Gå til innhold

Ikke tillatt med musikk i festlokalet etter 01.00

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Anna_*
Skrevet

Vi skal gifte oss til neste år, og har sett på et lokale som passer oss helt perfekt, både i størrelse, stil og pris. Det eneste problemet er at det ikke kan spilles musikk der etter 01.00, og alle festdeltakere må dra fra stedet senest 02.00. Vi skal ikke ha noe tradisjonelt bryllup, og det blir ikke stillesittende middag i mange timer. Vi satser heller på tapas og null taler, dermed blir det egentlig fest fra start til slutt. Hadde vi planlagt et tradisjonelt bryllup med middag til 23.00 ville vi helt sikkert valgt et annet sted, men vi tenker at siden man jo har festet i 7 timer klokken 01.00 er det kanskje greit å avslutte rett etter det..

Jeg syns det er synd å droppe stedet som passer oss så godt, men vi er litt usikre på om vi kommer til å synes det er dumt å avslutte når festen er "på topp". Ville dere reagert på at festen slutter såpass tidlig..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

helt enig!! i bryllupene jeg har vært i har selskapene automatisk løst seg opp i 1-tiden uansett. det er en laaang dag...

Skrevet

Da vi giftet oss hadde de fleste gjestene gått når klokka var nærmere 1 om natta, så jeg vil ikke si at det er dumt å velge det lokalet.

Gjest Gjest_Anna_*
Skrevet

Så bra! Jeg har bare vært i to bryllup i voksen alder, begge to på grendehus der alle gjestene overnattet i umiddelbar nærhet, og der klientellet har vært rimelig festglade. I tillegg varte middagene til nærmere midnatt.. Da har festen vart lenger vesentlig lenger enn til 01.00, men når jeg tenker meg om ble det nok rimelig tynt i rekkene etterhvert ja..

:hoppe: Jeg hadde nesten avskrevet lokalet nå, jeg hadde sett for meg festen til "lyse morgenen", men det orker vi sikkert ikke når dagen er der allikevel. :ler:

Skrevet

Vi har valgt et lokale hvor vi kan holde på så lenge vi vil. Dette på grunn av at vi har mange festglade venner og familie. Klokka 01.00 er det jo ikke lenge siden vi har spist nattmat.

Men dette er deres valg og hvis dere og gjestene ikke er så glade i å feste er det jo sikkert greit å avslutte tidlig.

Skrevet

Vi har valgt et lokale hvor vi kan holde på så lenge vi vil. Dette på grunn av at vi har mange festglade venner og familie. Klokka 01.00 er det jo ikke lenge siden vi har spist nattmat.

Men dette er deres valg og hvis dere og gjestene ikke er så glade i å feste er det jo sikkert greit å avslutte tidlig.

Skrevet

Lokalet vårt har også samme regel og først syntes jeg det var veldig dumt å slutte så tidlig.

Var i et bryllup i sommer som sluttet på samme tid og det var faktisk kjempefint å avslutte festen mens stemningen var på topp og alle var der, inkludert unge og gamle, istedet for å dra det langt ut i de sene nattetimer. Det var jublende stemning da brudeparet dro avgårde i en sykkeltaxi og ingen syntes det var kjipt å dra hjem såpass tidlig, vi hadde jo da vært der i 8-9 timer og de fleste var slitne etter å ha danset og drukket i flere timer.

Om bryllupet begynner på ettermiddagen, så er jo dette allikevel en ganske lang fest og som noen andre sa, dette er også den tiden hvor gjestene begynner å tenke på hjemreise. Man kan vel heller passe på at man ikke sitter ved bordet for lenge slik at man har nok av tid til å danse og feste :danser:

Og hvis man har fri bar, må det vel bli veldig dyrt å holde gjestene med alkohol i xxx timer...?

Skrevet
Vi skal gifte oss til neste år, og har sett på et lokale som passer oss helt perfekt, både i størrelse, stil og pris. Det eneste problemet er at det ikke kan spilles musikk der etter 01.00, og alle festdeltakere må dra fra stedet senest 02.00. Vi skal ikke ha noe tradisjonelt bryllup, og det blir ikke stillesittende middag i mange timer. Vi satser heller på tapas og null taler, dermed blir det egentlig fest fra start til slutt. Hadde vi planlagt et tradisjonelt bryllup med middag til 23.00 ville vi helt sikkert valgt et annet sted, men vi tenker at siden man jo har festet i 7 timer klokken 01.00 er det kanskje greit å avslutte rett etter det..

Jeg syns det er synd å droppe stedet som passer oss så godt, men vi er litt usikre på om vi kommer til å synes det er dumt å avslutte når festen er "på topp". Ville dere reagert på at festen slutter såpass tidlig..?

Nei, ingen problem. Men da er det greit å sørge for at festen ikke plutselig kommer i gang klokka tolv - hvis dere har tapas og null taler og slikt, er det ingen grunn til å vente så lenge med festen/baren.

Eventuelt kan dere avtale med noen festglade venner at de kan ha nachspiel etterpå, for de som ikke har fått nok klokka ett.

Skrevet

De fleste bryllupene jeg har vært i har sluttet mellom 1 og 2 en gang.

Det siste jeg var i tror jeg har hatt noenlunde samme regler som hos dere. Nattmaten kom på bordet litt før kl 1, og så ble det spising og litt sånn før folk tuslet hjemover.

Men, er det egentlig vanlig at man går før brudeparet? Så sant man ikke er gammel/syk/har små barn som venter eller lignende? Trodde det var en (Uskreven?) regel om at brudeparet skulle være de første som gikk jeg. Det har hvertfall vært praksis i nesten alle bryllup jeg har vært i. Ikke mange som har gått før dem, men mange mer eller mindre samtidig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...