Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nå vært sammen i 5 år. Etter de første 6 mnd i forholdet kysset han en annen kvinne, jeg tilgav han for jeg elsker han og det tok laaaaaaaang tid før jeg greide å glemme det.

Vi har kjøpt leilighet sammen og vært forlovet i 2 år. Endelig funnet den jeg vil stifte familie og gifte meg med. Alt virket så supert.

Til den morgen jeg fikk en tlf fra en mann som hadde funnet ut at dama si hadde vært utro, med min samboer. Jeg trodde ikke på denne mannen.

Men det viste seg at det var sant, da jeg konfronterte samboeren min. Dette hadde foregått i ca 1 mnd. Og dem har hatt sex 2 ganger.

Nå har samboeren og jeg pratet ganske mye om dette, og jeg ser han angrer. Men uansett så gråter jeg hver natt, og får ikke sove, fordi jeg tenker så mye på det.

Jeg føler meg så sviktet og ensom. Akkurat som sjela mi har forlatt kroppen, jeg er så tom innvendig. Jeg vet ikke hvordan jeg skal komme over dette. Tror

ikke at jeg gjør det....

Samtidig vil jeg ikke gå fra han. Jeg elsker han så høyt!!

All tillitt som har blitt bygg opp pga den første feilen hans, er nå helt borte. Hvor lang tid skal det gå nå?

*Snufs*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, føler virkelig med deg :klem:

Men, vil du virkelig være sammen med en som har vært utro mot deg? gått bak ryggen din?

Jeg var sammen med en som var utro mot meg, og jeg prøvde å tilgi, men til slutt innså jeg at jeg ville ikke stifte familie med en mann som gikk bak ryggen min.

Jeg tenkte på hva som eventuelt kunne skje når vi hadde fått barn, skulle han da plutselig gå fra meg og barna fordi han fant ei ny? og hvordan skulle tilliten bygges opp igjen?

Jeg vet det er hardt, men du må være sterk. Og tro meg, det finnes mange menn der ute som aldri ville behandlet deg slik! Jeg har funnet min, og angrer ikke et sekund på at jeg gikk fra X`n, selvom det var det vondeste jeg omtrent har opplevd.

Jeg forstår det slik at du ikke vil gå fra ham?

Skrevet

Riktig det. Jeg vil ikke gå fra han. Men på en måte så vil jeg det å. Jeg skulle ønske jeg var like sterk som deg. jeg tenker akkurat det du sier ang barn og sånt. åhh... alt er så vanskelig!

Skrevet

Hei..

Jeg forstår deg når du sier du elsker han. å det gjør det så vanskelig.

men sjansen for at han holder seg trofast er så liten at det vil ikke synes.

.husk på at du slet lenge med ett kyss i begynnelsen av forholdet.

å nå er det sex. han du sier du elsker har hatt intim lidenskaplig sex med ei annen. du ser selv at denne mannen ikke elsker deg!

Ingen som elsker noen,som behandler dem sånn.

mitt råd til deg. kast han ut/eller flytt. heng med venner og kom deg ut fra ensomheten. så vil du komme veldig veldig over han...

en grunn man altid sier en gang utro, altid utro...

Lykke til å ikke utsett deg selv for mere dritt

Skrevet

Jeg har hatt samme problemer, handler ikke om utroskap men tillit, å gå bak ryggen på partneren sin. Hvite løgner.

Det er vanskelig å komme over det, men jeg tror man må ta et valg og stå for det. Om du velger gå videre med din samboer må du klare å legge utroskapen bak deg. Jeg vet jeg ikke hadde klart det om min lå med ei anna.

Syns utrolig synd i dag. Men hvordan kan han elske deg når han gjør sånt?

Virker som om han angrer? Klart han gjør, han ble jo tatt!

Hvor lenge hadde fortsatt bak ryggen din? Det skjedde jo mer en en gang. En gang kan skje så får man kjempedårlig samvittighet, eller man får ikke det.. og fortsetter.

:klem: Den trenger du!

Skrevet

Takk for råd og veiledning! :)

Føler meg som en dum høne her jeg sitter....

Får vel se hvordan dagen imorgen blir...

Gjest man1234
Skrevet

Du er langt fra dum. du er som meg du er en av de få som enda stoler på folk i verden. vi er litt for naive. pga vi aldri ville gjort noe sånt selv mot den vi elsker.....

men husk om du skal ut av dette. så trenger du folk rundt deg i en stund fremover. ikke lås deg innne.

Skrevet

Ikke føl deg dum! Hadde ingen godtatt utroskap hadde det vært mange familier som hadde gått i oppløsning, så du er i godt selskap. Det vil gjøre vondt en stund og du vil være mistenksom hver gang han går ut av huset..

Men jeg håper han vil gjøre alt for å reparere dette?

Skrevet

Jeg tror det blir vanskelig i lengden. Ikke nedverdige deg selv. Jeg gjorde det en tid. Min daværende kjæreste var utro også. Vi hadde vært sammen noen år. Jeg kunne ikke leve med det.

Lykke til. Sender deg gode tanker.

Skrevet

hmmm... ja, veldig naiv. venner sier at jeg prøver alltid å tenkte det positive om folk hele tiden, alt for godtroen....:/

Jeg vil ikke masse på folk, hvor jeg skal bo,gråte mye og sånt. Jeg vet det er det man har venner til, men jeg liker ikke å trenge meg på.

Skrevet
Jeg tror det blir vanskelig i lengden. Ikke nedverdige deg selv. Jeg gjorde det en tid. Min daværende kjæreste var utro også. Vi hadde vært sammen noen år. Jeg kunne ikke leve med det.

Lykke til. Sender deg gode tanker.

Takk, for de gode tankene. Trenger det ja:)

Skrevet
Ikke føl deg dum! Hadde ingen godtatt utroskap hadde det vært mange familier som hadde gått i oppløsning, så du er i godt selskap. Det vil gjøre vondt en stund og du vil være mistenksom hver gang han går ut av huset..

Men jeg håper han vil gjøre alt for å reparere dette?

Ja, veldig mistenksom! Nervene er jo helt i hundre når jeg ikke helt vet hvor han er og hvorfor ting tar lang tid..

Jo, han prøver. Roser hver dag og bestillt ferie til thailand, som han mener skal bli vår nye start. Jeg håper på det, men blir så vanskelig å komme hjem igjen.. Siden sidespranget var i vårt hjem :tristbla:

Skrevet

Jeg tenkte litt på en ting her.. Du sier han angrer så mye.. Jeg tilgir ikke utroskap uansett... Men føler det er to forskjellige ting hvis man har gjort en feil.. Vært utro en gang såååå angret seg noe helt forferdelig, innsett hvilken feil man faktisk har gjort.. En annen ting er når de har hatt sex flere ganger? Da skulle han jo sett etter den første gangen hviken feil det var, ikke gjøre det flere ganger?

Mener jeg...

Hadde nok forlatt han... Slik tillitt tror jeg ikke blir bygget opp igjen...

Skrevet
Jeg tenkte litt på en ting her.. Du sier han angrer så mye.. Jeg tilgir ikke utroskap uansett... Men føler det er to forskjellige ting hvis man har gjort en feil.. Vært utro en gang såååå angret seg noe helt forferdelig, innsett hvilken feil man faktisk har gjort.. En annen ting er når de har hatt sex flere ganger? Da skulle han jo sett etter den første gangen hviken feil det var, ikke gjøre det flere ganger?

Mener jeg...

Hadde nok forlatt han... Slik tillitt tror jeg ikke blir bygget opp igjen...

Jeg må si meg enig med Katta85 her. Og du sier du slet med at han hadde kysset ei tidlig i forholdet deres, og denne gangen er det sex... Og ikke bare en gang på fylla, men faktiskt to ganger; sannsynligvis planlagt, muligens edru og så respektløst at han faktisk gjorde det hjemme hos dere... Og hadde han kommet til å fortelle det hvis ikke samboeren til hun han var utro med hadde sagt det til deg? Jeg forstår så godt så godt at du elsker han og at det er vanskelig å gå, men du må ta avgjørelsen om du klarer å leve med dette her. Det er sannsynligvis noe som alltid kommer til å henge over dere og noe du alltid kommer til å bære nag for, så hvis du velger å tilgi, velger du også et liv der du har problemer med å stole på han, usikkerhet hver gang han er forsinket hjem fra jobb, eller når han er på byn. Hvilke tanker kommer til å svirre når du sitter høygravid eller med to små og han drar på julebord eller firmatur? Eller skal du nekte han å dra på sånne ting resten av livet? Har han forklart hvorfor han gjorde det? Det må jo være noe med livet hans han ikke er fornøyd med siden han gjorde noe sånn? Kan du tro på at han er ærlig om dette eller kommer det også til å ligge i bakhodet ditt?

Skrevet

Jeg syntes det mest betenkelig i denne saken er at du var nødt til å høre det fra mannen til hun andre. At kjæresten din ikke sa det selv direkte til deg, hvis han angret så. Samt at det ikke skjedde én men to ganger.

Og som Flode sier (utdrag):

Hvilke tanker kommer til å svirre når du sitter høygravid eller med to små og han drar på julebord eller firmatur?

For meg fremstår dette som et skrekkscenario der du er nødt til å være veldig mye sterkere for å holde hodet over vannet, enn hva du må være hvis du skal gå fra han nå.

Skrevet

Og du... ikke for å være slem, men sjansen er STOR for at de har hatt sex langt mer enn to ganger.

En jeg hadde et forhold til (som jeg ikke visste hadde kjæreste) sa til henne at han hadde møtt meg TO ganger - da han til slutt ble ferska. "Fordi han ikke ville såre henne" sa han, men i realiteten var det fordi han trengte å ha noen som alltid var der og måtte forsikre seg om at hun kom til å tilgi. JEG ville ikke ha han...så da satset han alt på å få henne til å tilgi. Roser, reiser og "jobbing med forholdet". Hun tror nå hun tilgir en stakkars mann som bare ble forelska i en annen og ikke greide å stå i mot en gang eller to, mens det i realiteten er snakk om en mann som har vært langt mer utro enn som så. (Han har hatt flere forhold bak ryggen hennes, og jeg og han hadde holdt på dag og natt i to mnd.)

Det å elske i hans øyne er ikke det samme som for deg. Derfor kommer han nok alltid til å stå i faresonen for å lyve og bedra deg. Nå har han en ekstern motivasjon (Vil ikke miste deg, vil vinne deg tilbake), men tydeligvis har han ingen intern motivasjon for å være trofast - da hadde han nemlig ikke vært utro i utgangspunktet.

Skrevet

Jeg vet dessverre akkurat hvordan du har det, har hatt det likedan noen dager nå. Jeg har også bestemt meg for å prøve å tilgi, og har nettopp derfor ingen å snakke med om dette. Jeg har noen få jeg vet hadde stilt opp for meg på flekken, men vi snakker om felles venner her, og hvordan skulle jeg klare å sitte i vennelag og vite at de vet? Og svigermor hadde vel gitt sønnen sin så hatten passer og enda litt til, men selv om jeg vet hun hadde stilt opp for meg klarer jeg ikke tanken på hvor skuffet og lei seg hun hadde blitt... Min egen familie har mer enn nok annet å stri med for tiden.

Hadde jeg vært sjalu og kontrollerende hadde antagelig ikke dette skjedd. Ganske bittert, men jeg vil ikke være sånn!

En :klem: fra en lidelsesfelle.

Gjest Gjest_jente20_*
Skrevet

Dette var kjempe trist :( ! Jeg tror nokk forholdet deres er ødelagt for godt, pga han. Det er fåtall som faktisk klarer å kommer over at kjæresten har vært utro. Jeg hadde aldri klart det, selv om jeg ville klart det.

Lurer på noen ting:

Hvordan traff han denne jenta?

Hva er grunnen for de hadde sex? Var de fulle, var det planlagt, har dere for lite sex ?

Og var/er han forelsket i denne jenta?

God :klem: til deg!

Pakk sakene dine, hev hodet og finn deg en ny kjekkas ;)

Skrevet

utrolig triste greier! ingen fortjener noe sånt! men når det er sagt... hvorfor i all verden er du fortsatt sammen med han??? en gang utro,alltid utro!!

mener det... jeg tror du vil få det mye bedre hvis du dumper han. det finnes mange fisker i havet, og du vil GARANTERT finne en ny som er mye bedre enn han:)

lukk dette kapittelet, og åpne et nytt!! hvis du ikke gjør det, så tror jeg du aldri vil kunne bli lykkelig med han!

lykke til:)

Skrevet
Vi har nå vært sammen i 5 år. Etter de første 6 mnd i forholdet kysset han en annen kvinne, jeg tilgav han for jeg elsker han og det tok laaaaaaaang tid før jeg greide å glemme det.

Vi har kjøpt leilighet sammen og vært forlovet i 2 år. Endelig funnet den jeg vil stifte familie og gifte meg med. Alt virket så supert.

Til den morgen jeg fikk en tlf fra en mann som hadde funnet ut at dama si hadde vært utro, med min samboer. Jeg trodde ikke på denne mannen.

Men det viste seg at det var sant, da jeg konfronterte samboeren min. Dette hadde foregått i ca 1 mnd. Og dem har hatt sex 2 ganger.

Nå har samboeren og jeg pratet ganske mye om dette, og jeg ser han angrer. Men uansett så gråter jeg hver natt, og får ikke sove, fordi jeg tenker så mye på det.

Jeg føler meg så sviktet og ensom. Akkurat som sjela mi har forlatt kroppen, jeg er så tom innvendig. Jeg vet ikke hvordan jeg skal komme over dette. Tror

ikke at jeg gjør det....

Samtidig vil jeg ikke gå fra han. Jeg elsker han så høyt!!

All tillitt som har blitt bygg opp pga den første feilen hans, er nå helt borte. Hvor lang tid skal det gå nå?

*Snufs*

En har vært utro mot meg - jeg elsket han utrolig høyt, grått masse og klarte aldri å glemme. Tilliten er så ødelagt, - blir aldri som før. Sjalusi er med i bildet. DET BESTE er å gå fra HAN!...

Tilslutt synes jeg at det var faktisk GODT! ....Å møte en ny, - som er trofast, og du kommer til å elske han ekte. Men ikke mot din nåværende kjæreste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...