det var blindtarmen, men var heldigvis ikke det. Husker jeg holdt på å svime av og kaste opp samtidig da de tok blodprøve i fingeren(så etter det syns jeg at det er kjempeskummelt). Fikk prolaps for snart ni år siden. Var ikke vondt der og da men fikk etter hvert betennelse og litt sånn. Bodde i andre etg og kunne bare gå i trapper med høyrebeinet først(hadde isjas på venstresida), det tok litt tid Har egentlig fortrengt de smertene, men ble jo sykemeldt fra skolen i flere mnd så var nok ganske så vondt. Falt av hesten min og landa på ryggen på en stein. Ikke sånn kjempebehagelig egentlig, var helt svart(ikke blå) på ryggen etterpå og kunne omtrent ikke få på meg bukser på flere dager. Mista forresten følelsen i huden der i flere mnd(knuste litt muskler og litt sånt antakelig), og hvis jeg klemmer der nå gjør det vondt og det er noen harde klumper der. Ellers er ikke hjernerystelse særlig behaglig, spesielt ikke da hesten min skalla meg ned(det smalt skikkelig og fikk en pen donald-kul i panna etterpå). Eller den gangen jeg våkna av at jeg ikke fikk puste for det var så vondt(fikk krampestillende sprøyte på legevakta, så gikk over relativt fort) Og inngrodd tånegl med betennelse som jeg har nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiana Skrevet 21. april 2011 #243 Del Skrevet 21. april 2011 Gallesteins-smerter! Hadde gallestein som satt seg fast og ble betent, holdt på å dø - bokstavlig talt... Har nettopp vært gjennom en stor kneoperasjon, hadde et smertehelvetet! Men ikke så ille som med gallesteinen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2011 #244 Del Skrevet 21. april 2011 Verste smerten eg har hatt er då eg tok spinalpunksjon pga borrelia infeksjon. Sjølve prøven var ikkje noko vondt. Men dei 3 neste vekene då eg låg meg konstant hovudpine (typen migrene) pga spinallekasje. DET unner eg ikkje min verste fiende... Aldri om nokon får stikke noko som helst inn i ryggraden min igjen!! Det har jeg også opplevd, og i tillegg til hodepinen kastet jeg opp og var konstant kvalm i to uker. Ellers synes jeg det er vanskelig huske hva som var mest vondt: Knekt halebein 4 brudd i ankelen fødsel ribbensbrudd som ikke ble holdt i ro Muskelsmerter og kramper Psykisk smerte og sorg er uansett vondt og kan være verre enn smerter man vet går over igjen. Har også opplevd at møtet med helsepersonell har påvirket smertene, noen har beroligende effekt mens andre får hele kroppen til å stramme seg og gjør smertene verre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uAnonymBruker Skrevet 21. april 2011 #245 Del Skrevet 21. april 2011 Jeg kan hjelpe deg å sammenligne... Fødsel er piece of cake sammenlignet med gallesteinsanfall. (og jeg fødte uten smertestillende) Gallesteinsanfall her og, topper alt annet jeg noen sinne har opplevd. Jeg hadde en stein som legen sa han aldri hadde sett maken til. Blir kvalm bare jeg tenker på det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mynona83 Skrevet 21. april 2011 #246 Del Skrevet 21. april 2011 Kom på en til; når jeg ikke fikk puste en gang. Fikk et allergisk sjokk eller noe, og fikk nesten ikke trekt pusten - og var ikke i nærheten av folk. Jeg var minst like redd som jeg hadde smerter. Heldigvis gikk det bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SilkeSatan Skrevet 21. april 2011 #247 Del Skrevet 21. april 2011 Skikkelig mellomøre-betennelse i voksen alder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HunterLady Skrevet 21. april 2011 #248 Del Skrevet 21. april 2011 Synes for øvrig at å bli stukket i ryggmargen er direkte deilig i forhold til fødsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Audiot Skrevet 21. april 2011 #249 Del Skrevet 21. april 2011 I militæret. Inne i ett verksted, stod i stige ca 10m over gulvet, så begynnte stigen å skli sakte men sikkert. Når jeg var 4-5m unna gulvet rasa plutselig stigen ned, jeg datt rett i vasken og knuste den. Var egentlig ikke så veldig vondt i starten, klarte å reise meg halvveis opp før jeg kjennte den venstre armen begynnte å gjøre litt vondt, så ned på den, så jo grei ut, så jeg prøvde å ta tak i den, men når jeg sku til å ta takiden blei den liksom borte. Skjønnte ikkeno, så begynnte å se meg rundt, da hang armen i en merkelig vinkel, halveis bakpå ryggen med beinpipa stikkende ut.. Legen forklarte at grunnen til at jeg så armen helt uskadd og normal i starten er en forsvarsmekanisme i huet så man ikke skal freake ut. Endte ihvertfall med skulder ut av ledd, og gips i 2mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 21. april 2011 #250 Del Skrevet 21. april 2011 når det kommer til fysisk smerte må det være rier og tannverk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krysanti Skrevet 21. april 2011 #251 Del Skrevet 21. april 2011 Har ikke født barn, så det kan jeg ikke uttale meg om. Men etter en operasjon i håndleddet i høst fikk jeg lokalbedøvelse som varte i ca halvannet døgn, og da den gikk ut gikk jeg rundt i huset og gråt av smerte. Hadde så vondt i så mange dager at alt ble tåkete og helt borte. Hjalp ikke at jeg fikk en kraftig reaksjon på pinex forte, og kastet opp annenhver time det neste døgnet. Himmel, så dårlig jeg var. I ukesvis etterpå ble jeg svimmel og kvalm av den minste smerte, var akkurat som jeg hadde "fylt opp" kvoten. Det er rart med det, da jeg opererte et kne et halvt år tidligere hadde jeg ikke vondt i det hele tatt, men de gjorde mer i håndoperasjonen da, borret hull og greier. Huff. På andreplass og tredjeplass kommer andregradsforbrenning over underarmen (igjen et gå-rundt-og-gråte-tilfelle, det er tydeligvis sånn jeg reagerer når jeg får skikkelig vondt) og beinhinnebetennelse i kjeven etter jeg trakk en visdomstann, som det føltes som om ALDRI gikk over. Det er fælt å ha så vondt altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fireflies Skrevet 21. april 2011 #252 Del Skrevet 21. april 2011 Da pappa døde, helt uventet og plutselig. Aldri har jeg vel opplevd noe så ille, og det verste er selvsagt at det er en smerte man må leve med for alltid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hogwash Skrevet 21. april 2011 #253 Del Skrevet 21. april 2011 Av alle postene jeg har lest i denne tråden er det deg jeg syns mest synd på. Clusterhodepine er noe av det jævligste et menneske kan oppleve. Det er 10 ganger sterkere enn sterk migrene... Takk for omtanken, men jeg har ikke hatt et anfall på mange år. Jeg er en av de heldige som ikke slet med det lenger enn rundt et halvår. Unner ingen andre den opplevelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2011 #254 Del Skrevet 21. april 2011 Den verste smerten jeg har hatt er når jeg hadde en spontanabort. Det var helt grusomt ! Aldri opplevd større smerte enn hva jeg hadde da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest luri Skrevet 27. april 2011 #255 Del Skrevet 27. april 2011 Faktisk en urinveisinfeksjon. Det var helt forferdelig. Har ramlet av hester som har snublet el. osv og fått de opp på meg i noen sekunder, vært i en bilulykke og blitt kraftig forslått, men ingenting har enda klart å slå urinveisinfeksjonen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest luri Skrevet 27. april 2011 #256 Del Skrevet 27. april 2011 Også når jeg svimte av hos legen en gang. Første gangen. Var helt uventet, så skjønte ikke hva som skjedde. Det er kanskje noe av det skumleste sett vekk fra bilulykken. Jeg svimte av, våknet, spydde, måtte på do, svimte av igjen osv. Vet ikke hvor lenge det varte før jeg kom til meg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 27. april 2011 #257 Del Skrevet 27. april 2011 Født barn uten bedøvelse. Aii... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mille_ Skrevet 27. april 2011 #258 Del Skrevet 27. april 2011 Fødsel, uten tvil. Men de som sier at det ene er verre enn det andre: det kan man ikke si noe om, for smerter oppleves forskjellig fra person til person. Noen (få) opplever fødselen som litt mageknip, andre har så store smerter at de vil dø (bokstavelig talt). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilipili Skrevet 27. april 2011 #259 Del Skrevet 27. april 2011 Setefødsel Smerter etter brystreduksjon Tannsmerter av betennelse og fylling helt nær nerva i tanna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 27. april 2011 #260 Del Skrevet 27. april 2011 Fødsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå