Gjest Anonymous Skrevet 30. juni 2003 #1 Del Skrevet 30. juni 2003 Jeg skal bestille helgetur til Praha og vil gjerne ha noen tips. Hvor skal jeg kjøpe reisen? (selskap,hvor er det billig) Hvor vil jeg bo? Vi skal på romantisk ferie, jeg og kjæresten min. Hva vil vi se? Tips ellers...? Pris? Valuta? Hva er dyrt og billig? Er særdeles takknemlig for hjelp..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 30. juni 2003 #2 Del Skrevet 30. juni 2003 Praha er fantastisk! :D Kan ikke svare deg på alt, men det som er lurt og billig å handle er krystall, keramikk, sko,skinn, kunst og treleker. Nederst i den store hovedgaten Vaclavske Namesti finner du en skobutikk i syv etasjer.Det morsomste synes jeg er å gå på markedet og kjøpe originalkunst der, mange boder der de har allslags saker og ting. Sorry,husker ikke hva det heter. Keramikk prleier jeg også drasse hjem en del av. Det dere bør se er Karlsbroen,slottet,den jødiske kirkegården og den store kirka.En tur med jazzbåten, en tur på opera og i dukketeater, Black Light Theatere er også morsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. juli 2003 #3 Del Skrevet 1. juli 2003 Da vi var i Praha kjøpte vi tur via kalinkatours.no. der var det ganske så rimelig. Torsdag -søndag for 2000,-. Bodde ganske greit også (Praque centre). Kan anbefales. Skobutikken som nevnes ovenfor heter BATA. Valuta er koruna, husker ikke forholdet til norske kroner men jeg lurer på om 100 koruna tilsvarte ca 25 kroner? Det meste blir ganske rimelig i forhold til Norge. Mexx og Bennetton ligger på ca de samme prisene som her. Men alt som er "egenprodusert", dvs ikke importert er skammbillig! Lurt å shoppe er allerede nevnt. I tillegg ville jeg forsøkt en italiensk restaurant som ligger i gamlebyen like før du kommer inn på den store plassen der statuen av Jan....(ett eller annet) ligger. Ned i kjelleren! Fantastisk mat, rimelig og STORE porsjoner. Vell verdt et besøk. Riktig god tur! Jeg drar gjerne tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå