Gå til innhold

Sengetøy som krymper

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_frustrert_*
Skrevet

Begynner å lure på om jeg gjør noe galt. Har i lengre tid blitt frustrert over at sengetøyet ikke passer til dyna. Har dyne som er 200cm lang og kjøper sengetøy til dette. Så i det siste har jeg målt dynetrekkene våre, og kommet frem til at alle er et sted mellom 1.80 og 1.95. Og da er det jo klart at dyna blir kortere når jeg stur denne inni disse dynetrekkene som er for korte.

Men spørsmålet er om jeg gjør noe galt med sengetøyet, eller om alt sengetøy krymper når man har det i vaskemaskin/tørketrommel. Kanskje trikset er å kjøpe 220cm sengetøy til 200cm-dyner, så slipper vi problemet med for korte dyner..

Noen med samme erfaring eller råd til meg hvis jeg gjøre noe feil?

Hilsen en som fryser på tærne

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøper alltid 220 til sengetøy pga. halvparten av dynene me har er lange dyner. Synes ikkje det gjer noko å bruke 220 på 200 dynene. Blir litt slapt i bunn/topp, men det er ikkje så farleg. Gidder ikkje ha to sett med dynetrekk kun fordi me har forskjellig lengde på dynene.

Mannen bruker ofte 200 dyne, mens eg helst bruker 220 dyne så da hadde det vore upraktisk å kjøpe to sett med like dynetrekk for å få det til å matche også...ikkje at det er vanvittig viktig...men er meir kos når det er match ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...