Gå til innhold

hund bitt av hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hunden min ble bitt i øret av en annen hund for snart tre uker siden. Såret har grodd helt fint, og vi dro ikke til dyrlegen. I dag har han kastet opp en del, noe alle hunder gjør inn i mellom. Men ble litt bekymret likevel. Kan en eventuell betennelse pågå selv om det ikke viser noe rundt såret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hunden min ble bitt i øret av en annen hund for snart tre uker siden. Såret har grodd helt fint, og vi dro ikke til dyrlegen. I dag har han kastet opp en del, noe alle hunder gjør inn i mellom. Men ble litt bekymret likevel. Kan en eventuell betennelse pågå selv om det ikke viser noe rundt såret?

Tviler på at det har noen sammenheng. Ville nok vært rødt rundt såret hvis det var betent. Min hund ble også bitt i ørene av en annen hund, hun hadde flere hull i ørene, men det grodde helt fint. Mest sannsynlig har hunden spist noe den ikke har tålt. Pleier å gi min hund ris med litt kjøttdeig (uten krydder) når hun er dårlig i magen, fungerer veldig bra.. men vent med mat til en god stund etter den har kastet opp.

Du kan jo prøve å ta tempen på hunden, det er vel normalt rundt 38 grader. Hvis hunden drikker mye kan det også være tegn på infeksjon. Men som sagt, tror dette går helt fint. :)

Skrevet

Hvis allmentilstanden til hunden er god, slimhinnene normale, og den drikker som normalt så hadde jeg ikke gjort noe mer utav det enn å faste den en kort stund.

Skrevet

Tips fra dyrlegen er kokt ris. Fungerer veldig bra:)

Skrevet
Kan en eventuell betennelse pågå selv om det ikke viser noe rundt såret?

Ja, det kan den! Betennelser kan "vandre" i kroppen og gi utslag flere steder, spesielt hvis det er snakk om en hund som er godt voksen. Selv hos relativt unge hunder er f.eks. betennelse i livmor eller prostata ganske vanlig for ikke å snakke om betennele i en tann eller flere.

Hvis allmentilstanden til hunden er god, slimhinnene normale, og den drikker som normalt så hadde jeg ikke gjort noe mer utav det enn å faste den en kort stund.
Et veldig godt generelt råd, men hadde jeg fulgt det, ville hunden min vært død nå!

Mitt råd er at du oppsøker veterinær hvis du lurer det minste!

Skrevet

jeg gir mine kokt ris med fiskeboller når de er dårlige ... vet ikke helt hva fiskebillene gjør.. kanskje bare setter smak,, var dyrlegen som ga rådet da jeg hadde hund med mat ellergi

Skrevet
Tips fra dyrlegen er kokt ris. Fungerer veldig bra:)

Den kokte risens tid er forbi... Nå finnes det et bra preparat som heter "ZooLac" som nok fåes kjøpt på de fleste apotek/hos de fleste veterinærer. Virker ikke det relativt umiddelbart på f.eks. diarè hos hund, har problemene en annen årsak og veterinær bør kontaktes raskt!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...