Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det fascinerer meg litt at kvinner er så redde for "å bli lurt til sengs av en PUA". Er det virkelig så lett å sjarmere dere at noen enkle triks alene gjør susen?

Dere er forøvrig velkomne til å bidra med meninger: http://forum.pua-norge.no/topic/119 -- så kan dere få ta del i denne "lysskye lille gutteklubben" vi har gående ;)

-- ocs

Videoannonse
Annonse
Skrevet
er PUA en klubb liksom? hva går det liksom ut på? =P

Pua er en forkortelse for Pick Up Artist.

Hva det gåt ut på står på innlegget over ditt

Gjest Christabelle
Skrevet

Hvorfor higer gutter etter å ha seg med jenter ved første anledning, mens vi jenter skal helst vente i tre måneder? Merkelig fenomen ..

Skrevet
Hvorfor higer gutter etter å ha seg med jenter ved første anledning, mens vi jenter skal helst vente i tre måneder? Merkelig fenomen ..

Innen PUA er det endel teorier innenfor det som heter "evolutionary psychology" som forklarer endel av bl.a. akkurat dette..

Skrevet

Ladies da, jeg blir nesten flau her..

Dette er et perfekt eksempel på hvor kravstore noen kvinner kan bli!

Se lyst på dette med PUA, de gjør verden til et bedre sted der menn faktisk forstår kvinner bedre og ikke minst seg selv.

Pua dreier seg ikke bare om å flørte, ha sex*, skaffe nye bekjentskaper; men altså mye om selvrealisering og hvordan oppnå en sunn og god selvtillit.

For å bli en pua trengs det mye selvdisiplin og presse seg selv på det ytterste. Dermed sier jeg RESPEKT til de gutta!

Og si meg...Hvor mange kvinner her er det som ikke foretrekker en mann som forstår deg, kan tilfredstille deg og sist men ikke minst har en god selvtillit?

* PS. Hadde du operert deg ville du helst hatt en erfaren lege, hadde du studert ville du vel ha hatt en flink lærer? gjelder vel det samme angående sex..;)

-2we

Skrevet
Ladies da, jeg blir nesten flau her..

Dette er et perfekt eksempel på hvor kravstore noen kvinner kan bli!

Se lyst på dette med PUA, de gjør verden til et bedre sted der menn faktisk forstår kvinner bedre og ikke minst seg selv.

Pua dreier seg ikke bare om å flørte, ha sex*, skaffe nye bekjentskaper; men altså mye om selvrealisering og hvordan oppnå en sunn og god selvtillit.

For å bli en pua trengs det mye selvdisiplin og presse seg selv på det ytterste. Dermed sier jeg RESPEKT til de gutta!

Og si meg...Hvor mange kvinner her er det som ikke foretrekker en mann som forstår deg, kan tilfredstille deg og sist men ikke minst har en god selvtillit?

* PS. Hadde du operert deg ville du helst hatt en erfaren lege, hadde du studert ville du vel ha hatt en flink lærer? gjelder vel det samme angående sex..;)

-2we

Jeg kan til dels si meg enig. En del av de innen PU miljøet gjør dette for å pule flest mulig damer, og akkurat det er noe man ikke nødvendgvis ønsker å være en del av. Men majoriteten, særlig i Norge, gjør jo dette for å lære seg hvordan de kan tilnerme seg jenter og få seg kjæreste. Det handler jo ikke om en kunst i å lure kvinner, det handler bare om å lære seg en del av de trekkene som mange andre menn har helt naturlig.

Mange går også til psykolog for å lære seg bedre sosiale antenner, for å lære hvordan man kan småsnakke, hvordan å snakke i forsamlinger, hvordan lære å hevde seg å lettere nå frem til andre mennesker etc. Jeg ser ikke at PUA miljøet er så veldig mye annerledes enn dette. Det handler bare om å lære seg å tiltrekke seg en partner og ikke om triks for å lure kvinner i sengs, i all fall ikke i majoriteten av tilfellene.

Det jenter heller bør spør seg selv om, dersom de ønsker noe seriøst selv, er hvordan man kan lære seg å ikke bli lurt i seng, for så å bli dumpet dagen etter. Men igjen så er jo svaret på dette ganske enkelt, fordi svaret da er å ikke ligge med gutter eller menn før man faktisk kjenner dem godt nok til at man vet hva denne personen faktisk ønsker.

Skrevet
Er det egentlig noe værre at gutter bruker litt tid på å bli bedre mennesker, lære å sjekke damer på en morsom måte, få bedre selvtillit så de kan tørre å være mer seg selv og tåle å bli avvist. Enn det at damer bruker 2 timer på å sminke seg og ordne seg for å ta seg best mulig ut?

Hvis man bruker det som en måte å selge seg selv på ser jeg ikke problemet med det. Det jeg ikke liker med dette opplegget er at det er så mye negative triks man bruker. Slik som feks dette med å kjøre negs på kvinner, er veldig kjipt og destruktivt, og jeg synes sjekking skal ha positivt fortegn. I tillegg til at de fleste bare er irriterende når de prøver å sjekke deg med ferdig innlærte replikker.

Og den største feilen som blir gjort er at de ikke leser objektet godt nok. De samme metodene funker ikke på alle. Å lære seg en standard metode og bruke den på alle er ikke å være god til å sjekke, er man god kan man sjekke hvem som helst, fordi man leser den andre og velger riktig fremgangsmetode. Mulig de bare ser det som at man får noen nei uansett, men man er en dårlig selger dersom man ikke jobber aktivt for å få ned nei-prosenten.

Skrevet
Hvis man bruker det som en måte å selge seg selv på ser jeg ikke problemet med det. Det jeg ikke liker med dette opplegget er at det er så mye negative triks man bruker. Slik som feks dette med å kjøre negs på kvinner, er veldig kjipt og destruktivt, og jeg synes sjekking skal ha positivt fortegn. I tillegg til at de fleste bare er irriterende når de prøver å sjekke deg med ferdig innlærte replikker.

Og den største feilen som blir gjort er at de ikke leser objektet godt nok. De samme metodene funker ikke på alle. Å lære seg en standard metode og bruke den på alle er ikke å være god til å sjekke, er man god kan man sjekke hvem som helst, fordi man leser den andre og velger riktig fremgangsmetode. Mulig de bare ser det som at man får noen nei uansett, men man er en dårlig selger dersom man ikke jobber aktivt for å få ned nei-prosenten.

For det første så skal ikke en neg være sårende. Men det er jo mange som drar det litt langt. Uansett, nei-prosenten må ned, og da vil ikke ferdige scripts være løsningen. Derfor natural game er veien å gå. Men å starte med natural game for en som ikke er det "av natur" er ikke nødvendigvis så lett. Så derfor er alle de små "triksene" som gjør at de "ser lyset" en revolusjon for de som har vandret rundt på byen, drikket seg møkkings, og ikke hatt peil på hvorfor "de aldri får seg dame" en bra ting.

Skrevet
Jeg kan til dels si meg enig. En del av de innen PU miljøet gjør dette for å pule flest mulig damer, og akkurat det er noe man ikke nødvendgvis ønsker å være en del av. Men majoriteten, særlig i Norge, gjør jo dette for å lære seg hvordan de kan tilnerme seg jenter og få seg kjæreste. Det handler jo ikke om en kunst i å lure kvinner, det handler bare om å lære seg en del av de trekkene som mange andre menn har helt naturlig.

Mange går også til psykolog for å lære seg bedre sosiale antenner, for å lære hvordan man kan småsnakke, hvordan å snakke i forsamlinger, hvordan lære å hevde seg å lettere nå frem til andre mennesker etc. Jeg ser ikke at PUA miljøet er så veldig mye annerledes enn dette. Det handler bare om å lære seg å tiltrekke seg en partner og ikke om triks for å lure kvinner i sengs, i all fall ikke i majoriteten av tilfellene.

Det jenter heller bør spør seg selv om, dersom de ønsker noe seriøst selv, er hvordan man kan lære seg å ikke bli lurt i seng, for så å bli dumpet dagen etter. Men igjen så er jo svaret på dette ganske enkelt, fordi svaret da er å ikke ligge med gutter eller menn før man faktisk kjenner dem godt nok til at man vet hva denne personen faktisk ønsker.

Hvis noen ønsker å pule flest mulig damer så er vel ikke det noe nytt, og heller ikke noe galt så lenge man er åpen om sine intensjoner.

Jeg er for tiden ikke interressert i noe forhold, men det betyr jo ikke at jeg ikke liker å ha sex.

Det er jo mange jenter også som går på byen og pynter seg opp med intensjonen å ha sex uten forpliktelser

Ps. Så mange jenter som er utro burde dem faktisk lære seg å ikke bli lurt i seng.

Gjest Mr Kal-El
Skrevet

Siden det er så stor interresse for oss så er jeg helt sikker på at noen av oss gjerne stiller opp for å diskutere dette face2face.

Er jo veldig lett å slenge meninger ut på et forum om ting man ikke har peiling på.

Skrevet
Siden det er så stor interresse for oss så er jeg helt sikker på at noen av oss gjerne stiller opp for å diskutere dette face2face.

Er jo veldig lett å slenge meninger ut på et forum om ting man ikke har peiling på.

Eh, jadda...

Personlig foretrekker jeg ekte menn som ikke bruker sjekkelinjer. Jeg treffer derfor helst menn andre steder enn på byen. Ikke forvent at alle skal like stilen deres da.

Skrevet
Eh, jadda...

Personlig foretrekker jeg ekte menn som ikke bruker sjekkelinjer. Jeg treffer derfor helst menn andre steder enn på byen. Ikke forvent at alle skal like stilen deres da.

Sjekkelinjer er vel ikke akkurat det mr kalel snakker om, eller jeg for den sakt skyld. Men men, gøy å diskutere er det uansett ;)

Forøvrig, hva er din def av en ekte mann om jeg får spørre? Til info så er det jo ikke slikt at en PUA er et isolert tilfella av en sært kledd, innerst inne usikker "mann" som du bare finner på bråkete klubber..

Gjest Gjesten du siterer
Skrevet
Hvis noen ønsker å pule flest mulig damer så er vel ikke det noe nytt, og heller ikke noe galt så lenge man er åpen om sine intensjoner.

Jeg er for tiden ikke interressert i noe forhold, men det betyr jo ikke at jeg ikke liker å ha sex.

Det er jo mange jenter også som går på byen og pynter seg opp med intensjonen å ha sex uten forpliktelser

Ps. Så mange jenter som er utro burde dem faktisk lære seg å ikke bli lurt i seng.

Dette er jeg helt enig i. Jeg spesifiserer jo at jeg snakker om menn som "lurer" kvinner ved å ikke være åpne om sine intensjoner og kun ønkser å skryte til kompisene sine om hvor mange de har ligget med. Ikke noe galt i mengder av frivillig sex med så mange man ønsker. Jeg spesifiserer jo nettopp at OM man ønsker noe mer enn sex og OM man ønsker å ikke bl ilurt. Det du snakker om er ikke å lure damene, men å være åpen og ærlig og det blir jo noe annet.

Jeg har heller ikke noe i mot at en del menn lærer seg taktikker for å få mer sex, så lenge det er er åpne om at det er sexen de er ute etter, og taktikkene ikke går ut på å lyve om at man er forelsket i dem etc. Noen menn har disse egenskapene helt natulrig, og får mange damer. Jeg kan ikke se problemet med at andre menn går på kurs for å utvikle disse samme egenskapene.

Skrevet

Om dette er representativt for det såkalte PUA-miljøet så bekrefter det vel bare fordommene om at dette er fjortis-bimbo-gutter som sjekker opp fjortis-bimbo-jenter...

For ingen andre kan vel falle for så infantile triks som dette (som man attpåtil har lest seg fram til i en bok eller et forum på nett)...

Gjest Mr Kal-El
Skrevet
Om dette er representativt for det såkalte PUA-miljøet så bekrefter det vel bare fordommene om at dette er fjortis-bimbo-gutter som sjekker opp fjortis-bimbo-jenter...

For ingen andre kan vel falle for så infantile triks som dette (som man attpåtil har lest seg fram til i en bok eller et forum på nett)...

PUA miljøet omfatter mange typer folk, inkludert gutter på 16 og folk som liker "bimboer". Men også menn opp i 50 årene som liker vanlige damer også.

Men man kan jo ikke dømme folk etter hvordan type damer man liker

Og hva er galt med bimboer foresten? At alle damer ikke er like attraktive og liker å pynte seg er jo ikke de såkalte bimboene sin feil..

Gjest Kineticcharm
Skrevet
Dette er jeg helt enig i. Jeg spesifiserer jo at jeg snakker om menn som "lurer" kvinner ved å ikke være åpne om sine intensjoner og kun ønkser å skryte til kompisene sine om hvor mange de har ligget med.

Jeg skal lage en liten generalisering her ikke alle vil være like fornøyd med... Kvinner som går på de løgnene der (foresten menn den andre veien og) vil bli lurt eller er totalt naive... Menn som har behov for å lyve om intensjonene sine er som oftest ikke menn som er flinke med kvinner, men menn som må lyve for å oppnå hva de vil. På den annen side så finner du jo da fort ut at dette er en mann du ikke vil bruke noe mer tid på! =)

Dette er en heller lite gjennomtenkt generalisering. Oldemor kunne bake kake fra hukommelsen, jeg trenger oppskriften på papir som jeg må lese men samtidlig klarer jeg lage en tilnærmet like god kake... Med øvelse vil jeg kunne oppskriften fra hukommelsen og kanskje tilføre mitt eget og da blir kaka eksepsjonelt god.

Personlig er jeg lite for såkalte rutiner, men at de fungerer? Det er vel opplest, vedtatt og bevist over en årrekke nå. Det eneste kjipe med alt av rutiner og crap er jo at en kvinne aldri helt kan vite om en fyr er seg selv eller bruker masse rutiner han ikke er kongruent med.

Det meste fungerer i en sosial setting om det leveres på en overbevisende og korrekt måte. Hva om du sitter på et utested og er i god stemning med en fyr, dere prater og har det artig med humoristisk stemning. Hva om mannen plutselig bare går? Da vil du sette et spørsmål og de fleste VIL sette spørsmål ved seg selv da det er vanlig å korrelere opplevelser til sitt eget ego. Mange vil sitte igjen å tenke "hvorfor gikk han", "er han ikke interessert?", "er jeg ikke bra nok?" og en liten bit av veldig selvsikre sterke kvinner vil tenke "His loss". Han kunne gjort noe annet isteden og, han kunne lent seg inn mot siden av håret ditt, tatt tak i bakhodet ditt så han akkuratt griper litt av håret (som om en mann tok tak i håret ditt sensuelt/sexuelt i senga om du liker det og det er ytterst få jenter som ikke liker det). Han kunne senket stemmen, tatt et lite åndedrag og med dyp mannestemme sagt "Mhm du dufter så godt, ingenting så sensuelt som duften av en kvinne" og latt leppene forsiktig gli over siden av halsen. Han kunne tatt det lenger "Vet du hva jeg elsker, de små gispene etter luft og hvordan kroppen til en kvinne vrir seg når man biter nedover halsen og nakken, den sterke energien som oppstår når leppene nærmer seg dine, rett før det første kysset". Så kunne han beveget seg med leppene mot deg og unlatt å gå for kysset som ville sådd tvil eller fått deg ut av transen, evt gått for kysset. Fungerer either way.

Mennesker og spesielt jenter er veldig emosjonelt og visuelt styrt. Om man senker stemmen og snakker saktere samtidlig som man prater om ting en kvinne kan visualisere og koble seg mot (eg. god sex og ting de liker) så vil jo det naturligvis føre til en seksuell kjemi/følelse/lyst der og da. Selvfølgelig finnes det untak, men finn meg den kvinne som ikke vil like det der av en oppegående selvsikker fyr hu finner et modikum av sjarm i =)

KC

Gjest Gjest_snowman_*
Skrevet
er PUA en klubb liksom? hva går det liksom ut på? =P

PUA står for Pick Up Artist, det er ikke en klubb ,men mer en gruppe personer.

men dessverre er det alt for mange som tror de er PUA, det er de "dårlige" som det har vert snakk om lenger oppe på siden. De er ikke PUA,

men alt ialt så kan en ikke bli PUA bare for en har lest "the game" boka er bare en slags introduksjon til det en kaller GAME, har en game har en draget, eller noe sånt :P

håper jeg har gitt deg svar på det du lurte på

mvh

snowman

Skrevet
Det fascinerer meg litt at kvinner er så redde for "å bli lurt til sengs av en PUA". Er det virkelig så lett å sjarmere dere at noen enkle triks alene gjør susen?

Det fascinerer meg litt at menn er så slavisk opptatt av å få noen til sengs. Er det virkelig så vanskelig for dere å være dere selv, slik at dere må bruke prefabrikerte triks for at det skal gjøre susen? :ler:

• Liker 1
Skrevet

Hva er det som er så galt med disse playerne? Lurer dem virkelig kvinner? Dem voldtar ikke akkurat? Er jo helt frivillig for jenta å bli med dem hjem, så jeg skjønner ikke hva noen av dere kvinner klager sånn for.

Gjest Mr Kal-El
Skrevet
Det fascinerer meg litt at menn er så slavisk opptatt av å få noen til sengs. Er det virkelig så vanskelig for dere å være dere selv, slik at dere må bruke prefabrikerte triks for at det skal gjøre susen? :ler:

Vil ikke si at menn bruker mer triks enn kvinner.

Hvorfor bruker damer hold-in strømpebukse, push-up BH, make-up, korte miniskjørt, osv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...