Anniq Skrevet 5. februar 2009 #1 Skrevet 5. februar 2009 Hei. Jeg lurer bare på om hva dere skal bruke på blomster. Er jo endel blomster som skal bestilles. Hva slags blomster skal dere ha? Vi tenkte kanskje vi skulle ha hvite roser eller liljer. Synes det er utrolig flott!!
Spatula Skrevet 5. februar 2009 #2 Skrevet 5. februar 2009 (endret) Hei. Jeg lurer bare på om hva dere skal bruke på blomster. Er jo endel blomster som skal bestilles. Hva slags blomster skal dere ha? Vi tenkte kanskje vi skulle ha hvite roser eller liljer. Synes det er utrolig flott!! Jeg skal ha en litt spesiell bukett, som ikke har så mye blomster i seg. Men jeg tenker perler, gulltråder, noe grønt samt lilla orkideèr Har ikke sett noen bilder enda, men skal snakke med de på blomsterbutikken snart Endret 5. februar 2009 av Agnethe
Anniq Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. februar 2009 Jeg skal ha en litt spesiell bukett, som ikke har så mye blomster i seg. Men jeg tenker perler, gulltråder, noe grønt samt lilla orkideèr Har ikke sett noen bilder enda, men skal snakke med de på blomsterbutikken snart Ja tenker sølvtråder og diamater jeg. Men det er jo også. 11-12 bord dekorasjoner som skal bestilles. Pluss blomster til kirken, og div pynting rundt om kring. Så hadde jeg kunne tenkt meg en stoor blomster søyle over inngangen med lys inni. Men lurer bare på om det kommer til å ta helt av på prislappen.
Spatula Skrevet 5. februar 2009 #4 Skrevet 5. februar 2009 Ja tenker sølvtråder og diamater jeg. Men det er jo også. 11-12 bord dekorasjoner som skal bestilles. Pluss blomster til kirken, og div pynting rundt om kring. Så hadde jeg kunne tenkt meg en stoor blomster søyle over inngangen med lys inni. Men lurer bare på om det kommer til å ta helt av på prislappen. Hvis du kjenner noen som er flink med blomster, vet jeg det finnes en tråd her på bryllupsforumet som det ligger en link til en svensk side, hvor du får kjøpt utstyr, slik at du selv kan lage oppsatsene Jeg vet det er også noen som leier ut slike blomstersøyler, hvis du søker litt rundt. Brudebuketten din høres nydelig ut Blomster får man kjøpt på mange butikker trenger ikke nødvendigvis å være blomsterbutikker, dagligvarebutikker har ofte blomster med god kvalitet for å nevnet noen
Honey Skrevet 5. februar 2009 #5 Skrevet 5. februar 2009 Wedshop og Gamman har mye nyttig tips for de som ønsker å spare penger og gjøre det selv. Personlig skal jeg bruke moren til forloveren min som er gammel blomsterdekoratør som driver på hobbybasis nå. Jeg skal kjøpe inn alt av blomster selv, men jeg kommer til å gå igjennom hva som trengs på forhånd. Kommer til å basere meg mye på roser og brudeslør. Brudeslør fyller ut en del og er ikke så dyrt. Skal bruke det i brudepikeblomstene og i dekorasjoner. Skal bruke roser i hvitt/ kremhvitt som går ton i ton med brudesløret. Jeg skal bestille blomster hos torghandleren og da tror jeg det skal holde bra med 3000 kr for alt jeg trenger.
Spatula Skrevet 5. februar 2009 #6 Skrevet 5. februar 2009 Wedshop og Gamman har mye nyttig tips for de som ønsker å spare penger og gjøre det selv. Personlig skal jeg bruke moren til forloveren min som er gammel blomsterdekoratør som driver på hobbybasis nå. Jeg skal kjøpe inn alt av blomster selv, men jeg kommer til å gå igjennom hva som trengs på forhånd. Kommer til å basere meg mye på roser og brudeslør. Brudeslør fyller ut en del og er ikke så dyrt. Skal bruke det i brudepikeblomstene og i dekorasjoner. Skal bruke roser i hvitt/ kremhvitt som går ton i ton med brudesløret. Jeg skal bestille blomster hos torghandleren og da tror jeg det skal holde bra med 3000 kr for alt jeg trenger. Det var de linkene jeg tenkte på ja Jeg skal bruke min kjære svigermor, hun er flink med blomster, men buketten blir laget på en blomsterbutikk
Chica Skrevet 5. februar 2009 #7 Skrevet 5. februar 2009 1400 ca. 500 brudebukett (Callaliljer), 500 for bordpynt (Peoner som fløt i stettglass) og 400 for pynt framme i kirken. Spleiset på kirkepynt med et annet par som giftet seg samme dag. Planen var å pynte med peoner fra hagen, men de rakk ikke å blomstre, enda så mye vi godsnakket med dem den siste mnd
Gjest Neferet Skrevet 5. februar 2009 #8 Skrevet 5. februar 2009 (endret) 1400 ca. 500 brudebukett (Callaliljer), 500 for bordpynt (Peoner som fløt i stettglass) og 400 for pynt framme i kirken. Spleiset på kirkepynt med et annet par som giftet seg samme dag. Planen var å pynte med peoner fra hagen, men de rakk ikke å blomstre, enda så mye vi godsnakket med dem den siste mnd Hvor mange callaliljer hadde du i buketten din sånn ca? Vi har fått beskjed om at de er dyre, at de i verste fall kan komme opp i kr. 120 per calla... Det synes vi er litt drøyt, men vil ikke bytte de ut heller! Edit: Leif Endret 5. februar 2009 av bryllupsTwisted
Chica Skrevet 6. februar 2009 #9 Skrevet 6. februar 2009 Hvor mange callaliljer hadde du i buketten din sånn ca? Vi har fått beskjed om at de er dyre, at de i verste fall kan komme opp i kr. 120 per calla... Det synes vi er litt drøyt, men vil ikke bytte de ut heller! Edit: Leif Hadde fire stk. Måtte inn på pc'n for å lete opp bilder for å sjekke, hadde helt glemt det
Gjest Gjest_kikki_* Skrevet 6. februar 2009 #10 Skrevet 6. februar 2009 Vi bestilte hos blomsterdekoratør. Brudebukett, corsager, blomster til kirke, oppsatser inne og ute til hotellet vi holdt festen på. Dette kom på 17000,- Mye penger men vakkert ble det!
cypress Skrevet 26. februar 2009 #11 Skrevet 26. februar 2009 Dytter litt på denne.. Vil gjerne høre om fleres erfaring med priser på blomsterdekorasjoner!
miss_pretty Skrevet 26. februar 2009 #12 Skrevet 26. februar 2009 jeg har bestilt en hjerteformet bukett m forsjellige blomster og 3 corsager, for ca 1500-2000 kr. så kommer jo blomster til pynt vedsiden av, men jeg har ikke tenkt å ha så mye av det, men heller prøve å bruke av det naturen har å by på!
mingle Skrevet 26. februar 2009 #13 Skrevet 26. februar 2009 Hvis du kjenner noen som er flink med blomster, vet jeg det finnes en tråd her på bryllupsforumet som det ligger en link til en svensk side, hvor du får kjøpt utstyr, slik at du selv kan lage oppsatsene Jeg vet det er også noen som leier ut slike blomstersøyler, hvis du søker litt rundt. Brudebuketten din høres nydelig ut Blomster får man kjøpt på mange butikker trenger ikke nødvendigvis å være blomsterbutikker, dagligvarebutikker har ofte blomster med god kvalitet for å nevnet noen Dagligvarebutikker har ikke nødvendigvis billigere blomster enn for eksempel blomster-kjedebutikker, som til gjengjeld har bedre kvalitet, kan få tak i flere typer blomster og kan hjelpe med tips og råd!
mingle Skrevet 26. februar 2009 #14 Skrevet 26. februar 2009 Hvor mange callaliljer hadde du i buketten din sånn ca? Vi har fått beskjed om at de er dyre, at de i verste fall kan komme opp i kr. 120 per calla... Det synes vi er litt drøyt, men vil ikke bytte de ut heller! Edit: Leif Kala er så dyre å importere for tiden... har ikke vært vanlig siden i fjor sommer så vidt jeg husker. Ikke rart prisene er så høye!
Bertelura Skrevet 27. februar 2009 #15 Skrevet 27. februar 2009 1100 for brudebukett og 4 crosager. Er et tilbud fra en lokal bryllupsarrangør. Hun hadde annonse på finn.no og jeg vet hun er blomsterdekoratør. Jeg skulle velge type bukett og blomster selv. Kirken tror jeg ikke vi pynter, da den er fin nok i seg selv. Hotellet fikser blomster i lokalet, det er innbakt i prisen på 965kr pr pers. De får tlfnr til blomsterdamen slik at de vet hvilke blomster hun har brukt. Er kjempefornøyd med opplegg og pris så langt.
mamsemamma Skrevet 27. februar 2009 #16 Skrevet 27. februar 2009 Vi bestilte hos blomsterdekoratør. Brudebukett, corsager, blomster til kirke, oppsatser inne og ute til hotellet vi holdt festen på. Dette kom på 17000,- Mye penger men vakkert ble det! 17 000? Wow... Vi har fått ca-pris på brudebukett + 3 corsager på 2000. Skal kjøpe litt blomster i tillegg til dekorasjoner og vaser, men dette lager vi selv (jeg og svigermor)
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2009 #17 Skrevet 27. februar 2009 Brudebukett 500 (store, hvite roser med noe grønn pynt og kvister sprayet i sølv). Knapphullsblomster 350 (4 stk). Blomster til bord etc på festen: ca 1000 kr (plukket med oss litt av hvert fra Plantasjen).
Disco Biscuit Skrevet 27. februar 2009 #18 Skrevet 27. februar 2009 For hengende brudebukett med roser,eføy,en blomst jeg ikke husker navnet på, gress m.m + 6 knapphullsblomster (hvorav 1 til barn og 1 er armbånd) betaler vi 3800,- Men her er det brudebuketten som trekker opp prisen da den er på 2700,- alene. Andre blomsterdekorasjoner til kirke og lokale skal vi (heldigvis) ikke ha
mingle Skrevet 27. februar 2009 #19 Skrevet 27. februar 2009 Man sparer jo også mye på å lage selv, og det er ikke så vanskelig om man bare setter av litt tid og ikke trenger å ha det så fancy! I hvert fall søte runde borddekorasjoner av roser for eksempel =) dekoratører skal fort ha 150kr bare for å lage den, og tar ofte ekstra for blomstene også da. Pakker med roser får du for 100lappen og en pen skål for rundt 100 den også det er jo gøy å dille litt med sånt da :D
Frysepulver Skrevet 27. februar 2009 #20 Skrevet 27. februar 2009 Hvis du kjenner noen som er flink med blomster, vet jeg det finnes en tråd her på bryllupsforumet som det ligger en link til en svensk side, hvor du får kjøpt utstyr, slik at du selv kan lage oppsatsene Jeg vet det er også noen som leier ut slike blomstersøyler, hvis du søker litt rundt. Brudebuketten din høres nydelig ut Blomster får man kjøpt på mange butikker trenger ikke nødvendigvis å være blomsterbutikker, dagligvarebutikker har ofte blomster med god kvalitet for å nevnet noen Nei, det har de ikke. Sett ut en bøtte tulipaner under sterk belysning (varme) en hel dag og la en kvisete guttevalp på 18 år ta hånd om de - det er oppskriften på hvordan drepe blomster fortest mulig det. Man sparer jo også mye på å lage selv, og det er ikke så vanskelig om man bare setter av litt tid og ikke trenger å ha det så fancy! I hvert fall søte runde borddekorasjoner av roser for eksempel =) dekoratører skal fort ha 150kr bare for å lage den, og tar ofte ekstra for blomstene også da. Pakker med roser får du for 100lappen og en pen skål for rundt 100 den også det er jo gøy å dille litt med sånt da :D Neida, det er jo bare et håndverksfag - neste gang skal jeg jammen legge opp alt det elektiske selv og montere dusj og do - hva skal man vel med fagfolk?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå