Gjest ts Skrevet 4. februar 2009 #1 Skrevet 4. februar 2009 Siden det nå er lovlig for lesbiske å få barn ved donor, bør man passe på at det finnes barnesanger for disse fremtidige barna. Husk at disse barna ikke får en far, men én medmor. Viktig at man i barnehagen tar hensyn til dette. F.eks. bør man endre sangen som Bæ bæ lille lam, slik som f.eks. dette: Bæ, bæ, lille lam, har du noe ull? Ja, ja, kjære barn, jeg har kroppen full. Søndagsklær til medmor og søndagsklær til mor og to par strømper til bittelillebror. God idé?
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2009 #2 Skrevet 4. februar 2009 Siden det nå er lovlig for lesbiske å få barn ved donor, bør man passe på at det finnes barnesanger for disse fremtidige barna. Husk at disse barna ikke får en far, men én medmor. Viktig at man i barnehagen tar hensyn til dette. F.eks. bør man endre sangen som Bæ bæ lille lam, slik som f.eks. dette: Bæ, bæ, lille lam, har du noe ull? Ja, ja, kjære barn, jeg har kroppen full. Søndagsklær til medmor og søndagsklær til mor og to par strømper til bittelillebror. God idé? uansett hvem som skal oppdra barna, så finnes det en far. Det kan da ikke være slik at man SKAL glemme at det alltid må være en far i bildet, og det fins en far. Skal man hjernevaske barna fra de er født nå? Dette er det dummeste jeg har lest på lenge. typisk uvitende lesbe som spør slik. De har jo helst sett at de klarte å bli gravid uten en dråpe....
Gjest ts Skrevet 4. februar 2009 #3 Skrevet 4. februar 2009 uansett hvem som skal oppdra barna, så finnes det en far. Det kan da ikke være slik at man SKAL glemme at det alltid må være en far i bildet, og det fins en far. Skal man hjernevaske barna fra de er født nå? Dette er det dummeste jeg har lest på lenge. typisk uvitende lesbe som spør slik. De har jo helst sett at de klarte å bli gravid uten en dråpe.... En donor er ingen far, slike barn har ingen far. De har en medmor i stedet for. To mødre. You see? Man må vel ikke hjernevaske dem...er vel bare å være ærlig, ikke sant!?
Bellatrix Skrevet 4. februar 2009 #4 Skrevet 4. februar 2009 Siden det nå er lovlig for lesbiske å få barn ved donor, bør man passe på at det finnes barnesanger for disse fremtidige barna. Husk at disse barna ikke får en far, men én medmor. Viktig at man i barnehagen tar hensyn til dette. F.eks. bør man endre sangen som Bæ bæ lille lam, slik som f.eks. dette: Bæ, bæ, lille lam, har du noe ull? Ja, ja, kjære barn, jeg har kroppen full. Søndagsklær til medmor og søndagsklær til mor og to par strømper til bittelillebror. God idé? Eh..jaha? Skal vi ha barnesang for de som bor i fosterhjem, de som bor hos tante og onkel, de som bor hos bestemor og de som bor hos pappa og stemor også?
Gjest ops Skrevet 4. februar 2009 #5 Skrevet 4. februar 2009 En donor er ingen far, slike barn har ingen far. De har en medmor i stedet for. To mødre. You see? Man må vel ikke hjernevaske dem...er vel bare å være ærlig, ikke sant!? En donor ER en far! To damer kan ikke lage et barn, og selv om det har blitt laget ved hjelp av donorsæd, har denne sæden en giver som biologisk sett er barnets far. Man fratar disse barna retten til å få vite hvem de er, rett og slett. Helt forkastelig etter mitt syn. Ja, det er bare å være ærlig!
Gjest ts Skrevet 4. februar 2009 #6 Skrevet 4. februar 2009 Eh..jaha? Skal vi ha barnesang for de som bor i fosterhjem, de som bor hos tante og onkel, de som bor hos bestemor og de som bor hos pappa og stemor også? Godt spørsmål...Det har jeg faktisk ikke tenkt på, da disse barna er kjent med termen mor/far. Kanskje mor/far er døde? Kanskje mor/far er skilt? Men de har likevel en mor og far. Barn som har en lesbisk biologisk mor som sammen med sin partner får barn ved hjelp av donor har ikke den samme relasjonen til termen "far", slik som de dømene du nevnte ovenfor. Disse barna har mor og medmor.
Gjest ts Skrevet 4. februar 2009 #7 Skrevet 4. februar 2009 En donor ER en far! To damer kan ikke lage et barn, og selv om det har blitt laget ved hjelp av donorsæd, har denne sæden en giver som biologisk sett er barnets far. Man fratar disse barna retten til å få vite hvem de er, rett og slett. Helt forkastelig etter mitt syn. Ja, det er bare å være ærlig! Donor er en far, men ingen far som deltar i oppdragelse, den daglige omsorgen, faktisk deltar ikke far (donor) i det hele tatt. Forøvrig har barna rett på å vite deres opphav etter at de har blitt 18 år. Har du samme syn på heterofile par som benytter seg av samme metode? De barna kjenner jo heller ikke til den ene delen av sitt biologiske opphav.
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2009 #8 Skrevet 4. februar 2009 Eh..jaha? Skal vi ha barnesang for de som bor i fosterhjem, de som bor hos tante og onkel, de som bor hos bestemor og de som bor hos pappa og stemor også? Da blir det mange barnesanger å lære seg utenatt. Er i mot forslaget og synes det er ren idioto. Barn skal lære om homofili og at det er greit, men ikke på den måten.
Gjest ts Skrevet 4. februar 2009 #9 Skrevet 4. februar 2009 For å gjøre det litt klarere. Disse sangene vil selvsagt bare være aktuelle i barnehager hvor det er barn som har lesbiske foreldre. Men det sier seg vel selv.
Bellatrix Skrevet 4. februar 2009 #10 Skrevet 4. februar 2009 Da blir det mange barnesanger å lære seg utenatt. Er i mot forslaget og synes det er ren idioto. Barn skal lære om homofili og at det er greit, men ikke på den måten. Enig. Folk bor i forskjellige typer familier, men det blir bare tull hvis alle skal ha sin egen versjon av "Bæ-bæ-lille lam".
missLynch Skrevet 4. februar 2009 #11 Skrevet 4. februar 2009 Tja, hvorfor ikke? Det er vel mest vi som har vokst opp på 60-70-80-tallet (og tidligere) som er innprentet at ethver barn må/bør forholde seg til en far. Joda, barn av lesbiske har nødvendigvis en far, men det er som regel ikke en person de vokser opp sammen med/blir oppdratt av. Dessuten: skilsmisse-boomen skylte jo over oss for fullt på 80-tallet, så det er nok en del som har vokst opp uten en far uansett Hvis barnesagen ikke passer, får man vel synge en annen en, da. Det er flusst å ta av i så måte.
Gjest ts Skrevet 4. februar 2009 #12 Skrevet 4. februar 2009 Tja, hvorfor ikke? Det er vel mest vi som har vokst opp på 60-70-80-tallet (og tidligere) som er innprentet at ethver barn må/bør forholde seg til en far. Joda, barn av lesbiske har nødvendigvis en far, men det er som regel ikke en person de vokser opp sammen med/blir oppdratt av. Dessuten: skilsmisse-boomen skylte jo over oss for fullt på 80-tallet, så det er nok en del som har vokst opp uten en far uansett Hvis barnesagen ikke passer, får man vel synge en annen en, da. Det er flusst å ta av i så måte. Nettopp!
Gjest ts Skrevet 4. februar 2009 #14 Skrevet 4. februar 2009 Se der ja! Og det morsomme her var? Jeg aner ikke hvordan ting er i barnehager nå til dags. Men dersom det er barn der som har lesbiske mødre, så burde det jo vært riktig av disse barnehagene å inkludere disse barna, blant annet gjennom sang. Som vi alle vet har fortellinger blitt gjort om på grunn av våre nye landsmenn, så da er det vel rett og rimelig at vi også gjør det for barna våre.
Haris Pilton Skrevet 4. februar 2009 #15 Skrevet 4. februar 2009 Ser for meg sangene til mine fostersøsken. Bæ, bæ, lille lam, har du noe ull? Ja, ja, kjære barn, jeg har kroppen full. Søndagsklær til mor og søndagsklær til torgeir og søndagsklær til far og søndagsklær til marianne og søndagsklær til mamma og søndagsklær til pappa og to par strømper til bittelillebror og halvbror og halvsøster og fosterbror og fostersøster
Gjest ts Skrevet 4. februar 2009 #16 Skrevet 4. februar 2009 Ser for meg sangene til mine fostersøsken. Bæ, bæ, lille lam, har du noe ull? Ja, ja, kjære barn, jeg har kroppen full. Søndagsklær til mor og søndagsklær til torgeir og søndagsklær til far og søndagsklær til marianne og søndagsklær til mamma og søndagsklær til pappa og to par strømper til bittelillebror og halvbror og halvsøster og fosterbror og fostersøster Du følger ikke helt tankegangen her, men om det funker for deg så...joda.
Visiter Skrevet 4. februar 2009 #17 Skrevet 4. februar 2009 (endret) Siden det nå er lovlig for lesbiske å få barn ved donor, bør man passe på at det finnes barnesanger for disse fremtidige barna. Husk at disse barna ikke får en far, men én medmor. Viktig at man i barnehagen tar hensyn til dette. F.eks. bør man endre sangen som Bæ bæ lille lam, slik som f.eks. dette: Bæ, bæ, lille lam, har du noe ull? Ja, ja, kjære barn, jeg har kroppen full. Søndagsklær til medmor og søndagsklær til mor og to par strømper til bittelillebror. God idé? Au da. Dette er kanskje det beste eksempelet på dårlig sans for humor jeg har sett. Og ja, det er lov å synes at noen har dårlig sans for humor. Endret 5. februar 2009 av jolie
missLynch Skrevet 4. februar 2009 #18 Skrevet 4. februar 2009 Og det morsomme her var? Jeg aner ikke hvordan ting er i barnehager nå til dags. Men dersom det er barn der som har lesbiske mødre, så burde det jo vært riktig av disse barnehagene å inkludere disse barna, blant annet gjennom sang. Som vi alle vet har fortellinger blitt gjort om på grunn av våre nye landsmenn, så da er det vel rett og rimelig at vi også gjør det for barna våre. Ja nettopp. Det morsomme var...vel- at vi var enige.
Gjest ts Skrevet 4. februar 2009 #19 Skrevet 4. februar 2009 (endret) Au da. Dette er kanskje det beste eksempelet på dårlig sans for humor jeg har sett. Og ja, det er lov å synes at noen har dårlig sans for humor. Og dette var ikke ment som humor, men et forslag. Endret 5. februar 2009 av jolie
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2009 #20 Skrevet 5. februar 2009 og to par strømper til bittelillebror. Tenk på alle som ikke har søsken, da.. De må jo ha blitt torturer av denne linjen her bestandig. Er det det du mener? Dette er det tåpeligste jeg har hørt om på lang tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå