Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2009 #1 Skrevet 5. februar 2009 Hei. Til min store forskrekkelse, kastet eksen -nå god venn- ut dette til meg. Vi var ikke i en krangel av noe slag, så dette kom brått og uventet. Jeg var stolt at vi hadde greid å stable et vennskap på beina igjen, etter det ble slutt mellom oss. Mulig jeg er teit og ikke så verdensvant som mange av dere her på KG, men hva i all verden mener han med å si sånt? Jeg holder litt avstand fra ham nå, fordi jeg funderer på hva han mener og føler meg krenket.
Megana Skrevet 5. februar 2009 #2 Skrevet 5. februar 2009 Du har god grunn til å føle deg krenket, det finnes ikke noe positivt å si om at han ikke respekterer deg. Beskrivelse av ordet finner du her: http://no.wikipedia.org/wiki/Respekt Kort sagt betyr det at det du sier/gjør ikke betyr noen spesiell rolle for han, han ser på seg selv som "bedre" enn deg og ser derfor litt ned på deg. Mange respekterer ikke de som virker litt dummere enn seg, dette kan være innvandrere som ikke snakker norsk like flytende som oss som er født og oppvokst her*, mange respekterer heller ikke folk som har "lavere yrke" enn seg selv. (Dette er ikke rasistisk ment, men mange (ikke alle) ser ofte på de som ikke gjør seg like godt forstått som "dumme", uten at dette er tilfelle i det hele tatt) Litt vanskelig å forklare, men det er ikke en positiv ting, det er helt sikkert.
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2009 #3 Skrevet 5. februar 2009 Slutt å vis han respekt da, så kan du vise hva han hva det å ikke ha respekt betyr!
Veronica88 Skrevet 5. februar 2009 #4 Skrevet 5. februar 2009 Jeg vil gjerne vite i hvilken sammenheng han sa det? - Han respekterer deg ikke som person. - Han respekterer ikke dine meninger (om du sa noe han var uenig i før det?) Ikke alle klarer å ordlegge seg like bra når de blir sure for noe. Så er det jo da forskjell på meninger og person. Man kan respektere en persons rett til å mene noe annet, uten å være enig i meningen - Prøver han å si at han ikke vil være venner lengre?
waco Skrevet 5. februar 2009 #5 Skrevet 5. februar 2009 var det du som gjorde det slutt? I såfall kan jeg forstå at han ikke respekterer deg, "stable et vennskap", - man kan ikke det med ekser, - skal man liksom sitte å fortelle eksen alle de nye følelsene om de nye kara man får seg?
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2009 #6 Skrevet 5. februar 2009 Typisk ting som kan plumpe ut hvis du nettopp har formidlet at du har pult en (eller flere) andre. Evt er han fremdeles sint og såret for at det ble slutt, kanskje han mener du gjorde noen kjipe ting som han ikke helt forstår. Kanskje han føler seg urettferdig behandlet, at du ikke har respektert ham rett og slett. Kommer litt an på i hvilken situasjon han sa det.
Gjest TS Skrevet 5. februar 2009 #7 Skrevet 5. februar 2009 var det du som gjorde det slutt? I såfall kan jeg forstå at han ikke respekterer deg, "stable et vennskap", - man kan ikke det med ekser, - skal man liksom sitte å fortelle eksen alle de nye følelsene om de nye kara man får seg? Selvsagt kan man stable et vennskap med en eks på beina! Jeg er godt voksen og det faller meg aldri inn å plapre om mitt privatliv/nye kjæresten til eksen. At jeg gjorde det slutt = han ikke respekterer meg. Den er morsom, du. Jentene her på KG får mye pes for stereotyping...så du er neppe bedre med slike uttalelser! Stå på, Waco!
Gjest ukegjæst Skrevet 5. februar 2009 #8 Skrevet 5. februar 2009 "At jeg gjorde det slutt = han ikke respekterer meg. Den er morsom, du. " morsom`? det kan vel meget mulig være at det er nettopp slik det er. Jeg pleier ikke kontakt med ene exen, argumenter som at man er voksen osv faller ofte på sin egen urimelighet, særlig om den ene parten har vært lite voksen i selve bruddfasen Nei ikke ha kontakt i det hele er det beste, hvorfor skal man det også, har vedkommende så mange gode egenskaper som man setter pris på i et vennskap? Skal et ekte vennskap ha regler som hva man kan si til hverandre og ikke? Nei blir for overflatisk i den store sammenheng. Mer for å pirre sin egen nysgjerrighet og holde seg oppdatert på vedkommende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå