Gå til innhold

Solist i kirken

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest32
Skrevet

Jeg har ei i familien som skal synge "From this moment on" med Shania Twain i Kirken. Synes sangen er nydelig og teksten passer veldig bra.

Men jeg har så lite peiling på musikk, så jeg lurer på hvordan man vanligvis gjør det med bakgrunnsmusikken?

Andre som har hatt denne sangen på bryllupsdagen sin, hvordan gjorde dere det?

:digge:

Skrevet

dette er en nydelig låt og selv vurderer eg den....så henger meg på her også eg da......håper noen har gode ideer til musikken! :)

Skrevet

Min søster sang den i vårt bryllup. Hun hadde en egen pianist som jeg hadde skaffet som spilte melodien. Det ble kjempe fint!

Skrevet

solistene synger vel som regel uten musikk?? bare solosang? har hørt sangen et par ganger i kirken, aldeles nydelig :) da har det kun vært sang.

Skrevet
solistene synger vel som regel uten musikk?? bare solosang? har hørt sangen et par ganger i kirken, aldeles nydelig :) da har det kun vært sang.

Vil den ikke bli litt "kjedelig" dersom det bare er sang? :forvirra:

Skrevet

jeg syns det var helt fantastisk jeg! Fin klang i kirken og flott stemme på solisten.

Gjest gjest32
Skrevet

Takk for forslag :) Det er flere måter å gjøre det på ser jeg, og det er jo bra.

Solisten har funnet en CD med bakgrunnsmusikk på nett, som man sannsynligvis kan la spille i bakgrunnen. Regner med vi går for det eller alternativt sang uten noe bakgrunnsmusikk.

Gleder meg :)

Gjest LindaKristin
Skrevet

Jeg sang den i et bryllup,da fant jeg instrumentalversjonen på Limewire :)

Skrevet

problemet for oss var at det ikke var noe anlegg i kirken som vi kunne spille bakgrunns musikken på...

vi hadde en annen sang (what the world needs now) vi endte opp med piano til å akkompangere (hvordan skriver man egentlig det??) solisten, organisten har som regel mulighet til å være behjelpelig der. spiller man orgel så er man også god på piano liksom! ;)

det var nydelig med piano til for da ble det liksom litt intro før den nydelige stemmen kom. ring kirken din og spør. de har sikkert hatt brudepar med solist der før og vet hva som passer best i kirken.

lykke til!

Gjest LindaKristin
Skrevet

PS:Det var ikke anlegg i den kirka jeg sang i heller,bortsett fra høytalere til mikrofon. Men vi tok med en god boomblaster,og det funket kjempefint! :Nikke:

• 1 måned senere...
Gjest gjest32
Skrevet

Organisten har sagt hun kan sikkert spille den, men da trenger hun noter. Er det noen som har piano noter og som kunne vært så snill å sende meg de? Det hadde vært toppers :smilyblomst:

Håper organisten kan spille piano til, levende musikk er jo som regel det fineste :)

Skrevet

Jeg sang i min søsters bryllup (ikke denne sangen, men...) og da hadde jeg organisten i kirken som akkopagnerte.

Skal ha solosang i vårt bryllup også, og jeg har pratet med organisten; han er kjempegod på piano også, og han bruker å stille på piano ved behov :) (Har vært i andre bryllup hvor han har gjort dette...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...