Jinx Skrevet 30. juni 2003 #1 Del Skrevet 30. juni 2003 Vi må tegne ny bilforsikring, og det er fxx meg dyrt !!!! Billigste jeg har funnet til nå er på nesten 7000 kr.. Tusen kr mer enn vi betalte med vårt forrige forsikringsselskap (Vesta-ikke å anbefale!!!!) Noen som har peiling ??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 30. juni 2003 #2 Del Skrevet 30. juni 2003 Jeg skiftet i april og fikk da best pris hos Gjensidige og har en følelse av at de ligger godt an i øyeblikket. Varierer imidlertid mye, så det kan godt hende at Vesta for noen kommer best ut. Mitt råd er at du ber om tilbud fra alle aktuelle selskaper og sammenligner (og pruter...). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 30. juni 2003 #3 Del Skrevet 30. juni 2003 Ny/gammel bil? Hvilken bil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilje Skrevet 30. juni 2003 #4 Del Skrevet 30. juni 2003 trygg hansa har jeg til tross for dårlig reklame for noen år siden. Nå opererer de med strengere inntakskrav for sine kunder. Jeg betaler 4600 i året. Bilen er 10 år gml. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 30. juni 2003 #5 Del Skrevet 30. juni 2003 4600 for ti år gammel bil høres umiddelbart mye ut... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 1. juli 2003 #6 Del Skrevet 1. juli 2003 Veldig avhengig av hvor man bor, hva slags bil etc. I Oslo er f.eks. ikke dette mye. Det er derfor jeg anbefaler at man ber om tilbud fra alle aktuelle selskaper. Tar 15. min og det kan være tusenvis å spare. Et annet råd er å skifte selskap ofte, siden forsikringsselskapene absolutt ikke belønner trofaste kunder. (Og dette vet jeg mye om, tro meg ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilje Skrevet 1. juli 2003 #7 Del Skrevet 1. juli 2003 Wild Thing: mye? Har nok tatt "runden" hos alle forsikringsselskapene, og trygg hansa var desidert billigst. Ikke er jeg noen risiko-fører heller, og bonus har jeg nok av..så hvis du vet om noen billigere si bare fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 1. juli 2003 #8 Del Skrevet 1. juli 2003 Prisen på bilforsikring varierer med hvor i landet du bor, alder på fører, hvor lang kjørelengde du skal ha, hva slags bilmerke/type, om du har bonus fra før osv. Et selskap kan være billig på et merke og dyrt på et annet. Du får nok ringe rundt, og det kan visst lønne seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. juli 2003 #9 Del Skrevet 1. juli 2003 Ja, ring rundt! Jeg gjorde det samme nå. Var lei av if som økte prisene i tide og utide, og dråpen kom da innbo ble økt fra 1460 til 2890! Uten at vi har gjort noen endringer. Så da ringte jeg rundt, både til Vesta, Trygg-Hansa og Gjensidige. Fikk sammenlignbare tilbud fra alle sammen inkl if da . For oss kom GJensidige best ut. Tror det var mest pga Akademiker-avtalen og at vi er medlem i NAF (naf betaler en egenandel på 4000,- i året dersom du kolliderer, det betyr at du dermed kan ha høyere egenandel og sånn sett spare penger... iallefall om du ikke kræsjer så veldig ofte..... ) Men det som betyr noe i forhold til pris er alder på bil og fører, bosted, kjørelengde, parkeringsforhold, type bil, hvor høy egenandel du tåler og bonus. I tillegg hjelper det om du har alarm etc for da får du litt rabatt også. Dersom du har en attraktiv bil (som er lett å stjele/dyr å reparere) og er under 30 år med lite bonus, så koster det en del desverre. Vi betaler nå i underkant av 6200,- pr år for en 2000 modell med årlig kjørelengde på 16000 km. Har 75% bonus og bor i Oslo (over 30 år). Tilbudet fra if var på ca 8900,-. Etter lange diskusjoner med dem og da jeg fortalte at jeg hadde hentet inn andre tilbud på forsikringen, så kunne if tilby meg en bilforsikring på 8000,- i stedet... men det var jo ikke nok til at jeg valgte å bli der :blunke: Helt til slutt: dersom du har flere forsikringer i samme selskap, så får du ofte en "totalkunderabatt". Noen ganger kan det være lurt å ta en ekstra "billig forsikring" i tillegg for å oppnå denne rabatten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 1. juli 2003 Forfatter #10 Del Skrevet 1. juli 2003 Fikk tilbud fra Trygg Hansa på nesten 12000 kr, og det er altfor dyrt.. Har ikke kommet gjennom på tlf til If, så jeg får prøve igjen imorgen.. Må jo vente i flere timer på å komme gjennom på tlf, til hvert enkelt selskap, så det tar tid .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 1. juli 2003 #11 Del Skrevet 1. juli 2003 Det skal ikke ta timevis å komme gjennom.... Da er det noe rart. Men, f.eks for if kan du lett få dem til å ringe deg! Gå inn på hjemmesiden deres, om if, kontakt oss, og trykk på "ring meg", tast inn ditt telefonnummer, og de ringer deg så straks en får muligheten. da får til og med de telefonregninga. Genialt? slik er det sikkert hos andre selskaper også, det vet jeg ikke noe om, men if sine sider har jeg vært på en del ganger. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Focus Skrevet 2. juli 2003 #12 Del Skrevet 2. juli 2003 Har jobbet i forsikringsbransjen, og har sammenlignet mange forskjellige forsikringsselskap. Terra Skadeforsikring er veldig rimelige på bilforsikringer. Du får tegnet denne forsikringen i Terra bankene (lokale sparebanker). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå