Gå til innhold

Puster dårlig

Fremhevede innlegg

Gjest Puster dårlig
Skrevet

Hei

Hei. Jeg jeg har en følelse av at jeg har en klump l nede i halsen. Den kjennes ikke når jeg svelger noe, men den er der liksom hele tiden. Jeg har ikke vondt i halsen, jeg har heller ikke hoste. Denne klumpfølelsen har jeg hatt i ca 14 dager og det er ganske ubehagelig. Føler meg kvalm hele tiden og kjenner plumpen godt i halsen.

Oppsøkte fastlege for en ukes tid siden og da ble jeg glad da jeg fikk beskjed om at det var bare snakk om at jeg burde fjerne noe i halsen.

Husker ikke akuratt navnet på det nå i halsen men det er ikke Mandlene men det ligger i nærheten. Vell iverfall så ble jeg ganske rolig da jeg fikk høre det, men det varte ikke lenge. Gikk hjem fra lagen og satt å tenkte litt.. Da kom jeg på at det som legen ville at jeg skulle fjerne i halsen, har jeg allerede fått gjort i en alder av 5.. Nå begynner tankene å vandre igjen.

Er rett for at det er noe alvorlig og selv legen min som så ned i halsen, ikke så at jeg allerede hadde fjernet det?!?! Har nå mistet all min tillitt til min fastlege.

Er i en 5 ukers kø for å komme inn til Øre, nese hals spes og dette begynner å skremme meg litt.

Jeg sover utrolig lite for tiden, ligger for det meste i sengen å prøver å sove, men da begynner bare tankene mine å skremme meg.

" Er jeg alvorlig syk "

" Hva feiler meg "

" kan jeg dø "

( er i en alder av 17, )

Begynner å føle meg skikkelig hyperkonder.

Hva mener dere?

Burde jeg prøve å få en time hos en annen lege? Kan jeg ringe til ett legekontor å gå der selv om det ikke er min faslege?

i skrivende stund så føler jeg klumpen i halsen godt, føles som om den ligger å presser på pusterøret mitt ( det jeg føler )

Opplever også hjertebank i hode / hals og det er ekkelt.

Kan noenganger oppleve at det " stikker " ved pulsåren nede ved handen.

Noen forslagg? Purte jeg roe meg ned og vente 5 uker til jeg kan snakke med Ø, N , Hals spes.? eller oppsøke ny lege?

Takker for alle svar !

( sover lite for tiden så er veldig trøtt i skrivende stund, beklager eventuelle skrivefeil ZZZZzzzzz )

Videoannonse
Annonse
Gjest Puster dårlig
Skrevet

Takker for alle svar, :=)

Skrevet

kan det være polypper du skulle fjerne?det er noen slags utvekster som kan vokse ut igen så vidt jeg vet...sikkert ikke noe farlig.angst kan også gi slike symptomer som du beskriver,så det gør kanske ikke saken bedre.uten at eg skal si det sikkert.det beste er nok å ringe legen og spørre,om du grubler mye på dette.

Gjest Puster dårlig
Skrevet
kan det være polypper du skulle fjerne?det er noen slags utvekster som kan vokse ut igen så vidt jeg vet...sikkert ikke noe farlig.angst kan også gi slike symptomer som du beskriver,så det gør kanske ikke saken bedre.uten at eg skal si det sikkert.det beste er nok å ringe legen og spørre,om du grubler mye på dette.

Ja det var Polypper.

Legen så ned i halsen og mente at det var det jeg burde fjerne.

Hun mente at når jeg legger meg ned på sengen så går tungen bakover, noe som gjorde at jeg kunne få puse problemer.

Men jeg har det selv om jeg står for å si det slik.

Jeg har fått henvisning til Ø,N, H spes men det er 5 uker til, prøvde å finne den " raskeste " legen men alle har lange køer. Går utifra at jeg må gå å gruble noen uker til.

Er det vanlig å tro at det feiler deg noe?

Begynner no å lure på meg selv.

Det blir mye angst ja, utrolig mye egentlig. i natt begynte jeg å tenke på døden,ble faktisk redd for å dø.

på ungdomskolen følte jeg at jeg på en eller annen måte ble dårlig i halsen da jeg smugrøykte ( bare av og till )

på videregående så har jeg røykt litt hver dag. har for det meste ikke kjøpt røyk selv, har fått "slutten " av sigaretten til mine venner, ellers så har jeg snust fast i 2-3 år.

Begynner å lure på om det kan ha noe med det å gjøre.

husker bare at jeg ikke røykte på ungdomskolen fordi jeg ble så rar i halsen ( husker ikke helt hva jeg følte da )

Takk igjen for alle svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...