Gå til innhold

Jeg har SPIST Skippy - the bush kangaroo!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det faller meg litt tungt om hjertet - at jeg ifjor sommer gikk med på å smake på kenguru i et grill-selskap (Jeg har i den senere tid blitt overbevist om at det faktisk VAR Skippy jeg spiste :cry:). Iallefall... det smakte absolutt ingenting, og kjøttet var rimelig seigt. Egentlig er det jo ikke noe verre å spise Skippy enn Bambi og Donald.... det bare føles slik!

Hva er det rareste du har smakt på? Og ikke minst; var det godt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Fru Meta
Skrevet

Det rareste tror jeg må være alligator.. Smakte ganske lite egentlig og så er det hvitt kjøtt!! Hvem skulle vel tro det...

Har spist struts. Ikke så veldig uvanlig men heller ikke hverdagskost for meg ihvertfall.. Det var veldig godt!

Skrevet

Jeg har spist både Skippyburger og strutseburger.

De var gode.

Skrevet

Det rareste jeg har spist: Kujursuppe. Kan IKKE anbefales. :o

Gjest Poirot
Skrevet

Lama, ferskt hvalspekk (ok med piffikryddder på), fersk kjøtt kuttet fra hvalen og kokt i gryte ved siden av ute på et skjær (DA var jeg høflig da!!!!) og sel (tran).

Skrevet

Apesaus... på et "lokalt" apested, ei øsefull over krokodillebiter.

Krokodilla var okey den, men sausen smakte søtlig og emment - usj!

:ler:

Skrevet

Spist krokodille, var faktisk ganske ok. :)

Så har jeg smakt på katt og hund ... Aldri mer. :cry: Og det visste jeg helt til kelneren kom bort og sa "would you like some paws?" ... Poter var visst en delikatesse.

Og snegle! Isj, men den gikk ned. :P

Gjest Dr Zoidberg
Skrevet

Rotteburger. Ikke spør mer om det.

Har spist grillet måke også, det skjedde ved et festmåltid under NATO-øvelsen i '99.

Her i Bergen er det også en strutsefarm, har desverre ikke prøvd strutsekjøtt ennå.

Ristet maur er foresten fin snacks. Smaker taffelsticks.

Skrevet
Det rareste jeg har spist: Kujursuppe. Kan IKKE anbefales.  :o

Hva i all verden er nå det???

Skrevet

Suppe laget på jur fra ku? Å fytti meg da... :o

Gjest Lady-M
Skrevet

- Frosk

- Brissel - ammemuskelen til kalven (sitter i svelget til kalven)

Hadde faktisk det som en av rettene i bryllupet... Men når det stod så fint "Glasert brissel av gjøkalv på smørdampet spisskål" på menyen, trodde jeg det var låret på kalven eller noe.... Men det var jo godt da!

Skrevet
- Frosk

:o :o :o :o (tror jeg skal ligge lavt i terrenget en stund...)

Skrevet

Hihi, skippy må vel ha vært ganske gammel og seig nå, ja.

Har vel ikke spist så mye rart, bortsett fra alt jeg spiste i Kina (og ellers i Asia) som jeg ikke aner hva var :o

Men struts er digg, ja. Supermørt saftig kjøtt. I hvert fall i strutseland (Sør Afrika).

Gjest Lady-M
Skrevet

:o :o :o :o (tror jeg skal ligge lavt i terrenget en stund...)

Hihi....må passe seg nå! Smaker som kylling de små froskebena.... :ler:

Skrevet

Hva i all verden er nå det???

Vissnok en polsk "delikatesse". Siden menyen var på polsk, og vi hadde hørt at supper var "trygg og god mat i Polen", lot vi det stå til og pekte på en rett under headingen "suppe".

Da retten kom på bordet ble vi enige om å spise først (vi var hyperhungriga), og vente til etterpå med å diskutere hva vi hadde spist. Vi mistenkte at det var kokte, barberte hundehaler, men i etterkant har vi skjønt at de hvite, fettete, knudrete slintrene i suppa var strimlet kujur. Blargh.

Skrevet

Marsvin. Ikke særlig godt, men det skyldtes mer kokken enn dyret. Sannsynligvis.

Skrevet

Vet ikke om dette hjelper, men den suppa het vel ikke "Flaki"?

For i så fall var dere enda mere eksotisk og spist tarm-suppe. Nokså vanlig her i Polen..... men JEG spiser det IKKE!!! :oops:

Gjest Helenius
Skrevet

Jeg har ogsaa spist kenguru. Den var noksaa seig selv om den ikke hadde reist saa veldig langt. Men det kan anbefales!

Ellers spiste jeg strandsnegler paa leirskole i sjetteklasse. Det var IKKE saerlig godt.

Skrevet

Det vondeste jeg har spist er derimot russisk mat.

Fett stekt i fett med fett på. Blærgh!

Gjest Camelia
Skrevet

Har spist en del marsvin i mitt liv...

Og så kumage, med sånne gummigaktige tarmtotter på. Yak!

For ikke å snakke om kuhjerte. (Godt, men jeg spydde noen timer etterpå...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...