Gå til innhold

G-punktet og teori om "rester av prostatavev"

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det mystiske G punktet once again!

Jeg fant litt kunskap (eller teori?) i noen av pensumbøkene jeg driver og leser for tiden. Jeg visste i alle fall ikke alt dette. Håper dere andre også har nytte av det!

"Allerede i 1672 viste Regnier de Graaf at kvinner hadde rester av prostatavev lokalisert rundt urinrøret, og at noen av disse kvinnene hadde kanaler fra dette vevet til urinrøret.(sexologi,thore langfeldt)

En del kvinner har noen kjertler langs urinrøret som kan reagere på seksuell stimulering. det hevdes at de finnes i større eller mindre grad hos kvinner - på samme måte som noen kvinner har store eller små bryster, stor eller liten klitoris.(sexologi.com)

det er vanskelig å si hvor stor prosentandel av kvinner som ejakulerer under orgasmen, men det hører altså ikke til sjeldenhetene. Undersøkelser viser at det er en klar sammenheng mellom de som hadde høy grad av følsomhet i skjeden, og de som ejakulerte under orgasmen.

Foreløpig ser det ikke ut som om alle kvinner kan ejakulere, det ser ut som om man her blander sammen to ting: det er beskrevet at skjeden er mest følsom i dette området hvor også G-punktet eventuelt måtte være.

Men- de som har G-punkt og som kan ejakulere, har i dette området tydligvis rester av prostatakjertelen, som gir ytterligere økt følsomhet og mulighet for ejakulasjon." (sexologi, thore langfeldt) :overrasket:

ALTSÅ: det virker her som om ejakulasjonsfenomenet avhenger av om en har rester av prostatavev i større grad. Mengden av prostatavevet(også kalt kjertler?) varierer i fra kvinne til kvinne.jeg håper jeg har tilstrekkelig nok til at jeg kan få til å ejakulere! :sjarmor: (jeg har hørt at G-punket- eller disse prostatakjertlene, har i forbindelse med forskning, blitt observert ved ultralyd.)

kvinnelig ejakulasjon kan i følge mange trenes opp! ( men som i følge denne teorien da krever at en har nok prostatavev…..)

"G punktet skal angivelig ligge mellom 3-5 cm inn i skjeden, langs ”veggen” som peker opp mot klitoris. Kvinner kan på "G-punktet" ved at de sitter på huk og stimulerer fremsiden av skjeden med en finger." (sexologi i praksis, almås og benestad)

:briller:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med tanke på at menn og kvinners kjønnsorganer utvikles fra samme utgangspunkt så er ikke dette så veldig utenkelig. Det finnes veldig mange likheter mellom kjønnsorganene til menn og kvinner. Det kan nesen se ut som om de "brettes" i forskjellig rettning utvendig i all fall.

Skrevet

Hm, interessant. Tror faktisk for mitt vedkommende at dette kan stemme. Jeg får lett sprutorgasme, og jeg har et meget tydelig G-punkt- Når jeg har kommet noen ganger er det så stort at man nesten ikke trenger å ta fingeren inn for å kjenne det.

Skrevet

du er heldig glam:) gjorde du noe for å "oppdage" g-punktet, eller sprutet du bare av deg selv første gangen?:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...