Coriander Skrevet 5. februar 2009 #1 Skrevet 5. februar 2009 Leter i disse dager etter gifteringer og er litt overveldet av utvalget, dvs utvalget av metallet som ringene er laget av. Har alltid hatt lyst til å ha ring av hvitt gull, men har en annen ring som er i hvitt gull og som ikke ser ut som hvitt gull lenger etter et par års bruk. Er det slik at om man har ringer i hvitt gull, må disse dyppes eller hva det heter hos gullsmeden for å holde dem fine? Kan liksom ikke se for meg at jeg kommer til å gidde å gjøre dette for resten av livet hvis jeg skal ha en fin ring... Ringer i platinum ser jo ganske likt ut, men er jo svindyrt i forhold. Men holder dette seg like godt? Har også sett at det finnes ringer i palladium, som er ganske likt hvitt gull og platinum, men mye billigere enn de to nevnte. Lurer i grunnen på om det er noen som har erfaringer med hvitt gull, platinum og palladium ringer og hvordan disse kommer ut i sammenlikning med hverandre når det kommer til utseende etter bruk.
Neytiri Skrevet 5. februar 2009 #2 Skrevet 5. februar 2009 Vasker du den ringen du har ifra før??? Eg har en veldig detaljert forlovelses ring i hvitt gull med diamanter.... Pleier å legge den i VARMT vann med zalo og salmiakk, etter 10 min bruker eg en gammel tannbørste og børster i vei....dette løser opp smuss og sånn....blir kjempeblank og fin etterpå....dette ble anbefalt av en gullsmed for å vedlikeholde. En gang i blant tror eg du kan dippe det i sånne greier hos gullsmeden, men ikke gidder eg det hele tiden. har kjøpt giftering også i hvitt gull...syns dette er finest eg da
twinklestar Skrevet 5. februar 2009 #3 Skrevet 5. februar 2009 Jeg har platinum i min forlovelsesring med diamant. Er VELDIG fornøyd med den:) men har jo ikke hatt den så veldig lenge da... Men lurer på hva jeg skal gjøre med gifteringene... har lurt litt på hvitt gull... men lurer egentlig på det samme som deg... Har lest dette: http://ringsofcharm.blogspot.com/2007/06/d...latinum-or.html og ut fra den artikkelen bør man velge platinum fremfor gull hvis man vil ha en ring som varer...
Coriander Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 5. februar 2009 Takker for svar Har undersøkt litt i på nettet i kveld og har på bakgrunn av det og linken bridezilla sendte, bestemt meg for å ikke ha hvitt gull, så det blir enten platinum eller palladium. Det betyr endel for meg å ha en ring som er fin og som varer. Så vi får se hva lommeboka til kjæresten sier! Palladium er forresten i platinumfamilien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå