Gå til innhold

Når gi beskjed om salmer o.l???

Løven

Anbefalte innlegg

Vi skal ha samtale og prøving i kirken 5 dager før vielsen, pga at presten skal ha ferie fram til da. Men hva gjør vi med valg av salmer og forslag til gjennomføring av vielsen? Er ikke det litt sent å gi beskjed om det da 5 dager før??? Hva gjør dere????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror faktisk det er vanlig å gi beskjed om salmene noen dager før vielsen jeg, og skal dere ha kjente salmer + marsjer er ikke dette noe problem. Organistene er flinke folk som kan mange av salmene fra før.

Vi gav beskjed angående salmer + marsjer til presten 2 uker før vielsen (da vi hadde vårt møte med ham). Organisten meldte forfall og en nye organisten ringte meg torsdagen før bryllupet og lurte på hva slags salmer og marsjer vi skulle ha. Så han fikk altså beskjed 2 dager før og det gikk kjempefint det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Synes nemlig det begynner å bli litt pinlig å ringe til prestekontoret og spørre om alt :oops: Har henvendt meg dit noen ganger, for å si det sånn... De salmene vi skal ha er kjente så da bør jo ikke det være noe problem. Puhh :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Synes nemlig det begynner å bli litt pinlig å ringe til prestekontoret og spørre om alt :oops:  Har henvendt meg dit noen ganger, for å si det sånn... De salmene vi skal ha er kjente så da bør jo ikke det være noe problem. Puhh :D

:ler: Hvis det er noen trøst hadde jeg også en del telefoner til kirkekontoret med alle mulige spørsmål... Så mange telefoner at de fikk takkekort for god service! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der sa du noe som jeg ikke har tenkt på, men de på kirkekontoret bør absolutt få et takkekort :ler: De har ordnet ganske så mye for oss... Kan nevne noe: ordne med ny prest for oss(vi ønsket ikke den presten som ble oss tildelt!), utsette graving foran kirken(de har fått bevilget penger fra kommunen for å bedre inngangsparti. Vi ønsket ikke å tråkke i leire og jord hauger ut og inn av kirken....)

Det var noe... Så de fortjener et takkekort med takk for god service :hoho: Takk for tipset!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...