KittyBambi Skrevet 5. februar 2009 #1 Skrevet 5. februar 2009 Heisann! Vi trenger litt hjelp... Vi har som mål å bestille bryllupsreise i løpet av denne uken da vi vet mye bestilles i god tid på forhånd. I den forbindelse trenger vi litt tips og råd til luksusferier. Avreise slutten av august med varighet 14 dager. Budsjett: maks 50,000 kroner - men gjerne priser under dette også så klart. I utgangspunktet ser vi etter All Inclusive reiser/opphold, da vi ønsker å være et romantisk sted, helst kun oss to så mye som mulig og mye sol, flott strand og noe utenom den vanlige charterreisen. Vi har allerede sett masse på Maldivene og synes dette er veldig flott, det eneste som plager meg litt er den lange reisen.. Det vi liker godt med Maldivene er freden og roen - at vi får vært for oss selv og ikke ligge oppi sidemannen på stranden. Setter pris på tips med linker og gjerne bilder, priser etc
Gjest Gjest_Frida_* Skrevet 5. februar 2009 #2 Skrevet 5. februar 2009 Et vennepar av meg var på Maldivene på bryllupsreise i juni, og ja - reisa var lang, men absolutt verdt det iflg. brudeparet! De betalte kr. 13.000,- pr. person for 14 dager m/all-inclusive og rommet ble bl.a. rengjort et par ganger om dagen. De bodde noen dager på noen slags "pålehytter" ute i vannet. De bestilte alt gjennom Manta-reiser, og var veldig fornøyde (tror øya het Kuradasi eller noe lignende).
gard Skrevet 5. februar 2009 #3 Skrevet 5. februar 2009 Hei Kona og jeg var på Sun Island på Maldivene og det var nydelige greier. Her er et reisebrev med bilder http://gardkarlsen.com/sun_island_index.htm og jeg tror at bildene taler for seg selv. Ja, turen ned tar litt tid men det var verdt det :-)
KittyBambi Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 5. februar 2009 Et vennepar av meg var på Maldivene på bryllupsreise i juni, og ja - reisa var lang, men absolutt verdt det iflg. brudeparet! De betalte kr. 13.000,- pr. person for 14 dager m/all-inclusive og rommet ble bl.a. rengjort et par ganger om dagen. De bodde noen dager på noen slags "pålehytter" ute i vannet. De bestilte alt gjennom Manta-reiser, og var veldig fornøyde (tror øya het Kuradasi eller noe lignende). Har vært endel inne på Mantereiser sin hjemmeside og der ligger det ikke på 13.000 kr per pers - de jeg har sett er hvertfall 50,000 +++.... Kan sende de mail og be om et skreddersydd program kanskje.... Har veldig lyst til å bo på noen påler uti vannet eller noe, hehe.
sixx Skrevet 5. februar 2009 #5 Skrevet 5. februar 2009 Er ikke Maldivene litt kjedelig da, selv om man er på bryllupsreise? Hva med å kombinere Maldivene med husbåttur i vakre Kerala (Sør-India)?
ringblomst Skrevet 6. februar 2009 #6 Skrevet 6. februar 2009 Hva med privat safari i Tanzania? Og deretter badeferie på Zanzibar?
Gjest Frosk Skrevet 7. februar 2009 #7 Skrevet 7. februar 2009 Jeg syns, ærlig talt, at Maldivene ble litt kjedelig. Jovisst er det flott der, og snorklingen / dykkingen er veldig bra - men jeg må tilstå at jeg følte meg litt "fanget" på den lille øyen vår Hvis man er typen til å ligge strak ut på stranden i en uke eller to, så er Maldivene glimrende - hvis man har lyst til å oppleve litt mer kan det kanskje være en idé å sjekke andre reisemål også. Det jeg syns ble hoved"problemet" med Maldivene er at man bor på "turistøyer", lokalbefolkningen bor på egne øyer. Du har dermed ikke muligheten til å spise på andre steder enn hotellrestaurantene, shoppingen foregår i (den heller dyre) hotellbutikken osv osv... (Man kan riktignok ta turer over til "lokale" øyer, men....) Maldivene er utrolig flott, men litt kjedelig...ble vår konklusjon.
KittyBambi Skrevet 9. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 9. februar 2009 Forstår deg godt Frosk Vi er igrunn ute etter strandferie etter et langt år for oss begge (ikke bare bryllupsplanleggingen som "alle andre", men også mange personlige ting vi har gjennomgått), så en sånn type ferie er midt i blinken for oss. Har lyst å prøve snorkling også - aldri fått sjansen Eneste vi nå lurer på er om noen har forslag på reisemål som er nærmere Norge enn Maldivene..?
Gjest Gjest_Sol_* Skrevet 18. februar 2009 #9 Skrevet 18. februar 2009 Forstår deg godt Frosk Vi er igrunn ute etter strandferie etter et langt år for oss begge (ikke bare bryllupsplanleggingen som "alle andre", men også mange personlige ting vi har gjennomgått), så en sånn type ferie er midt i blinken for oss. Har lyst å prøve snorkling også - aldri fått sjansen Eneste vi nå lurer på er om noen har forslag på reisemål som er nærmere Norge enn Maldivene..? Du må nok såpass langt avgårde for den klassiske tropiske ferien, enten østover eller vestover. Men enkelte steder er jo enklere å komme seg til, selv om det er like langt unna. Østover vil jeg anbefale (bortsett fra Maldivene) Thailand (f.eks Koh Ngai eller Koh Yao), Filippinene (nyyydelig land som er utenfor de største turiststrømmene,) øya Sibu i Malaysia. Vestover er Karibien full av perler, f.eks Barbados, Bahamas, Anguilla, Curacao, og ikke minst Trinidad og Tobago. Tobago er nydelig! Men også Cuba er fantastisk! Her kan dere mikse late dager i solen i f.eks. Trinidad eller Varadero med tur til Havanna, verdens mest sjarmerende by. Mexico er også helt supert! Her vil jeg anbefale et eller annet bungalow-hotell i Tulum på østkysten, skikkelig paradis Og selvfølgelig, de ultimate drømmestedene i Stillehavet; Cook-øyene, Tahiti, Fiji og Bora Bora. Jeg har bodd her, på Rarotonga. Det er det ultimate sydhavsparadis: http://www.therarotongan.com/pages/home.cf...FTOKEN=93781893 Sjekk ut om du finner noen billige flybilletter på f.eks. Star Tour, Ving eller Apollo, så kan du evt. booke hotell selv, det blir ofte mye billigere.
missLynch Skrevet 18. februar 2009 #10 Skrevet 18. februar 2009 Karibien må være et fint alternativ? Der kan dere snorkle på korallrev. Nydelige strender, og heldigvis utenom høysesong. Har lest at Jomfruøyene har best snorkle-forhold. Et annet alternativ kan være Honduras, nærmere bestemt øya Roatan. 10000-12000,- pr. flybillett men ganske rimelig å bo. Ser paradisisk ut der. God tur, uansett hvor ferien blir tilbragt.
KittyBambi Skrevet 21. februar 2009 Forfatter #11 Skrevet 21. februar 2009 Tusen takk missLynch! Ferien endte til Hellas faktisk, men en veldig luksuriøs overnatting - så det blir spennende! Takk for alle gode svar, veldig kjekt med tips om hvor å reise neste gang
missLynch Skrevet 24. februar 2009 #12 Skrevet 24. februar 2009 Bare hyggelig! Hellas og luksuriøs overnatting høres absolutt herlig ut. :rødme: Jeg tenker at det fine med å holde seg innen Europa er at man kan unne seg litt mer når det kommer til hotell, fordi fly blir betraktelig billigere.... God tur!
KittyBambi Skrevet 25. februar 2009 Forfatter #13 Skrevet 25. februar 2009 Bare hyggelig! Hellas og luksuriøs overnatting høres absolutt herlig ut. :rødme: Jeg tenker at det fine med å holde seg innen Europa er at man kan unne seg litt mer når det kommer til hotell, fordi fly blir betraktelig billigere.... God tur! Ja-det var nettopp det vi landet på også Så derfor ble det Europa denne gangen hvertfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå