Gå til innhold

Svar i innlegg angående søking...


Augustbrud02

Anbefalte innlegg

Jeg ser at silja har lagt inn et lite innlegg om dette i en allerede startet tråd. Jeg tror dette kan være en interessant diskusjon, men jeg ønsker ikke å ødelegge en tråd som omhandler noe helt annet. Starter derfor en ny tråd hvor det heller kan være på sin plass å diskutere dette og der jeg kan gi silja et svar om hva jeg mener. :D

først må jeg bare si en sak som eg ikke har mye å gjøre med tråden, men er det noe jeg misliker så er det å få svaret "søk på tidligere tråder" når man i et innlegg ber om tips.

Det kan jo være vel å bra det, og man tenker ofte så langt uten påminnelse fra andre å gjøre dette, men er ikke så lett alltid å lete seg fram etter det man lurer på -er jo et hav av innlegg!

Dersom man som bruker her er lei av enkelte spørsåø, kunne jeg øsnke man heller lot være å svare, enn å ikke "gidd" men svare med å søke...

Spør man, så er det fordi man øsnker ordentlig svar.

Men for all del, det hender jo at å søke er stor hjelp også -jeg mener ikke det!

Heller mener jeg jeg ikke at dere to som allerede har svart skulle spart dere -ikke tro det, men måtte bare få sagt dette, har ergret meg en studn bare..

Jeg er veldig enig med deg jeg silja, men allikevel er nok jeg en av disse som er rask til å svare "Hvis du gjør et søk finner du massevis i tidligere tråder.". Grunnen til at jeg ofte skriver det er fordi jeg er litt usikker på hvor godt kjent brukeren er inne på bryllup og med de trådene som allerede ligger jeg. Jeg har vært fast her inne lenge og mange ganger husker jeg at det er startet en tråd om akkurat det det spørres om. Da synes jeg det er greit å tipse om et lite søk. I tillegg prøver jeg å være flink til å finne frem disse trådene. Det kan kanskje være lettere for oss som har vært her en stund og husker noen av trådene å finne de frem, enn for brukere som er litt ferskere.

Håper dette er en grei løsning å løse dette på, men håper også at folk sier i fra hvis de irriterer seg over at jeg kanskje svarer dette litt ofte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Kan du gje meg ein grei forklaring på korleis eg søkjer etter tidlegare tråder? Når eg prøver får eg berre fram artiklar o.l... Det er sikkert kjempelett, men... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du gje meg ein grei forklaring på korleis eg søkjer etter tidlegare tråder? Når eg prøver får eg berre fram artiklar o.l... Det er sikkert kjempelett' date=' men... :oops:[/quote']

:D

Her finner du en kjapp bruksanvisning:

-Klikk på søk-linken som lugger i dette forumet

-Du får da opp et eget vindu

-Velg inn søketekst i det øverste hvite feltet

-Hvis du vet hvem som skrev innlegget kan du skrive brukernavn i feltet under

-Under søkerinnstillinger kan du eventuelt velge hvilket forum du vil søke på. Lar du det stå som det er, søker du i alle forumene.

-Andre innstillinger du her kan gjøre er om du vil søke i alle innlegg, siste måneders eller siste dags o.s.v

-Du kan også velge hva du vil sortere etter (dato, tittel os.v.)

-Du kan også velge i hvor mange av de siste innleggene du ønsker å søke i

Prøver man seg litt frem, ser man hva de ulike eltene gjør med søket! :blunke:

Selv pleier jeg "alltid" å søke i alle innlegg, ikke bare de 200 siste. Da får man opp flere muligheter.

Håper dette var en liten bruksanvisning der det var mulig å skjønne litt (er desverre ikke så flink til å forklare)... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har lagt merke til at du er flink til å vise til de linkene du mener -det skal du ha Augustbrud02! Synes det er veldig snilt og fint gjort!!!!!!

Og som du sier, de som er kjent her klarer lettere å finne fram til disse trådene, spes siden de vet hvilken det er snakk om eller hvem de selv mener...

og som sagt, jeg ber ikke folk om å slutte med det, for søk på gamle tråder er nyttig, men man kan ofte bli litt lei ja av svaret :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har lagt merke til at du er flink til å vise til de linkene du mener -det skal du ha Augustbrud02! Synes det er veldig snilt og fint gjort!!!!!!

Tusen takk! :oops:

og som sagt, jeg ber ikke folk om å slutte med det, for søk på gamle tråder er nyttig, men man kan ofte bli litt lei ja av svaret  :lol:

:enig: Synes dette svaret kan komme litt ofte selv også, og spesielt at man svarer kun dette og ikke noe annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...