Gå til innhold

P-sprøyta

Gjest forvirret kvinne

Fremhevede innlegg

Gjest forvirret kvinne
Skrevet

Heisann=)

Jeg spør rett ut og håper på svar..

jeg har gått uten ordentlig mens i over lengere tid nå, det er fordi jeg har gått på p-sprøyte.. Den har jeg sluttet med nå for en god stund siden, jeg veit jo det at man får jo tilbake mens igjen etter lengere tid, men jeg har gått med brunt utflod/mens i over mnd nå, er dette normalt eller bør jeg gjøre noe med det?

Har blødd ordentlig 1 gang, men det var bare etter et toalett besøk.. jeg begynner å bli ganske lei den gugga, for det er så lite at jeg bare bruker 1 OB om dagen.. Det blir jo ikke borte, er det normalt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kroppen blir jo fort forvirret av alle typer p-ting, så det kan jo høres ut som normal forvirring. Tar det ikke litt lengre tid etter man har sluttet på sprøyte i forhold til piller også tro..

Kan være dette gugget du snakker om er starten på en skikkelig mens? Se det an et par uker til, så kan du jo vurdere legebesøk. Ikke noe er verre enn å gå rundt og være urolig!

Man får jo ofte rar "gugge" som kommer og går når man er i puberteten og får sin første mens. Da tar det gjerne noen måneder før man faktisk blør ordentlig, det er min erfaring. Og du starter jo nå "på ny", så om du aldri har sluttet på p-ting før så kan dette være en forklaring?

Gjest Gjest_forvirret_*
Skrevet

Det er noe i det du sier der, jeg har jo gått uten ordentlig mens i over flere år..

Blir som min første mens igjen da:P merkelig!!

Jeg har faktisk vurdert å ringe legen å høre, fordi jeg skulle jo gjerne sluppet det litt syns jeg da.. sånn nå ved disse tider så angrer jeg jo på at jeg har gått på sprøyta.. skal ihvertfall ikke gå på noe slikt igjen:P

Gikk jo på p-piller før det, men da hadde jeg jo mensen 2 ganger i mnd, det var jo ikke så moro..

Takk for svar forresten=)

Skrevet
Har blødd ordentlig 1 gang, men det var bare etter et toalett besøk.. jeg begynner å bli ganske lei den gugga, for det er så lite at jeg bare bruker 1 OB om dagen.. Det blir jo ikke borte, er det normalt??

Bruker du den samme OB'en hele dagen? Det er i hvertfall ikke bra!

Har ingen personlige erfaringer med p-sprøyte, men det er jo en kjent sak at det kan ta LANG tid å få kroppen i gjenge igjen når man slutter på sprøyta.

Skrevet

Mens = friskt rødt blod. Ikke brunt/svart. Det er såkalt spotting. Det kan være en begynnelse på at kroppen prøver å sette i gang systemet igjen. Jeg gikk på sprøyten i nesten to år. Jeg fikk igjen mensen etter ca. 5 mnd.

Gjest Gjest_forvirret_*
Skrevet

Nei, bruker da ikke samme tampongen hele dagen.. jeg trenger ikke bruke mer enn 1 tampong i løpet av en hel dag.. altså 1 tampong på 3 timer også trenger jeg ikke mer..

Det jeg mener, mens er rødt og friskt blod, men jeg har ikke det.. det er gammelt.. noe jeg syns er ganske ekkelt..

Spotting? og det er?

5mnd? :O oj, det er jo en heeel evighet..

Gjest brannbil
Skrevet
Heisann=)

Jeg spør rett ut og håper på svar..

jeg har gått uten ordentlig mens i over lengere tid nå, det er fordi jeg har gått på p-sprøyte.. Den har jeg sluttet med nå for en god stund siden, jeg veit jo det at man får jo tilbake mens igjen etter lengere tid, men jeg har gått med brunt utflod/mens i over mnd nå, er dette normalt eller bør jeg gjøre noe med det?

Da jeg sluttet med mens - var det så mye rot med mens i noen måneder, - tok nok før 1 år til mensen blir normal igjen. Men snakk med legen, - kanskje p-piller vil hjelpe med mensen din å bli normal igjen.

Skrevet
Nei, bruker da ikke samme tampongen hele dagen.. jeg trenger ikke bruke mer enn 1 tampong i løpet av en hel dag.. altså 1 tampong på 3 timer også trenger jeg ikke mer..

Det jeg mener, mens er rødt og friskt blod, men jeg har ikke det.. det er gammelt.. noe jeg syns er ganske ekkelt..

Spotting? og det er?

5mnd? :O oj, det er jo en heeel evighet..

Spotting er brun/svart/mørkerød liten blødning eller lett blodtilblandet sekret. Jeg har det selv som en begynnelse på mens og så går det over til friskt og rødt blod. Jeg vil tro at det er kroppen din som er i ulage etter sprøyten og prøver å ordne opp i det.

5 mnd er faktisk ikke en hel evighet. Jeg ser på meg selv som en av de heldige og som fikk igjen mensen kjapt. Det er mange som går både et år og lenger enn det før de ser resultater.

Gjest Gjest_forvirret_*
Skrevet
Spotting er brun/svart/mørkerød liten blødning eller lett blodtilblandet sekret. Jeg har det selv som en begynnelse på mens og så går det over til friskt og rødt blod. Jeg vil tro at det er kroppen din som er i ulage etter sprøyten og prøver å ordne opp i det.

5 mnd er faktisk ikke en hel evighet. Jeg ser på meg selv som en av de heldige og som fikk igjen mensen kjapt. Det er mange som går både et år og lenger enn det før de ser resultater.

Okei, skjønner;) men jeg har jo hatt det slik i 1 mnd nå, det blir liksom ikke borte:S Er det normalt da? Hadde vært deilig med en liten pause bare.. Begynte på julaften, varte en uke og ble borte.. Hadde ingenting på nyttårsaften, men etter det så fikk jeg det tilbake og nå virker det som om det er kommet for å bli:S

Du sier noe der, 5mnd den veien så er du heldig:), men 5mnd i seg selv er jo mye om man tenker slik.. Som en nevnte over her, kan p-piller sette meg på rett kurs?

Gjest Gjest_pompel_*
Skrevet

jeg har et spørsmål vedrørende dette innlegget her, jeg er også borti den delen der og er sånn smått usikker..

det jeg lurer på(om noen vet det selvfølgelig) er om sex har noe å si om man har det, det forlenger ikke prosessen det?

Skrevet
jeg har et spørsmål vedrørende dette innlegget her, jeg er også borti den delen der og er sånn smått usikker..

det jeg lurer på(om noen vet det selvfølgelig) er om sex har noe å si om man har det, det forlenger ikke prosessen det?

Nei, sex har ikke noe å si. Det eneste kan være at man legger mer merke til evt. spotting etter akten er overstått.

Skrevet
Okei, skjønner;) men jeg har jo hatt det slik i 1 mnd nå, det blir liksom ikke borte:S Er det normalt da? Hadde vært deilig med en liten pause bare.. Begynte på julaften, varte en uke og ble borte.. Hadde ingenting på nyttårsaften, men etter det så fikk jeg det tilbake og nå virker det som om det er kommet for å bli:S

Du sier noe der, 5mnd den veien så er du heldig:), men 5mnd i seg selv er jo mye om man tenker slik.. Som en nevnte over her, kan p-piller sette meg på rett kurs?

Skjønner at det kan være irriterende og plagsomt. Jeg har jo selv vært der. Jeg har hørt om noen som har brukt p-piller for å "reboote" systemet i gang igjen. Kanskje andre vet mer om det, eventuelt kan du høre med legen din neste gang du er der. Hvis ikke, så ville jeg bare smørt meg med litt tålmodighet.

Lykke til. :)

Gjest Gjest_pompel_*
Skrevet
Nei, sex har ikke noe å si. Det eneste kan være at man legger mer merke til evt. spotting etter akten er overstått.

der har jeg hatt flaks, har ikke vært noe mer "væske" etter økten, pleier som regel å være mest på dagen også nesten ingen ting på kvelden:S

Gjest Gjest_forvirret_*
Skrevet
Skjønner at det kan være irriterende og plagsomt. Jeg har jo selv vært der. Jeg har hørt om noen som har brukt p-piller for å "reboote" systemet i gang igjen. Kanskje andre vet mer om det, eventuelt kan du høre med legen din neste gang du er der. Hvis ikke, så ville jeg bare smørt meg med litt tålmodighet.

Lykke til. :)

Orker ikke noe slikt mer så da smører jeg meg heller med litt tålmodighet, greit å få det i gang på den ordentlige måte syns nå jeg da;)

Har gått uten så lenge så da får det heller bare gå.

Det som er mest rart er at jeg har en uke hvor det er skikkelig masse (slik som med mens) også plutselig så går det tilbake til det vanlige lille gugget.. var en uke slik rett ved juletider i fjor(08) log har nettopp hatt en slik uke igjen.. det syns jeg er rart og det var mer blod denne gangen, og da ble jeg på en måte litt glad :D

Vil tro det er et sikkert tegn på at kroppen begynner sånn smått å komme på rett kjøl igjen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...