Gjest sinna Skrevet 5. februar 2009 #1 Skrevet 5. februar 2009 (endret) Ville til frisøren idag. De faste frisørene mine var opptatt så jeg bare fant en DROP IN FRISØR. greit nok det. kommer inn og spør hvor mye det kostet for klipp. 200 kr skulle de ha. jippi så billig. Men da jeg skulle betale ble det 250. Skulle vel ha stusset her allerede kanskje. Kassa-aparatet sto oppe da jeg kom. Kunden som var der da jeg kom betalte og han fikk ikke kvittering og beløpet ble ikke slått inn. Jeg fikk heller ikke kvittering. Pengene mine ble bare vekslet med de pengene som lå i den åpne kassa. Jeg HADDE LAAAAAAAANGT HÅR. Men ikke nå lenger. Hun klipte meg og ødela hele håret mitt. det så helt for jævlig ut da jeg kom hjem. Reiste til M44 og brukte 600 kr for å rett opp det som gikk å rette opp. Reiste tilbake til hu som ødela håret mitt og sa hva hun hadde gjort,hva jeg måtte betale for å rette opp skaden og jeg skulle få pengene tilbake sa hun. Jeg måtte bare sette meg ned og vente på sjefen. Så får jeg vite etterpå at hun ikke har utdannelse,har jobbet sånn i 4 år og når da hennes kunde var gått så sa hun at jeg ikke kunne få tilbake pengene alikevel. det var ikke så veldig mye penger,overlever det , men behandlingen jeg fikk, fy faen......... Reiste til politiet,la fram saken og de sendte meg til likningskontoret for de mente det var en sak for likningsmyndighetene. Det gjorde jeg,meldte ifra. Så reiste jeg hjem. Ringte frisørforbundet og de var veldig glade for at jeg tok kontakt,men det overrasket meg at hvem som helst egentlig kan starte frisørbutikk,frisøryrket er ikke beskyttet selv om du har frisørutdannelse med fagbrev sa han. Han noterte opp og han skulle for sikkerthets-skyld også ta kontakt med likningsmyndighetene. Mitt råd er til alle : sjekk om de har fagbrev og at du fysisk får kvittering for det du har betalt. Mye min feil dette her , skjønner det,men nå skal de fader meg få så hatten passer. Frisøren som prøvde å fikse meg på håret på M44 måtte virkelig stå å se på hva hun kunne gjøre og hvor hun skulle begynne på meg. Og så sa hun at dette er en sak for AVISEN . Håret mitt er helt ødelagt, det er kanskje reparert igjen om et år eller noe sånt. Med hårprodukter fra NILLE og dårligere sakser enn jeg har i kjøkkenskuffen så var det vel ikke mer å vente. De er som sagt utlendinger, kommer ifra irak.............og jeg så ut som irak på hodet etterpå også. Men at de er utlendinger bryr jeg meg ikke noe om,men i dette tillfellet er de altså det. Og da jeg snakket med frisørforbundet fikk jeg faktisk vite at det er endel av våre nye landsmenn som driver med underslag og svindel i akuratt dette yrket og ødelegger altså for de seriøse frisørene som faktisk utdanner seg og får fagbrev. Endret 8. februar 2009 av Furstina
Zadja Skrevet 5. februar 2009 #2 Skrevet 5. februar 2009 Er mye av dette i byene.. Det er råttent og ulovlig. (ikke ulovlig å jobbe som frisør uten fagbrev, dessverre, men ulovlig å jobbe svart.)
Gjest KateW Skrevet 5. februar 2009 #3 Skrevet 5. februar 2009 Beklager, men er du opptatt av hår, så får du gå til en frisør du stoler på. Du merket ikke underveis at hun klippet deg kort? Og du betalte før du klippet deg?
Gjest sinna Skrevet 5. februar 2009 #4 Skrevet 5. februar 2009 Beklager, men er du opptatt av hår, så får du gå til en frisør du stoler på. Du merket ikke underveis at hun klippet deg kort? Og du betalte før du klippet deg? Mye min feil her, ting skjedde så fort,jeg så ikke skaden sklikkelig før jeg kom hjem,ja jeg betalte og som så ofte så tenker jeg faktisk ikke på den kvitteringen. Så jeg legger meg langflat,jeg skulle ha fulgt bedre med. Spinnkort ble det ikke,men jeg ba henne om å ta en cm, viste med fingrene også tok kun sikkert 10 cm,da var jo skaden skjedd. Jeg skulle gjort ting helt annerledes,helt klart. Ikke noe å få gjort med dette nå. Men vil at folk skal vite om denne plassen i alle fall.
Gjest sinna Skrevet 5. februar 2009 #5 Skrevet 5. februar 2009 Mye min feil her, ting skjedde så fort,jeg så ikke skaden sklikkelig før jeg kom hjem,ja jeg betalte og som så ofte så tenker jeg faktisk ikke på den kvitteringen. Så jeg legger meg langflat,jeg skulle ha fulgt bedre med. Spinnkort ble det ikke,men jeg ba henne om å ta en cm, viste med fingrene også tok kun sikkert 10 cm,da var jo skaden skjedd. Jeg skulle gjort ting helt annerledes,helt klart. Ikke noe å få gjort med dette nå. Men vil at folk skal vite om denne plassen i alle fall. betalte etter klyppen altså, men ejg er jo halvblind bokstavelig talt og så ikke skaden før jeg kom hjem og så meg i speilet.
Gjest fisk Skrevet 5. februar 2009 #6 Skrevet 5. februar 2009 Om du hadde så veldig langt hår er vel ikke 10 cm så mye å bråke for ? Når du ikke hadde klippet deg der før, så burde du kanskje følgt med litt når du ble klippet. Bør merke om de klipper 1 cm eller 10 cm før en er hjemme att.
Gjest sinna Skrevet 5. februar 2009 #7 Skrevet 5. februar 2009 Om du hadde så veldig langt hår er vel ikke 10 cm så mye å bråke for ? Når du ikke hadde klippet deg der før, så burde du kanskje følgt med litt når du ble klippet. Bør merke om de klipper 1 cm eller 10 cm før en er hjemme att. Ja håret mitt er og blir borte det nå. Min feil , helt klart. Men svindelen da.............har du noe mening om den også,at de putter pengene rett i lomma og ikke slår beløpet inn i kassa ???
Gjest uheldig Skrevet 5. februar 2009 #8 Skrevet 5. februar 2009 Du har vært uheldig synes jeg. Slå deg til ro med at du er en erfaring rikere og ikke gidd vendetta mot denne frisørsalongen, det er ikke verdt det. (Med mindre du ikke har andre planer enn å diskutere her da, i så fall så er det bare bra!)
waco Skrevet 5. februar 2009 #9 Skrevet 5. februar 2009 Når man er hypp på å betale 200 kroner til en gjeng irakere så er det selvfølgelig fordi man ser sitt snitt til å snike seg unna litt skattepenger. Men så gikk man på et smell da. For de pengene man trodde man skulle spare på skatten, viste seg samtidig å være litt kostbarere enn man først hadde trodd. Og hadde sinnatrådstarter vært fornøyd med hårklippen så hadde hun selvsagt også bare vært sjelglad for å komme unna med 200 kroner og ingen kvittering!
Gjest fisk Skrevet 5. februar 2009 #10 Skrevet 5. februar 2009 Ja håret mitt er og blir borte det nå. Min feil , helt klart. Men svindelen da.............har du noe mening om den også,at de putter pengene rett i lomma og ikke slår beløpet inn i kassa ??? De har da fortjent de pengene ??? De står for underholdning på KG.
Gjest sinna Skrevet 5. februar 2009 #11 Skrevet 5. februar 2009 De har da fortjent de pengene ??? De står for underholdning på KG. Min vanlige frisør som jeg har brukt i mange år tar 34o kr, så fra 200 eller 250 til 340 er det ikke mye å spare for meg, jeg trengte sårt en klypp, pengene må de bare beholde. Før jeg reiste ut for å fikse meg hos en annen frisør etter angrepet idag ( he he ) så var jeg allerede dårlig inni meg, var lei meg da jeg kom hjem,snakket med gubben og han hadde sine meninger om det han så også. At de gjorde en feil med min betaling kan jeg leve med, men når jeg kommer tilbake å tar opp saken min og ser at det jeg trodde var en feil faktisk var noe de gjør med vilje,ja da ble det som å helle bensin på bålet etter at jeg fikk den behandlingen. Ja jeg var ute etter en billig klypp, så absolutt,jeg gjorde feil,skulle fulgt bedre med , men ingen behandler meg som en dritt,ødelegger for meg og svindler , ja for det er det de driver med, slik de gjorde mot meg var ikke bare en engangs foreteelse. Så nå får de bare ta konsekvensene. Ja så er jeg en forsmådd / hevngjerrig kvinne da, det skal jeg jammen klare å leve med etter denne dagen. ( hvis noen skulle mene det ) Personlig mener jeg at jeg fikk som fortjent når jeg er så dum å stoler på folk, så da kan de også få som fortjent. BASTA. Godt å lufte dette uansett hva folk måtte mene om meg.
Gjest Celina Skrevet 6. februar 2009 #12 Skrevet 6. februar 2009 Min vanlige frisør som jeg har brukt i mange år tar 34o kr, så fra 200 eller 250 til 340 er det ikke mye å spare for meg, jeg trengte sårt en klypp, pengene må de bare beholde. Sporer kansje litt av her nå, men hvilken frisør er din faste? Utrolig billig til å være faglært frisør. Jeg pleier å gå på M44, flinke men dyre. Vet hvilken frisør du snakker om i dette tilfellet, har bevisst alltid holdt meg borte fra de da jeg har hørt flere lignende eksempler.
GlaJenta88 Skrevet 6. februar 2009 #13 Skrevet 6. februar 2009 jeg så ut som irak på hodet etterpå også. Unnskyld, men det var quote of the day for meg Ellers så vil jeg bare gi deg en klem og håpe at du trives med det korte håret ditt! Det er ofte "katestrofer" som skal til for at jenter med langt hår, skaffer seg kort hår. Og som oftest så er det svært så kledelig, selv om man ikke i utgangspunktet kunne tenke seg det. Tenk så deilig med tørt hår nesten med en gang etter at du har dusja da!
Gjest Christabelle Skrevet 6. februar 2009 #14 Skrevet 6. februar 2009 Jeg håper du anmelder det. Jeg betalte for et måltid på et sted som drives av utlendinger. Han regnet ut summen på kalkulator (!), og puttet pengene direkte i et sånt skrin med nøkkel. Da jeg spurte om kvittering (det er jeg kjempenøye på, jeg skal ikke bidra til svarte penger), så ble han kjempeirritert, for da måtte han slå inn alt på nytt (på kasseapparatet), og han tok sin tid! Sukket og jamret seg og måtte bytte kvittering-rull. Jeg har lyst til å gå til politiet med denne episoden, men litt usikker på om det fører noe sted. Jeg har følelsen av at de holder på sånn en del, da det er mye ungdom som vanker der.
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2009 #15 Skrevet 6. februar 2009 Drop-in timer blir ofte ikke slått inn, rett og slett fordi de ikke står i ordreboka. Dermed er det lett-tjente penger for frisøren.
Gjest strykebrett Skrevet 6. februar 2009 #16 Skrevet 6. februar 2009 Jeg håper du anmelder det. Jeg betalte for et måltid på et sted som drives av utlendinger. Han regnet ut summen på kalkulator (!), og puttet pengene direkte i et sånt skrin med nøkkel. Da jeg spurte om kvittering (det er jeg kjempenøye på, jeg skal ikke bidra til svarte penger), så ble han kjempeirritert, for da måtte han slå inn alt på nytt (på kasseapparatet), og han tok sin tid! Sukket og jamret seg og måtte bytte kvittering-rull. Jeg har lyst til å gå til politiet med denne episoden, men litt usikker på om det fører noe sted. Jeg har følelsen av at de holder på sånn en del, da det er mye ungdom som vanker der. Du burde si fra til ligningsmyndighetene. Det er de som har med slike saker og gjøre. De drar rundt og sjekker at ting blir slått inn på kassa på resteuranter og lignende, og så går de bokføringen i sømmene der det ser ut til at det er svindel. De har vært flere ganger på kontroll steder jeg har jobbet (der var alt i orden da) så de er ute og sjekker. De blir sikkert glade for tips.
Gjest Christabelle Skrevet 6. februar 2009 #17 Skrevet 6. februar 2009 Du burde si fra til ligningsmyndighetene. Det er de som har med slike saker og gjøre. De drar rundt og sjekker at ting blir slått inn på kassa på resteuranter og lignende, og så går de bokføringen i sømmene der det ser ut til at det er svindel. De har vært flere ganger på kontroll steder jeg har jobbet (der var alt i orden da) så de er ute og sjekker. De blir sikkert glade for tips. Jeg tror selvsagt at de ser an personer; jeg er der ganske ofte, så de vet at jeg ikke er der i det ærendet. Men kanskje de kan "leie" noen ungdommer til å gå undercover? Hehe, neida, men jeg blir fryktelig provosert av svart jobbing; hvorfor tror noen at det er greit å snike seg unna, mens resten må betale skatt av alt? Bør jeg sende brev, mail, troppe opp personlig, eller hva? Jeg har aldri gjort slikt før.
Gjest strykebrett Skrevet 7. februar 2009 #18 Skrevet 7. februar 2009 Tror det er skatteinnkreverne i de enkelte kommuner som driver med slikt, så du kan jo ringe dem å høre hva du skal gjøre? Veldig fint om du sier fra syns jeg, er så enig med deg hva angår svart økonomi
Gjest Christabelle Skrevet 7. februar 2009 #19 Skrevet 7. februar 2009 Nå har jeg sendt mail til Kemnerkontoret, så blir det spennende å se hva de svarer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå