Livets datter Skrevet 30. juni 2003 #1 Skrevet 30. juni 2003 Det faller meg litt tungt om hjertet - at jeg ifjor sommer gikk med på å smake på kenguru i et grill-selskap (Jeg har i den senere tid blitt overbevist om at det faktisk VAR Skippy jeg spiste :cry:). Iallefall... det smakte absolutt ingenting, og kjøttet var rimelig seigt. Egentlig er det jo ikke noe verre å spise Skippy enn Bambi og Donald.... det bare føles slik! Hva er det rareste du har smakt på? Og ikke minst; var det godt?
Gjest Fru Meta Skrevet 30. juni 2003 #2 Skrevet 30. juni 2003 Det rareste tror jeg må være alligator.. Smakte ganske lite egentlig og så er det hvitt kjøtt!! Hvem skulle vel tro det... Har spist struts. Ikke så veldig uvanlig men heller ikke hverdagskost for meg ihvertfall.. Det var veldig godt!
Silfen Skrevet 30. juni 2003 #3 Skrevet 30. juni 2003 Jeg har spist både Skippyburger og strutseburger. De var gode.
Kalas Skrevet 30. juni 2003 #4 Skrevet 30. juni 2003 Det rareste jeg har spist: Kujursuppe. Kan IKKE anbefales. :o
Gjest Poirot Skrevet 30. juni 2003 #5 Skrevet 30. juni 2003 Lama, ferskt hvalspekk (ok med piffikryddder på), fersk kjøtt kuttet fra hvalen og kokt i gryte ved siden av ute på et skjær (DA var jeg høflig da!!!!) og sel (tran).
Bertha Skrevet 30. juni 2003 #6 Skrevet 30. juni 2003 Apesaus... på et "lokalt" apested, ei øsefull over krokodillebiter. Krokodilla var okey den, men sausen smakte søtlig og emment - usj!
Gjest Kira Skrevet 30. juni 2003 #7 Skrevet 30. juni 2003 Spist krokodille, var faktisk ganske ok. Så har jeg smakt på katt og hund ... Aldri mer. :cry: Og det visste jeg helt til kelneren kom bort og sa "would you like some paws?" ... Poter var visst en delikatesse. Og snegle! Isj, men den gikk ned.
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 30. juni 2003 #8 Skrevet 30. juni 2003 Rotteburger. Ikke spør mer om det. Har spist grillet måke også, det skjedde ved et festmåltid under NATO-øvelsen i '99. Her i Bergen er det også en strutsefarm, har desverre ikke prøvd strutsekjøtt ennå. Ristet maur er foresten fin snacks. Smaker taffelsticks.
Livets datter Skrevet 1. juli 2003 Forfatter #9 Skrevet 1. juli 2003 Det rareste jeg har spist: Kujursuppe. Kan IKKE anbefales. :o Hva i all verden er nå det???
Tusenfryd Skrevet 1. juli 2003 #10 Skrevet 1. juli 2003 Suppe laget på jur fra ku? Å fytti meg da... :o
Gjest Lady-M Skrevet 1. juli 2003 #11 Skrevet 1. juli 2003 - Frosk - Brissel - ammemuskelen til kalven (sitter i svelget til kalven) Hadde faktisk det som en av rettene i bryllupet... Men når det stod så fint "Glasert brissel av gjøkalv på smørdampet spisskål" på menyen, trodde jeg det var låret på kalven eller noe.... Men det var jo godt da!
Livets datter Skrevet 1. juli 2003 Forfatter #12 Skrevet 1. juli 2003 - Frosk :o :o :o :o (tror jeg skal ligge lavt i terrenget en stund...)
Klips Skrevet 1. juli 2003 #13 Skrevet 1. juli 2003 Hihi, skippy må vel ha vært ganske gammel og seig nå, ja. Har vel ikke spist så mye rart, bortsett fra alt jeg spiste i Kina (og ellers i Asia) som jeg ikke aner hva var :o Men struts er digg, ja. Supermørt saftig kjøtt. I hvert fall i strutseland (Sør Afrika).
Gjest Lady-M Skrevet 1. juli 2003 #14 Skrevet 1. juli 2003 :o :o :o :o (tror jeg skal ligge lavt i terrenget en stund...) Hihi....må passe seg nå! Smaker som kylling de små froskebena....
Kalas Skrevet 3. juli 2003 #15 Skrevet 3. juli 2003 Hva i all verden er nå det??? Vissnok en polsk "delikatesse". Siden menyen var på polsk, og vi hadde hørt at supper var "trygg og god mat i Polen", lot vi det stå til og pekte på en rett under headingen "suppe". Da retten kom på bordet ble vi enige om å spise først (vi var hyperhungriga), og vente til etterpå med å diskutere hva vi hadde spist. Vi mistenkte at det var kokte, barberte hundehaler, men i etterkant har vi skjønt at de hvite, fettete, knudrete slintrene i suppa var strimlet kujur. Blargh.
Retz Skrevet 3. juli 2003 #16 Skrevet 3. juli 2003 Marsvin. Ikke særlig godt, men det skyldtes mer kokken enn dyret. Sannsynligvis.
stardust Skrevet 9. juli 2003 #17 Skrevet 9. juli 2003 Vet ikke om dette hjelper, men den suppa het vel ikke "Flaki"? For i så fall var dere enda mere eksotisk og spist tarm-suppe. Nokså vanlig her i Polen..... men JEG spiser det IKKE!!! :oops:
Gjest Helenius Skrevet 10. juli 2003 #18 Skrevet 10. juli 2003 Jeg har ogsaa spist kenguru. Den var noksaa seig selv om den ikke hadde reist saa veldig langt. Men det kan anbefales! Ellers spiste jeg strandsnegler paa leirskole i sjetteklasse. Det var IKKE saerlig godt.
Klips Skrevet 10. juli 2003 #19 Skrevet 10. juli 2003 Det vondeste jeg har spist er derimot russisk mat. Fett stekt i fett med fett på. Blærgh!
Gjest Camelia Skrevet 11. juli 2003 #20 Skrevet 11. juli 2003 Har spist en del marsvin i mitt liv... Og så kumage, med sånne gummigaktige tarmtotter på. Yak! For ikke å snakke om kuhjerte. (Godt, men jeg spydde noen timer etterpå...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå