Gå til innhold

Hvor mye bruker folk på brudekjolen egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte egentlig på om hvor mye brudekjoler generelt ligger på?

Er jeg "gal" som kjøper en til 13000,-

Har ikke begrep egentlig...men den jeg har funnet er bare SÅ vakker;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det er uvanlig å bruke 13000 for en kjole, men jeg hadde ikke gjort det.

Skrevet

Hei!

Jeg har inntrykk av at brudekjoler ligger på 11000 - 18000 hvis du skal kjøpe ny.. For min del hadde jeg lukket øynene og dratt kortet! Har du funnet den perfekte kjolen får du den ikke ut av hodet igjen. Dessuten - det er bare en gang i livet man har sjansen til å kjøpe en kjole som dette så kjør på!

Lykke til!

Skrevet

Hvis du vil kan du jo få solgt den igjen etterpå, og da er den jo ikke like dyr lengre! Jeg hadde store planer om å kjøpe en til 13000 helt til jeg fant en til 9900 som utkonkurrerte den første. Det er jo mye penger, men absolutt ikke urimelig! Følg hjertet ditt du! Kjipt å gå rundt den dagen og tenke på hvordan du kunne ha følt deg, hvis du bare hadde brukt et par tusen mer på kjolen.. :)

Skrevet

min kostet 13-14.000 :) veldig fornøyd med at jeg kjøpte den!! skal snart brukes :)

Gjest Gjest_søta_*
Skrevet

Min koster 1150 kr og må si jeg er utrolig fornøyd med å ikke bruke 10 tusenlapper på noe jeg skal ha på meg én eneste dag av livet mitt!

Gjest Gjest_kikki_*
Skrevet

Jeg betalte 18000 for min kjole, og har aldri følt meg flottere. Verdt hver krone synes både jeg og min mann.

Skrevet
Lurte egentlig på om hvor mye brudekjoler generelt ligger på?

Er jeg "gal" som kjøper en til 13000,-

Har ikke begrep egentlig...men den jeg har funnet er bare SÅ vakker;-)

Kjolen min koster mer enn din, så jeg synes naturligvis ikke at du er gal! Hadde overhodet ikke tenkt å kjøpe en så dyr kjole, men det var den kjolen som satt best og var finest og som fikk de to venninnene mine som var med og dama i brudebutikken til å begynne å grine..."Sparer" inn ved å droppe slør og tiara og bare ha blomster i håret.

Følg hjertet ditt du, det er sikkert ikke kult å ta en billigere kjole som du ikke liker så godt for du kommer nok ikke til å glemme den andre kjolen. Litt kjedelig å tenke på den andre iløpet av bryllupsdagen, noe jeg vet at jeg ville ha gjort.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg bruker 8000 inkludert sying på min. Hadde egentlig planer om å bestille, men må si jeg synes det er verd pengene. Kjolen hadde ikke vært det samme i syntetisk stoff for å si det sånn! Dessuten kan jeg farge og bruke den senere.

Skrevet

Jeg betalte 7000 for min. Sto mellom den, og en annen til 15000 som jeg kanskje likte hakket bedre der og da. Men syntes ikke den var verdt 8000 kr mer, og er nå kjempefornøyd med at jeg kjøpte den andre :)

Skrevet

den som ligger på førsteplass hos meg nå koster 13 000, så kommer jo undertøy og alt annet i tillegg. Regner med å bruke totalt 18-20 000 på hele pakka.

Gjest Mea Culpa
Skrevet

Min kjole kostet ca. 1200kr, men den var fra en vanlig klesbutikk. Kjekt for da kan jeg bruke den til andre anledninger ogsaa. :)

Skrevet
Hei!

Jeg har inntrykk av at brudekjoler ligger på 11000 - 18000 hvis du skal kjøpe ny.. For min del hadde jeg lukket øynene og dratt kortet! Har du funnet den perfekte kjolen får du den ikke ut av hodet igjen. Dessuten - det er bare en gang i livet man har sjansen til å kjøpe en kjole som dette så kjør på!

Lykke til!

Eg vet, eg har en kjole i hodet som jeg ikke klarer å gi slipp på.. selv om eg har kjøpt en annen! men nå ligger den på finn og jeg sparer til den andre. ( mer i 18 000,- klassen)...

Skrevet

Jeg ville aldri ha brukt så mye penger på en kjole som skal brukes bare en dag. Min kjole kostet 3500kr. Det var en kjole som har vært utleiekjole, men for meg spiller det ingen rolle. Så kommer kjolepose, underskjørt og undertøy i tillegg.

Skrevet
Min koster 1150 kr og må si jeg er utrolig fornøyd med å ikke bruke 10 tusenlapper på noe jeg skal ha på meg én eneste dag av livet mitt!

Så gøy, min kosta også 1150kr! Og jeg er kjempefornøyd! Har sett på de dyre kjolene...men helt ærlig det er virkelig ikke verdt såååååååå mye penger. Du skal ha det på deg en dag, EN DAG i livet!

Og alle skriver om at "det er jo bare å selge den etterpå". Men det er ikke så lett, for i dagens samfunn skal jo alle bridezillas ha nytt-nytt-nytt og gud forby, det er litt feil å kjøpe noe som er brukt en gang eller tenk, til og med TO ganger før.

Jeg hadde ikke blunka engang om å bruke en brukt kjole. Er ikke kjolen som gjør dagen, tenk litt på det. Men så har ikke jeg foreldre som spytter inn 140 000kr eller så har ikke jeg og min kjære ønsker om å ta opp lån for en dag.

Så kjære fremtidige bruder, gå inn i dere selv og tenk litt på hvordan dere kan rettferdiggjøre kjøpet av en kjole til 15 000kr. Hvorfor er det så viktig, hvorfor ikke heller bruke de pengene til noe som kan glede deg og de rundt deg gjennom livet? Donere dem vekk til de som trenger de, og nå mener jeg ikke bare fattige barn i Afrika som ikke har penger, men også de her i Norge som ikke har råd til mat på bordet eller som må sende barna sine sultne på skolen?

Tenk jenter, og om du er en av de som synes det er helt fett å bruke alle disse tusenlappene på ett plagg du bare bruker disse få timene denne dagen, ja, så synes jeg veldig veldig synd på deg!

Gjest Gjest_Marianne_*
Skrevet
Så kjære fremtidige bruder, gå inn i dere selv og tenk litt på hvordan dere kan rettferdiggjøre kjøpet av en kjole til 15 000kr. Hvorfor er det så viktig, hvorfor ikke heller bruke de pengene til noe som kan glede deg og de rundt deg gjennom livet? Donere dem vekk til de som trenger de, og nå mener jeg ikke bare fattige barn i Afrika som ikke har penger, men også de her i Norge som ikke har råd til mat på bordet eller som må sende barna sine sultne på skolen?

Tenk jenter, og om du er en av de som synes det er helt fett å bruke alle disse tusenlappene på ett plagg du bare bruker disse få timene denne dagen, ja, så synes jeg veldig veldig synd på deg!

Wow... du må jo være rene Mor Theresa du. Regner med at du kun lever på det du absolutt trenger, at du aldri bruker penger på noe uødvendig. At du ikke røyker, drikker eller kjøper plagg du ikke har akutt behov for. Eller, du kjøper vel ikke klærne selv i det hele tatt. Du tar sikkert imot brukte klær fra venner og famillie, det er jo tross alt ikke nødvendig å kjøpe nytt i dagens samfunn, når det er så mange som kaster fullt brukelig klær. Møbler også for den saks skyld. Hvis du i det hele tatt mottar lønn (og ikke jobber for kost og losji) så regner meg det at du kun bruker minimalt av det selv, og så gir bort resten til de fattige.

Eller, kjære KG-bruker, kanskje du bare er en person som mangler en god dose selvinnsikt? Har du hørt om å kaste stein i glass-hus? Du har jo tross alt kjøpt deg brudekjole du også. Var det strengt tatt nødvendig? Hadde du ikke noe annet du kunne hatt på deg? Eller kunne du ikke lånt av noen? Kan det ikke sees som et unødvendig gode å ha et spesielt antrekk i et bryllup, eller å gifte seg for saks skyld. Jeg kunne skrevet at jeg synes veldig, veldig synd på sånne som deg, men en så tåpelig ting ville det ikke falle meg inn å skrive.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde aldri klart å kjøpe kjole til 13000 (eller mer) Hadde rett og slett fått dårlig samvittighet for å ha brukt så mye penger på et plagg jeg bruker en dag... :sjenert:

Men hvis man har penger og det er det eneste man ser bra ut i, så værsågod!

Skrevet (endret)
Så gøy, min kosta også 1150kr! Og jeg er kjempefornøyd! Har sett på de dyre kjolene...men helt ærlig det er virkelig ikke verdt såååååååå mye penger. Du skal ha det på deg en dag, EN DAG i livet!

Og alle skriver om at "det er jo bare å selge den etterpå". Men det er ikke så lett, for i dagens samfunn skal jo alle bridezillas ha nytt-nytt-nytt og gud forby, det er litt feil å kjøpe noe som er brukt en gang eller tenk, til og med TO ganger før.

Jeg hadde ikke blunka engang om å bruke en brukt kjole. Er ikke kjolen som gjør dagen, tenk litt på det. Men så har ikke jeg foreldre som spytter inn 140 000kr eller så har ikke jeg og min kjære ønsker om å ta opp lån for en dag.

Nå handler jo ikke denne tråden om det er moralsk riktig eller ikke å kjøpe en dyr brudekjole. Dersom dette er noe som plager deg veldig, at det finnes slike som meg, som kan rettferdiggjøre å ha en veldig dyr brudekjole bare for en dag, kan du jo lage deg en egen tråd hvor dette er tema, kan du ikke?

Når du først er inne på dette med moral, har du noen gang tenkt på hvor billige brudekjoler er laget? Og av hvem?

Og nei, det er ikke foreldre eller banken som betaler.

Endret av Coriander
Skrevet

Jeg brukte nesten 14.000 på brudedkjolen min (inkludert tilpasning) og jeg har ikke angret et sekund på det. Jeg har nok penger til å gjøre det (og enda har jeg penger igjen til fattige barn i Afrika, gitt) og jeg fikk kjolen med stor k.

Skrevet

Har man råd til det, så må man jo gjerne bruke så mye på en kjole. Selv ville jeg aldri hatt råd til en kjole til den prisen, og brukte selv 1050 kr på en kjole fra eBay (drømmekjolen).

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...