Gjest gjest Hilde Skrevet 5. februar 2009 #1 Skrevet 5. februar 2009 Hei jeg er veldig usikker på noe her. å har lyst å delle dette med dere, for å høre hva dere mener i denne saken, vet ikke om det er riktig side å skrive det på, men det merker en jo fort, jeg har en vennine som jeg har hatt i mange år nå, hun er kjempe snill å vi hadde vedlig mye gøy sammen, men når hun ble singel for 3 år siden forandra hun seg veldig, til det negative i mine øyer, nå når jeg ringer til hun heller kommer til hun, jeg har masse nytt å er i kjempe humør, å forteller alt det posetive jeg har å si, da slår hun alt jeg sier som er posetivt over på at det blir negativt, jeg blir trist å lei meg da, husker også når jeg skulle ut å fly for første gang, jeg var redd for å fly for det hadde jeg aldri gjort før, men på en måte gleda jeg meg å, så sa jeg til hun når dette skulle skje, da svarte hun, det tror jeg ikke på før jeg får se det, du tør jo ikke det, å jeg har mast på deg om å bli med å fly, så gidder ikke å glede meg for dine veier enda, det var jo koselig å høre, men jeg å sambo reiste, sa det når jeg kom hjem igjen, svare var da, vel nå har du jo opplevd det å, så byggde vi et nytt hus, jeg var i hundre fortalte, hvordan jeg ville ha det på gulvet å vegger å sånt, jeg spurte om hun ikke ville komme å se på det, svare var da, nei det gidder jeg ikke, kjedelig å se sånt, venter til det er ferdig, mye gøyere å se da, ble jeg skuffet igjen, nå har vi bod her i to år, å hun har enda ikke vist seg her, å enda kaller hun oss venniner, vi bor vel 15 min fra verandre med bil, også når hun er på msn , har hun nå begynnt å være på loga med, å stå som frakobla, jeg spurte hvorfor det, jo for da kunne hun besteme å hvem hun kunne snakke med, først, jeg sa jeg aldri skriver til noen som står som frakobla, neivel var svaret, ble mye detta her, men til dere der ute, er det sån dere oppfører dere til en vennine, jeg har lyst å kutte hun ut, men vil bare hører med dere der ute om dere synst jeg over reagere????? hadde dere forsatt kalt hun en vennine, håper noen vil svare meg her med sine tanker, takk for du leste dette, hilsen hilde
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2009 #2 Skrevet 5. februar 2009 Jeg kjenner jo ikke hele historien, men utfra det du skriver her så ønsker hun ikke å være venninnen din. Hun prøver å avvise deg og gi deg hint om at hun ikke er interessert, men du henger deg på. Du trenger ikke gjøre noe dramatisk, bare la være å ta kontakt med henne. Noen vennskap renner ut i ingenting, uten at det er nødvendig å "kutte ut" noen av den grunn.
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2009 #3 Skrevet 5. februar 2009 Akkurat når det gjelder dette med msn, så kan jeg forstå henne. Jeg står også ofte frakoblet, fordi det er ikke alltid jeg har lyst eller tid til å snakke med noen. Og av og til blir noen nesten "fornærmet" hvis man ikke tar kontakt eller svarer når man er pålogget og ser at vedkommende er pålogget også. Når det gjelder de andre tingene, så høres det nesten ut som hun er litt misunnelig på deg. Kan hende hun ikke har det helt tipp topp akkurat nå. Hun er blitt singel sier du, og da kan det være at hun også savner et hus og et hjem, med en mann som hun bl.a. kan reise på tur med. Har selv erfart at noen blir litt "spydige" i kommentarene når andre forteller som sitt liv, som vedkommende egentlig kunne tenkt seg selv, men ikke har. Spesielt når det gjelder dette med hus og "familielykke". Det er veldig sårt når man selv kanskje har mistet det, eller aldri funnet det. Du skal selvsagt leve ditt liv og være opptatt av de tingene som er viktig for deg, men i selskap med henne kunne du kanskje prøvd å snakke om andre ting også, som er mer aktuelt i den situasjonen hun er i nå. Du har sikkert andre venninner også, som du kan dele de andre tingene med. Prøv dette, så går det kanskje bedre.
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2009 #4 Skrevet 5. februar 2009 Er selv ofte pålogget men ofline, fordi det er ikke alltid jeg bruker messenger til chat..men til litt mer viktige beskjeder til familie medlemmer, eller i studie jobb sammenheng etc...men for mange er det jo ett sosialt verktøy... Så når jeg egentlig ikke har mulighet til å sitte å skrive i langdrag, så er jeg online men vises ofline. Men ellers hørtes hun ikke akkurat ut som en god veninne akkurat nå..kanskje hun selv har det vanskelig å har derfor ikke så lett for å dele dine gleder..men det vet du vel..siden du også lytter til henne om hennes liv...
Veronica88 Skrevet 5. februar 2009 #5 Skrevet 5. februar 2009 Første jeg tenkte på var at hun har det vanskelig selv, som de andre her er inne på også, men mer at hun ikke føler hun ikke fortjener noe gøy, lav selvtillit osv, ikke at hun er direkte sjalu. Mer at hun ikke fortjener sånt selv, enn at hun vil ha det. Dette med MSN, åh, det er hundretusen "uvaner" der, og like mange måter å tolke det på. Gode venner av meg vet at om jeg er pålogga, så er jeg sikkert her. Skulle jeg være frakobla, så skriver de til meg for det, for iblant så klikker ting og da ser det ut som jeg av. Så de sjekker nå uansett ! Visse tidspunkter er det jo sansynlig jeg er ute på, så da er det jo greit. Det jeg bruker mot sånne som er "borte" hele dagen også, når jeg ikke bodde her og min samboer var pålogga, men "borte", så ble jeg jo vant med ca når han var på jobb og hjemme. Så da var det jo greit! Så om du vil høre om det er en sjanse for at dere fortsatt har et to-veis vennskap her, så spør henne direkte: "Hvorfor er du så negativ mot meg når jeg er glad? Er det MEG du har noe i mot, eller er det at jeg finner lykken og du føler du mangler den? Du finner deg en bra mann en dag du og, vet du! Synes bare det er så rart, når du var så positiv før, at du er så negativ nå. " Får du et svar som tyder på at hun kanskje vil videre til andre vennskap, så ikke ta det så tungt. Tenk deg om: Hva vil du ha i livet ditt, en venninne som bare er negativ, eller en venninne mindre? Nye venninner vil du garantert finne uansett! Ikke ta vare på dårlige vennskap, det er det ingen som tjener på. Men om du virkelig vil prøve, så være ærlig mot henne! Kan jo være hun ikke har tenkt på hvordan det er å høre på sånne negative folk hele dagen..
Gjest Kråkaa Skrevet 5. februar 2009 #6 Skrevet 5. februar 2009 Merka jeg ble irritert av å lese..hun virka så enormt negativ! Vil du ha en så negativ person rundt deg? Vet selv hvor vanskelig det er å plutselig skal begynne å vurdere et vennskap,om man får noe ut av det eller ikke. Jeg er såpass feig at jeg hadde ikke sagt noe,bare kutta kontakten. Det ideelle hadde jo vært om du sa det til henne,hva du følte,slik at hun får en mulighet til å forklare seg. Kanskje sliter hun etter det bruddet? Kanskje er hun bitter? Sjalu? Hvem vet? Jeg mener nå uansett at uansett hvor bitter man er på sitt liv så må man kunne glede seg på venners vegne. Reagerer hun med sinne om du tar det opp så hadde jeg ikke gidda mer.
^^Belle^^ Skrevet 5. februar 2009 #7 Skrevet 5. februar 2009 Det jeg reagerte mest på (bortsett fra negativiteten) var ikke MSN, men det faktum at hun ikke har vært på besøk i det nye huset de to årene dere har bodd der. Og at hun bare bor et kvarter unna? Da hadde jeg blitt skikkelig forbanna! Jeg kan forstå det at hun kanskje er misunnelig på deg for det du har, men er du en noenlunde venninne tar du tak i deg selv og går på besøk uansett. Dersom hun er så sjalu på deg at hun ikke engang kan komme på besøk, hadde jeg begynt å tvile litt for å si det mildt. Jeg får følelsen av at hun rett og slett ikke har lyst, og det er ingen god venninne i min verden.
Gjest gjest Hilde Skrevet 5. februar 2009 #8 Skrevet 5. februar 2009 hei igjen jeg har snakket med henne hvorfor hun er så negativ, da sa hun at hun hadde forandra seg etter brudde xsen hadde fått opp øyene hennes, på at hun må tenkte mere på seg selv om andre, er jo helt greit det, men å si noe negativt på at det posetive som en kommer med, sårer meg, også er hun sur for jeg ikke vil til byen for å drikke vær helg, hun er 38 å jeg 40, er greit på byen noen ganger men jeg er lei av by livet, blir jo med noen ganger, men jeg er veldig hjeme mennske å liker å kose meg i helgen også liker jeg å ha gubben med meg når jeg skal på byen, men selfølgelig kan jeg gå noen ganger uten han å, men ikke vær helg, bare for å drikke, jeg sa dette til hun, hun ble da rasende å sa jeg var en gammal kjærring, ingen på 38-40 gidder å sitte hjemme i helgene, også fikk jeg en ny jobb her for noen uker siden, det er å vakske i en barnehage, herregud at du gidder det, vaske, gjør jeg hjeme å, vaske er ikke noen jobb, var den beskjeden jeg fikk når, jeg var så glad å rinkte hun å sa jeg hadde fått jobben, jeg spurte om hun hadde respekt for andre mennsker, svare var da, nei det har jeg ikke, bare noen få får respekt fra meg, kun de som jeg synest fortjener respekt for det sa hun, også spør hun aldri hva jeg driver på med, hvordan jeg har det, hvordan jeg liker meg i jobben, spør meg aldri om noen, jeg spør hun, å snakker helt sån vanlige dags ting med henne, men da slår hun også over på negativt, er det noe rart at jeg blir fortvilet over detta
^^Belle^^ Skrevet 5. februar 2009 #9 Skrevet 5. februar 2009 Huff, nei, det er ikke noe rart i det hele tatt. Hun oppfører seg som en liten drittunge spør du meg. Og total mangel på empati og det å kunne glede seg på andre sine vegne. Hadde dette vært min ''venninne'' hadde jeg ikke giddet mer, spesielt nå når du har snakket med henne om det og hun enda ikke ser at det eneste hun gjør er å dra deg ned i søla med henne, at hun ikke gidder å prøve engang. Huff og huff!
Gjest Gjest_Issy_* Skrevet 5. februar 2009 #10 Skrevet 5. februar 2009 Dette synes jeg var trist TS. Hadde selv en venninne som gjorde mitt gode humør ( og jeg maste ikke og ringte ikke heller masse) om til dritt, fordi når jeg hadde positive ting å fortelle, klarte hun å vri det om til at det ikke var bra likevel. Jeg kutta henne ut. Orka ikke mer! humøret ble mye bedre allerede etter dag 1 jeg visste at jeg ikke skulle ha kontakt med henne mer. Hvis hun tenker på seg selv, kan ikke du også gjøre det da ? Hun ødelegger humøret ditt ofte og er ikke støttende for deg i det hele tatt...
Gjest gjest Hilde Skrevet 5. februar 2009 #11 Skrevet 5. februar 2009 takk for alle som svarer, godt å se at det ikke bare er jeg som reagere på det, sambo sier å at jeg burde kutta hun ut, det sa jeg å til henne for en stund siden, svare var da, å herregud hva galdt gjør jeg, jeg sa det har jeg forklart deg,, jeg er bare sån sa hun, jeg er et veidig posetivt mennske, er nesten altid glad jente, alle sier jeg har et puruldene humør å det smitter veldig har jeg hørt, jeg prøver altid på å se det posetive i mennsker, men hun greier jeg ikke det nå lenger,
Rosalie Skrevet 5. februar 2009 #12 Skrevet 5. februar 2009 Høres ut som om hun er totalt uinteressert i å være enninne med deg. Hun sier det jo mer eller mindre rett ut - hun respekterer deg ikke, ergo ser hun nok på deg som en slitsom masekopp.
Gjest gjest Hilde Skrevet 5. februar 2009 #13 Skrevet 5. februar 2009 ja er nok best å bare la hun seile sin engen sjø, også var hun på tru til thailand for en god stund siden, hørte ikke noe om til hun skulle komme hjem, hun hadde vært hjemme i 14 dager av en annen hørte jeg for noe dager siden, da jeg spurte hun på msn om hun hadde hatt en fin tur å sånt, sa ja det hadde hun, så spurte jeg om hun hadde fått shopa en del å sånt, å hvordan det var der nede,, det har hun enda ikke svart på. for da skrev hun ikke mere,
SIFA Skrevet 5. februar 2009 #14 Skrevet 5. februar 2009 Har du snakka med ho om det da? Virker ikke som ho var så interessert..
Gjest gjest Hilde Skrevet 5. februar 2009 #15 Skrevet 5. februar 2009 hei,,,, ja som jeg skrev lengere oppe, så snakket jeg til henne om det, hun sa da at etter brude med xsen, så hadde hun fått øyene opp å begynnt et nytt liv, å tenke mest på seg selv, også sa hun at du hadde slutta å spør folk runt seg, hvordan det går å sån som er vanlig å spør om når en begynner å snakke med noen, nå er det meg først å mitt behov jeg setter øverst, for meg virker hun som en ego nå, men det er jo hennes valg, så vet ikke hvordan jeg skal forandre meg der, har spurt om vi skal ta en tur på byen , kaffe heller noe, nei det er kjedelig sier hun, da kan vi heller gå ut å drikke til helgen,så nei jeg vet ikke hva jeg skal gjøre jeg, er temelig fortvila over hvordan hun har endra seg fra en vedlig posetiv dame, til det negative,
helenen Skrevet 5. februar 2009 #16 Skrevet 5. februar 2009 Jeg tenker at det er en av to ting; enten er hu dritlei deg og vil egentlig ikke være veninna di og prøver med denne oppførselen å få deg til å skjønne at hu ikke er interessert, eller så er hun skikkelig nedfor og har komt inn i et dårlig tankemønster om at ingenting er gøy og verdt å være med på.
Gjest Bond Skrevet 5. februar 2009 #17 Skrevet 5. februar 2009 Tråden er ryddet iht KGs regler. mrs_bond, mod
Gjest Naria Skrevet 5. februar 2009 #18 Skrevet 5. februar 2009 Tar hun i det hele tatt noen gang kontakt med deg? Jeg tror ikke hun ønsker at dere skal være venner lenger, uten at hun tør å si det dirkete. Det er i hvertfall slik jeg oppfatter situasjonen.
lisa68 Skrevet 5. februar 2009 #19 Skrevet 5. februar 2009 hei ja jeg er enig der, hun vil prøve å fortelle deg, at hun ikke vil mere å prøver å avise deg på en veldig feig måte, vist jeg var deg, hadde jeg blitt taus, så finner du nok ut svaret, snart om hun vil ha kontakt lisa68
Gjest Bond Skrevet 5. februar 2009 #20 Skrevet 5. februar 2009 Spørsmål om moderering er delt ut til Ris&Ros, her. mrs_bond, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå