Ruben69 Skrevet 6. februar 2009 #1 Skrevet 6. februar 2009 Jeg har opplevd at min mann har vært utro. Det var ikke seksuelt, men utroskap var det, når de holdt sitt bekjentskap skjult for meg. De har kysset og flørtet via tlf og sms. Jeg oppdaget dette for 6 mnd siden, men livet har gått videre for oss. Dette pågikk i ca 3 uker Etter jeg oppdaget dette har vi ordnet opp oss i mellom, jeg har tilgitt og har valgt å stole på han. Jeg og min mann har et veldig godt ekteskap nå, dialogene har blitt enda bedre og han sier helt klart at det var han som var idiot. Uansett hvor dårlig det var mellom oss, så skulle han aldri tatt det valget. Mitt spørsmål til dere er, hva gjør vi med den kontakten den andre kvinnen prøver å oppnå? Jeg tror på han at han ikke har kontakt lenger og han viser meg de meldinger som kommer.
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2009 #2 Skrevet 6. februar 2009 Jeg har opplevd at min mann har vært utro. Det var ikke seksuelt, men utroskap var det, når de holdt sitt bekjentskap skjult for meg. De har kysset og flørtet via tlf og sms. Jeg oppdaget dette for 6 mnd siden, men livet har gått videre for oss. Dette pågikk i ca 3 uker Etter jeg oppdaget dette har vi ordnet opp oss i mellom, jeg har tilgitt og har valgt å stole på han. Jeg og min mann har et veldig godt ekteskap nå, dialogene har blitt enda bedre og han sier helt klart at det var han som var idiot. Uansett hvor dårlig det var mellom oss, så skulle han aldri tatt det valget. Mitt spørsmål til dere er, hva gjør vi med den kontakten den andre kvinnen prøver å oppnå? Jeg tror på han at han ikke har kontakt lenger og han viser meg de meldinger som kommer. Hva sier hun i de meldingene da? Er det åpenlyst at hun vil ha mer kontakt med han? Eller er det bare sinna meldinger?
Gjest Illiya Skrevet 6. februar 2009 #3 Skrevet 6. februar 2009 Tar hun kontakt igjen og igjen uten at han svarer? Det ville vel de færreste gjøre....er du sikker på at hun ikke får noen oppmuntring?
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2009 #4 Skrevet 6. februar 2009 Er du sikker på at de ikke var LITT mye dypere involvert enn han sier de var, at hun har satt krav og at han nå har fått kalde føtter og derfor rusher tilbake til deg? Er som regel noe som ikke stemmer når man pluuutselig får et mye bedre ekteskap like etterpå, tvert man har tilgitt den "stakkars" mannen. Om mannen er forelsket (og ærlig med seg selv) er ikke det følelser han kan glemme over natta akkurat. Høres mer ut som et trekantdrama, hvor han spiller dere på tur. Nå har hun rollen som "forsmådd elskerinne", og han sitter der og har dere begge under full kontroll.
Gjest Jente38 Skrevet 6. februar 2009 #5 Skrevet 6. februar 2009 Er du sikker på at de ikke var LITT mye dypere involvert enn han sier de var, at hun har satt krav og at han nå har fått kalde føtter og derfor rusher tilbake til deg? Jepp. Du traff nok spikeren på hodet. Mest sannsynlig er det nettopp dette som skjer.
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2009 #6 Skrevet 6. februar 2009 Er du sikker på at de ikke var LITT mye dypere involvert enn han sier de var, at hun har satt krav og at han nå har fått kalde føtter og derfor rusher tilbake til deg? Er som regel noe som ikke stemmer når man pluuutselig får et mye bedre ekteskap like etterpå, tvert man har tilgitt den "stakkars" mannen. Om mannen er forelsket (og ærlig med seg selv) er ikke det følelser han kan glemme over natta akkurat. Høres mer ut som et trekantdrama, hvor han spiller dere på tur. Nå har hun rollen som "forsmådd elskerinne", og han sitter der og har dere begge under full kontroll. Unnskyld at jeg spør, men hvordan kan du gi en sånn vurdering etter det lille ts kimmer med?? Vi vet da vel ingenting om forholdet deres, og sier hun at det nå går bra, så kan vel ingen andre si noe annet?? Man kan ikke basere alt på hva man evt har erfart tidligere, el hørt før. Dette er en helt ny situasjon som fortjener en tilbakeml. uavhengig av andre lignende situasjoner. Dersom han skriver tilbake, regner jeg også med du ville sett det på hvilke ml hun skriver til han.. Er det svar, el er det sånt som at hun savner han, er lei seg osv.. Virker ml masete?? Fint at du har greid å tilgi og at du greier å stole på han igjen.. Syns du skal få mannen din til å skrive ml til denne dama, mens du ser hva han skriver. Hvor han forteller henne at han har det fint hvor han er og ikke vil ha mere kontakt med henne osv.. Det er vel stort sett det eneste han kan gjøre. Er han virkelig seriøs i forhold til dette, kan han også skifte nr. Hun kan jo lett finne ut av det nye nr også, men da skjønner hun i allefall at han mener alvor.
Gjest Naria Skrevet 6. februar 2009 #7 Skrevet 6. februar 2009 Kan han ikke bare bytte telefonnummer?
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2009 #8 Skrevet 6. februar 2009 Jeg har opplevd at min mann har vært utro. Det var ikke seksuelt, men utroskap var det, når de holdt sitt bekjentskap skjult for meg. De har kysset og flørtet via tlf og sms. Jeg oppdaget dette for 6 mnd siden, men livet har gått videre for oss. Dette pågikk i ca 3 uker Etter jeg oppdaget dette har vi ordnet opp oss i mellom, jeg har tilgitt og har valgt å stole på han. Jeg og min mann har et veldig godt ekteskap nå, dialogene har blitt enda bedre og han sier helt klart at det var han som var idiot. Uansett hvor dårlig det var mellom oss, så skulle han aldri tatt det valget. Mitt spørsmål til dere er, hva gjør vi med den kontakten den andre kvinnen prøver å oppnå? Jeg tror på han at han ikke har kontakt lenger og han viser meg de meldinger som kommer. Kjære deg. Forholdet har mest sannsynlig vart mye lengre enn hva din mann har fortalt deg og de har nok garantert gjort mer enn "kysset". Når han viser deg sms'er fra henne, er det fordi han har sendt den første meldingen - hun har bare svart! Ok?!!
Gjest Fredagsgjest Skrevet 6. februar 2009 #9 Skrevet 6. februar 2009 Jeg har nylig avsluttet et forhold på si.. Vi hadde ikke mye fysisk.. men veldig mye drømmer og frekke fantasier. Vi lyver om at hvor langt vi gikk. Ingen vet sannheten - den er vi enige om at ingen heller skal vite. Kona vet. Mannen min vet. Hele forholdet vårt baserte seg på at vi begge sleit i forholdene våre.. og på den måten hadde felles trøst. - LES; kan hende de lyver om hvor langt de har gått. Men, igjen, det får du vel neppe noen gang vite. Vi har hatt kontakt også etter at dette har blitt "kjent". Han veksler mellom å si at han har valgt å bli hjemme.. og være på nippet til å trygle om å få meg en "siste gang".. Hva vet jeg? Kanskje han viser henne meldinger jeg har sendt ham? Da vil kona hans si/se det samme som du ser nå.. Nemlig at jeg tar kontakt.. Mens han kanskje sier at han selv ikke responderer. LES; kan hende din mann også sender henne SMS. Det er litt rart hvis hun uten mål og mening; hvis han har tatt et valg og det er å bli hjemme, at hun fortsetter å texte ham. Kan du ikke ringe henne? Spørre henne rett ut? Hva hun vil med mannen din.. Hva hun tenker.. Hva de har "hatt"..? Kanskje får du svar som svir.. men bedre å ta problemet med det samme.. enn å hale det ut å risikere å bli ført bak lyset igjen..
Ruben69 Skrevet 6. februar 2009 Forfatter #10 Skrevet 6. februar 2009 Ja, bytte telefon nr har han selv vært inne på, men vi skulle vente litt mer med det. Jeg har sagt at kommer det en til meldig, gjør vi noe mer konkret. Jeg vet ganske mye om denne kvinnen, hun er selv gift og har barn, fullt navn, vet vor hun bor og hva hun jobber med. Vi har felles kjente og har en hobby til felles. Ser noen tror han sitter og har oss under sin kontroll, det stemmer ikke. Vi har endret vårt forhold til hverandre og jeg kan faktisk til en viss grad forstå at mennesker blir tiltrukket av hverandre, det er hva man gjør med det som er saken, her gjorde han helt feile valg. Uansett, når det gjelder hva som blir skrevet så er det vel uskyldig. Hvordan går det, har du det bra osv. det er korte meldinger. Jeg og mannen min blir jo påminnet om dette vær gang det kommer noe. Dette har skjedd ca en gang i mnd... kanskje det vil bare dø ut av seg selv..... det viktigste er hvordan det er nå.
aline Skrevet 6. februar 2009 #11 Skrevet 6. februar 2009 hva sier mannen din at han gjør når hun sender meldinger til ham da? Dersom han bare lar være å svare, så kan det være derfor hun fortsetter. Om han virkelig er seriøs med deg, og ikke ønsker mer kontakt med henne, så tar han kontakt en siste gang (gjerne mens du er til stede og hører på, eller leser meldingen hans) og forteller henne at de ikke kan ha noe mer kontakt, at han er lei seg for det han gjorde mot sin kone og at han vil gjøre alt som står i hans makt for å rette opp og få det bra i det forholdet han er i. Noe som betyr at hun ikke lenger kan ha en plass i livet hans. Dersom hun fremdeles fortsetter, etter en klar melding fra ham, så er nok muligheten til å skifte telefonnummer en tanke ja.
Gjest Fredagsgjest Skrevet 6. februar 2009 #12 Skrevet 6. februar 2009 Med tanke på at de var veldig gode venner, er det vel ikke rart at hun lurer på hvordan det går med ham? Han kunne vel fått henne til å kutte disse SMSene på en annen måte enn å involvere deg i dem.. Kunne sendt henne en kald, kort SMS tilbake med; "bra, men det passer seg ikke å ha kontakt..." eller noe i den duren.. Han driter henne litt ut.. men igjen.. det var vel deg han dret ut for seks mnd siden..?! Ikke lett dette. Vi er bare mennesker. Følelser er vanskelig og noen ganger vondt... og vi lever bare en gang. Hvis hun bryr seg oppriktig om ham, mener hun vel ikke noe vondt med å texte ham nå.. ville vel bare høre om ting var ok.. Og du er jo tålmodig som har tilgitt og tar dette må denne måten.. rolig..? Lykke til...
Gjest Fredagsgjest Skrevet 6. februar 2009 #13 Skrevet 6. februar 2009 Dersom hun fremdeles fortsetter, etter en klar melding fra ham, så er nok muligheten til å skifte telefonnummer en tanke ja. Så dumt. Skal mannen virkelig skifte tlfnr, fordi ei kvinne han vartet opp og sikkert delte tanker fra langt inn i sjela si for noen små mnd tilbake sender han et par sms og spørr om han har det bra?? Vi har 1881 osv så nr er enkelt å få tak i.. -dere mener vel virkelig ikke at han skal ha HEMMELIG nr?? Herregu!! Be ham sende henne en normal mail.. med "takk for omtanken, men NEI TAKK". De er garantert alt hun trenger for å skjønne at hun holder seg langt unna også..
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2009 #14 Skrevet 6. februar 2009 Hjelp! Nå ser jeg meg selv i situasjonen til denne dama om noen måneder. Har avsluttet et forhold på si, kona vet det, og jeg har sendt ham et par meldinger for å spørre hvordan han har det, men det er stort sett han som har meldt meg, og noen av disse meldingene vet ikke kona om, selv om de overhodet ikke har inneholdt noe "ulovlig". Vi er venner, har vært det i flere år før det ble noe forhold, og vi kommer antagelig til å ha noe med hverandre å gjøre i fremtiden også. Ville for meg være helt unaturlig å ikke bry meg om ham, og hvordan det går med dem, hvis han ikke forteller meg at han ikke vil ha kontakt med meg - noe han foreløpig ikke har gjort. Gjør han det, skal jeg holde meg unna. Det kan jo være slik det er i dette tilfellet? Så svaret mitt til ts må bli; hvis dere virkelig ønsker at hun skal slutte å melde - må han gi klar beskjed om dette, så gir hun seg nok, hvis hun er glad i ham og vil ham vel.
Ruben69 Skrevet 6. februar 2009 Forfatter #16 Skrevet 6. februar 2009 Jeg synes det høres fornuftig at han svarer henne hvis det kommer flere meldinger... Jeg er ingen blåøyd person og mener at skal vi fortsette vårt liv sammen så kan man ikke gjøre noe annet enn å tilgi og ha tillit. (Tro meg oppvasken mellom oss var vondt som faen, og man har de øyeblikk som det vonde kommer opp, jeg er menneske) Det kan faktisk være de som angrer seg og vil gjøre det riktig igjen. Jeg kjenner min mann veldig godt og han kjenner meg. Det er ikke tvil i mitt hjerte at han ikke har kontakt med henne Jeg takker for svar og innspill.....
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2009 #17 Skrevet 6. februar 2009 Jeg har nylig avsluttet et forhold på si.. Vi hadde ikke mye fysisk.. men veldig mye drømmer og frekke fantasier. Vi lyver om at hvor langt vi gikk. Ingen vet sannheten - den er vi enige om at ingen heller skal vite. Kona vet. Mannen min vet. Hele forholdet vårt baserte seg på at vi begge sleit i forholdene våre.. og på den måten hadde felles trøst. - LES; kan hende de lyver om hvor langt de har gått. Men, igjen, det får du vel neppe noen gang vite. Vi har hatt kontakt også etter at dette har blitt "kjent". Han veksler mellom å si at han har valgt å bli hjemme.. og være på nippet til å trygle om å få meg en "siste gang".. Hva vet jeg? Kanskje han viser henne meldinger jeg har sendt ham? Da vil kona hans si/se det samme som du ser nå.. Nemlig at jeg tar kontakt.. Mens han kanskje sier at han selv ikke responderer. LES; kan hende din mann også sender henne SMS. Det er litt rart hvis hun uten mål og mening; hvis han har tatt et valg og det er å bli hjemme, at hun fortsetter å texte ham. Kan du ikke ringe henne? Spørre henne rett ut? Hva hun vil med mannen din.. Hva hun tenker.. Hva de har "hatt"..? Kanskje får du svar som svir.. men bedre å ta problemet med det samme.. enn å hale det ut å risikere å bli ført bak lyset igjen.. litt rart å fortsette å texte??? Hallo damer... Har hatt noen forhold og etter å ha gjort det slutt, kommer det mld på mld, noen holder faen meg på i 5 til 8 mnd. Så veldig rart er det ikke om hun sender meldinger.
Rawien Skrevet 6. februar 2009 #18 Skrevet 6. februar 2009 Man kan jo bare blokkere det nummeret da...
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2009 #19 Skrevet 6. februar 2009 Man kan jo bare blokkere det nummeret da... Nytt nr, venners tlf, ringer skjult. Blokkere alle ukjente nr da?
smilefjes Skrevet 6. februar 2009 #20 Skrevet 6. februar 2009 En utro mann som har valgt å satse på ekteskapet sitt igjen, kan godt si til den andre kvinnen at han ikke ønsker at hun skal ta kontakt! Har han gjort dette? Hvis han sier han har gjort det, men kvinnen likevel tar kontakt, virker det nesten som bevis på at han ikke har avvist henne så mye som han sier. Ingen med respekt for seg selv fortsetter å kontakte en som ikke vil ha kontakt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå