Gjest h Skrevet 6. februar 2009 #1 Skrevet 6. februar 2009 Jeg syntes å ha hørt noe om at man kan ha skattefritak på arbeid man gjør i et sameie. Mener det var 1000kr på leilighet pr år. Altså, er det et sameie med 4 leiligheter kan forretningsføreren i sameiet ta inn totalt 3000kr(4000kr inkludert egen leilighet) i året for arbeidet skattefritt?
Lotten Skrevet 6. februar 2009 #2 Skrevet 6. februar 2009 Jeg syntes å ha hørt noe om at man kan ha skattefritak på arbeid man gjør i et sameie. Mener det var 1000kr på leilighet pr år. Altså, er det et sameie med 4 leiligheter kan forretningsføreren i sameiet ta inn totalt 3000kr(4000kr inkludert egen leilighet) i året for arbeidet skattefritt? Det er ikke riktig. Riktignok avga Skattedirektoratet en bindende forhåndsuttalelse i 2006 eller 2007 som kom til det resultatet, men Finansdepartementet var så lite fornøyd med den uttalelsen at Skattediretoratet i ettertid måtte gå ut å si at de nok hadde tatt feil. Link til begge uttalelsene her.
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2009 #3 Skrevet 6. februar 2009 Ok, jeg leste bare denne: http://www.huseierne.no/en/Nyhetsarkiv/Ska...styremedlemmer/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå