Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2009 #1 Skrevet 5. februar 2009 Hva skjer egentlig med homofile? Vil det være lov å gifte seg med samme kjønn (litt usikker på o mdet er nå, men det skulle jo bli, eller?) Hva skjer med folk som går på trygd? Hva skjer med folk som er fra andre land? Og hva skjer med de som har norsk statsborgerskap, men ikke fra Norge? Hva skjer med prostitusjonsloven? Er ikke FRP et kristen parti? Hvis så, vil vi merke det? Kan det komme nye lover basert på kristendommen? I såfall, hva?
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2009 #2 Skrevet 5. februar 2009 Hva skjer egentlig med homofile? Vil det være lov å gifte seg med samme kjønn (litt usikker på o mdet er nå, men det skulle jo bli, eller?) Hva skjer med folk som går på trygd? Hva skjer med folk som er fra andre land? Og hva skjer med de som har norsk statsborgerskap, men ikke fra Norge? Hva skjer med prostitusjonsloven? Er ikke FRP et kristen parti? Hvis så, vil vi merke det? Kan det komme nye lover basert på kristendommen? I såfall, hva? det der er bare konspirasjonsteorier
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2009 #3 Skrevet 5. februar 2009 det der er bare konspirasjonsteorier Mulig, men hva ikke det jeg var ute etter å spre. Jeg lurer virkelig på det. Men da tolker jeg ditt innlegg som at ingen ting skjer?
ViljaH Skrevet 5. februar 2009 #4 Skrevet 5. februar 2009 det der er bare konspirasjonsteorier Kan ikke være konspirasjonsteori når det ikke presenteres noen teori... her er det jo bare spørsmål.
ViljaH Skrevet 5. februar 2009 #5 Skrevet 5. februar 2009 Hva skjer egentlig med homofile? Vil det være lov å gifte seg med samme kjønn (litt usikker på o mdet er nå, men det skulle jo bli, eller?) Hva skjer med folk som går på trygd? Hva skjer med folk som er fra andre land? Og hva skjer med de som har norsk statsborgerskap, men ikke fra Norge? Hva skjer med prostitusjonsloven? Er ikke FRP et kristen parti? Hvis så, vil vi merke det? Kan det komme nye lover basert på kristendommen? I såfall, hva? Homofile: Dette er en lov. Om loven skal omgjøres, må FRP få flertall for dette i Stortinget. De har pr idag rundt 30%? Det er ikke flertall. Trygd: Frp har før hatt en veldig strikt holdning til trygd, men har muligens myket opp i senere tid, vet ikke. Før har de iallefall vært veldig for å redusere stønader til alenemødre, arbeidsledige, uføre, etc. Samme med subsidier til diverse næringer, som jordbruk å fiske. Det vil IKKE være til fordel for uføretrygdede at FRP får makta. Alderspensjon er jeg usikker på, de prøver jo å være eldres venn. Folk fra andre land: FRP vil sannsynligvis pushe hardere for å deportere kriminelle utlendinger, uten at det nødvendigvis vil gi annet resultat - det er mange utfordringer her, som at personer ikke har stadfestet ID, landet deres er i krig og personen risikerer derfor livet, etc. Dette er realiteter som også vil eksistere for FRP. De vil sannsynligvis stramme inn kraftig på hvem som får komme inn i landet. Men folk som har lovlig opphold her kan de ikke ta det fra, de har grunnleggende rettigheter. Mulig de vil la være å gjøre noe for fremmedarbeidere, f.eks. polakker, slik at de må reise hjem i nedgangstider mens de nå får arbeidsledighetstrygd. Jeg ser for meg at det fort blir slutt på utbetaling av kontantstøtte utenlands.. Fremmedkulturelle med norsk statsborgerskap: FRP har ikke mulighet til å gjøre noe her, de har ikke tilgang til å frata noen statsborgerskap. De kan gjøre det vanskeligere å FÅ statsborgerskap. De vil sannsynligvis bruke mer tvang i integrasjonen. Prostitusjonsloven: Her vet jeg ikke FRPs standpunkt. De er for markedsliberalisme, er samtidig for et pyntelig bybilde, og en relativt stor del av medlemsmassen deres er sannsynligvis faste kunder Kristendom: FRP har lagt seg nær kristendom, og stjeler stemmer fra KRF. Jeg vil gjette kristen formålsparagraf kommer tilbake i skolene. Jeg kjenner ikke FRPs standpunker så godt her. Noen andre som vil korrigere/utbrodere?
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2009 #6 Skrevet 5. februar 2009 Jeg lurer mest på hvem i all verden som skal bli ministere, bortsett fra Siv Jensen som jeg antar ville blitt statsminister, hvis FrP kommer til makta. Det er jo ikke akkurat flust av kompetente FrP-politikere...
ViljaH Skrevet 6. februar 2009 #7 Skrevet 6. februar 2009 Jeg lurer mest på hvem i all verden som skal bli ministere, bortsett fra Siv Jensen som jeg antar ville blitt statsminister, hvis FrP kommer til makta. Det er jo ikke akkurat flust av kompetente FrP-politikere... Akkurat det punktet tror jeg ville blitt min absolutte favoritt om FRP skulle dannet regjering. En skikkelig høydare!! Frp sliter jo veldig med mer og mindre skandaløse bakgrunner på sine politikere, som selv argumenterer med at de "representerer bredden i samfunnet" og de "er som folk flest". De har ikke tatt inn over seg at politikere som skal lede landet skal være de beste blandt oss, ikke midtskiktet eller bunnslammet.. Ser for meg at avisene får riktig mye å ta tak i når de navnene evt. presenterers... "minister trekker seg da det viste seg han er tidligere dømt for drap" (var en lokallagsleder som ble presset til å trekke seg da det akkurat dette kom frem). Frp har dog det mest intensive og profesjonelle "opplæringsprogrammet" for sine politikere, ivertfall virker det sånn. De har tatt innover seg at de har et stort problem om deres folk får slippe til i media uten kraftig drilling først...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå