Gå til innhold

Alternativ mat til akvariefisker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor langt unna butikker som selger dyrefor.

Noen som har en ide om hva akvariefisk kan få utenom vanlig fiskeformat?

Videoannonse
Annonse
Gjest Mea Culpa
Skrevet

Det kommer helt an paa hva slags fisk du har det. Algespisere kan faa groennsaker, agurk, salat, erter o.l for eksempel. Rovfisk kan du fore med reker eller grisehjerte. De fleste fiskearter klarer seg fint noen dager uten mat da.

Ellers saa er det jo mulig aa bestille fiskemat fra en nettbutikk. ;)

Gjest Gjest_Marianne_*
Skrevet

Hvis du går inn på nettakvariet eller akvaforum kan du søke på oppskrifter på fiskemat e.l på forumet, så finner du en del tenker jeg... Det går også at å "dyrke" levendefor som artemia eller "microorm" til fiskene. Det står det også "oppskrift" på på disse sidene og pleier å være veldig populært hos fisk og yngel... (blir oftest brukt til yngel eller små fisk hvis jeg ikke husker feil...)

Det er jo avhengig av hva slags fisker du har selvfølgelig... Men det står nok på oppskriftene hva slags fisk det passer for. En del Cichlider og maller skal vel ha mer grønt i kosten, da kan du jo finne en oppskrift med noe grønt i.

Om sommeren går det an å gå ut å samle mygglarver i stillestående dammer o.l. Dette er også veldig populært hvis du har fisk som liker å jakte litt:) Jeg pleide å samle mygglarver og la de være litt i vanlig springvann, slik at man ikke fikk med alt for mye fremmede bakterier inn i akvariet. Vet ikke hvor mye betydning det har, men jeg har ivertfall aldri hatt fisker som har blitt syke av det...

Skrevet

Si hvilke fisker du har, så kan vi komme med anbefalinger.

Tror ikke du kan greie deg med det du finner i kjøleskapet, og forskjellige fisker har foskjellige behov.

Nettbutikker leverer raskt og er billigere enn dyrebutikker.

Bare du å rams opp, så får du tips ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...