Gå til innhold

han står på huset

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_hanne_*
Skrevet

jeg har kommet i en veldig ekkel greie.

Jeg har et hus, som jeg eide helt selv. inntil litt over et år siden.da refinasierte vi, jeg å kjæresten min.å har et ganske høyt lån.

men så ble det slutt for en måneds tid siden, å klarer ikke i lengden å sitte med huset alene.men han som står sammen med meg på lånepapirene, vil ikke betale noe.

så hva kan jeg gjøre, kan vell ikke tvinge han til å betale?

prøvde å ringe banken min å for å høre om de kunne dele lånet( det jeg betaler i måneden i to, på lånet) men de kunne ikke gjøre dette.

slik er det med strøm regningen å noen flere..

noen i samme sitvasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg vil tru at de må ordne opp i det økonomiske, altså: du bør kjøpe han ut, og de bør ha papir på at huset er ditt att. Så får du selje det om du vil, eller gjere det du treng for å behalde det. Eg kan for så vidt skjønne eksen din, han har vel utgifter nok med der han bur no, uten at det betyr at det er greit at han ikkje betaler sin del. Men de bør snarast ordne opp i det økonomiske uføret de er i no i alle fall.

Skrevet
Eg vil tru at de må ordne opp i det økonomiske, altså: du bør kjøpe han ut, og de bør ha papir på at huset er ditt att. Så får du selje det om du vil, eller gjere det du treng for å behalde det. Eg kan for så vidt skjønne eksen din, han har vel utgifter nok med der han bur no, uten at det betyr at det er greit at han ikkje betaler sin del. Men de bør snarast ordne opp i det økonomiske uføret de er i no i alle fall.

huset er verd det vi har i lån (ca)

så det er ingenting å hente.han har ingenting, ingen bil, barn eller leilighet, han bor hos mammaen sin.så han har nok av penger.'

noen fler som har noen ideer?

Skrevet
jeg har kommet i en veldig ekkel greie.

Jeg har et hus, som jeg eide helt selv. inntil litt over et år siden.da refinasierte vi, jeg å kjæresten min.å har et ganske høyt lån.

men så ble det slutt for en måneds tid siden, å klarer ikke i lengden å sitte med huset alene.men han som står sammen med meg på lånepapirene, vil ikke betale noe.

så hva kan jeg gjøre, kan vell ikke tvinge han til å betale?

prøvde å ringe banken min å for å høre om de kunne dele lånet( det jeg betaler i måneden i to, på lånet) men de kunne ikke gjøre dette.

slik er det med strøm regningen å noen flere..

noen i samme sitvasjon?

Du kan ikke regne med at han skal betale strømmen en plass han ikke bor. Om du ikke betaler, så stenger de strømmen hos deg.

Skjønner jo at banken ikke vil dele lånet som skal inn hver mnd i to. Banken vil ha pengene sine hver mnd. Om du ku betaler din del, så vil banken ha sitt uansett. De har pant i bolig,enten så betaler du,eller så vil de fremtvinge et salg av huset.

Han kan velge å fi blaffen i sitt lån,du kommer i en vanskelig situasjon,men han blir også satt på listen over dårlige betalere.

Du skriver at du eide huset alene før. Du klarte sikkert utgiftene da,men når han ble medeier og kjøpte seg inn, fikk ikke du en sum da. har du brukt opp de?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...