Hosoa Skrevet 4. februar 2009 #1 Skrevet 4. februar 2009 Hvordan skal jeg få tatt opp favorittprogrammene mine nå, har dekoder dvd opptaker og gammel tv. Skjønner ikke bæret av tilkobling sånn at jeg får tatt opp tv programmer???? Værsåsnill å hjelpe meg!
Skvaldersjura Skrevet 5. februar 2009 #2 Skrevet 5. februar 2009 Hvordan skal jeg få tatt opp favorittprogrammene mine nå, har dekoder dvd opptaker og gammel tv. Skjønner ikke bæret av tilkobling sånn at jeg får tatt opp tv programmer???? Værsåsnill å hjelpe meg! Gå over tilkoblingene (kablene, f.eks scart kablene) en gang til. Det bør egentlig være logisk hvordan det skal være koblet, men jeg innrømmer at jeg holder fingra av fatet hvis jeg kan.
skrue Skrevet 6. februar 2009 #3 Skrevet 6. februar 2009 Hvordan skal jeg få tatt opp favorittprogrammene mine nå, har dekoder dvd opptaker og gammel tv. Skjønner ikke bæret av tilkobling sånn at jeg får tatt opp tv programmer???? Værsåsnill å hjelpe meg! Utgangssignalet fra dekoderen må kobles til inngangen på opptageren. De fleste opptagere har en utgang som så kan kobles til TV-en. Dette er vel antagelig den eneste måten du kan se hva som blir tatt opp når det skjer. Merk at siden det bare er en dekoder så kan du ikke se på en ting mens du tar opp noe annet samtidig.
Hosoa Skrevet 6. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 6. februar 2009 Takk for svaegge to, skal prøve! Men må man stille inn noe på dvd opptakerern??
Zzyzx Skrevet 6. februar 2009 #5 Skrevet 6. februar 2009 Du må nok søke inn kanalene på opptakeren, ja.
skrue Skrevet 7. februar 2009 #6 Skrevet 7. februar 2009 Takk for svaegge to, skal prøve! Men må man stille inn noe på dvd opptakerern?? Dekoderen vil alltid sende ut det programmet den dekoder på samme kanal (frekvens) så opptageren må justeres til å vise/ta opp fra denne kanalen. Om dekoderen har en HDMI eller SCART-utgang og det er ditto innganger på opptageren så er det antagelig bare å si at opptageren skal ta opp det som kommer inn på en av disse inngangene. Om signalet overføres med en antennekabel må du nok søke igjennom alle kanaler på opptageren når dekoderen står på (kanal her er ikke en TV-kanal, men en frekvens).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå