Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2009 #1 Skrevet 5. februar 2009 Egentlig hadde jeg tenkt å skrive et innlegg om et av de gjenværende tabuer. Men dessverre kan jeg ikke det; innlegget ville blitt sensurert bort av KG, og om de ikke gjorde det ville de kanskje fått en politianmeldelse mot seg. Dette er Norge i dag, en ytringsfrihetens høyborg (?). I stedet for innlegget gjengir jeg derfor her et lite dikt som jeg har laget: I AM I am I don't want to be Still I am
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2009 #3 Skrevet 6. februar 2009 Hvis det du skal skrive om ville blitt sensurert bort av KG og kanskje anmeldt. Da gjelder nok heller ikke ytringsfriheten for det. Vi har heller ikke 100% ytringsfrihet i Norge.
Gjest StockDama Skrevet 7. februar 2009 #4 Skrevet 7. februar 2009 Du har klar over at 100% ytringsfrighet ikke gjelder i private fora? Slik som denne kan faktisk eierne og deres underordnede fjerne det de mener ikke passer hos de. Og sånn er det bare når du skriver i andre sine fora, vil du ha 100% ytringsfrihet, så lager du ditt eget
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2009 #5 Skrevet 7. februar 2009 vil du ha 100% ytringsfrihet, så lager du ditt eget Og han må uansett følge norsk lov, så 100% ytringsfrihet for h*n ikke der heller.
Stillest vann Skrevet 7. februar 2009 #6 Skrevet 7. februar 2009 Ytringsfrihet er ikke det samme som ytringsrett. Jeg har ikke rett til å bruke/misbruke et forum til å si min mening, men jeg kan ikke straffes under straffeloven for å gjøre det. Det er bare rasismeparagrafen som begrenser ytringsfriheten i Norge, men det er ikke noen stor begrensning, da det bare er agitasjon, og ikke rasjonelle argumenter, som begrenses av rasismeparagrafen. At jeg kan få et dom mot meg i en sivilrettssak for noe jeg har sagt eller skrevet, er noe helt annet. Ytringsfrihet innebærer ikke frihet fra ansvar for følgene av det jeg sier eller skriver.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå