Minni-Mus Skrevet 6. februar 2009 #1 Del Skrevet 6. februar 2009 På nettsiden til barnens hus i sverige får man jo ikke frem noen produkter ol. Noen som vet om man kan få lastet ned katalog elelr finne frem til produkter?? Vi skal til Sverige i helga, men tenke å undersøke litt før vi dro om hva de har osv. Har blandt annet tenkt å kjøpe vogn der. Hørt noe om at man kanskje må betale norsk moms på tollgrensa?? da lønner det seg kanskje ikke likevel å handle i sverige? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2009 #2 Del Skrevet 6. februar 2009 Kan forsåvidt ikke svare deg, men det med toll og moms- tror de aller fleste kjører over grensa uten å fortolle når de handler sånt noe. Ikke at det er lov, men som sagt tror jeg det er det de fleste gjør. Men handler du for over 6000, skal det fortolles. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2009 #3 Del Skrevet 7. februar 2009 Jeg hørte en gang at det ikke er toll på barnevogner? Noen som vet om det stemmer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 7. februar 2009 #4 Del Skrevet 7. februar 2009 Meget trolig at det ikke er toll på dem, men mva skal det likevel betales. Det er bare et fåtall varer det er toll på, men mva skal det på alt over verdigrensa. Verdigrensa er 3000 pr person (men dere kan ikke si at en ting til 6000 skal deles på de to) om man er ute v landet mindre enn 24 timer, 6000 pr pers om man er ute av landet mer enn 24 timer. Svært mange smugler inn varer over grensa ved å f.eks kjøpe vong på dagstur til sverige, og kjøre på grønt over grensa, men lovlig er det ikke nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2009 #5 Del Skrevet 7. februar 2009 Vil bare tipse om en veldig bra stelleveske jeg kjøpte på Barnens Hus, fra Ryco. Den er stor og romslig, termos/flaskerom, egen lomme til bleie el.l, og stellematte bak. Kosta 379kr. http://www.blocket.se/vi/14547027.htm?ca=23_10_s Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå