Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2009 #1 Skrevet 4. februar 2009 Pga litt fravær måtte jeg i et møte med rektor og min kontaktlærer. Så setter rektoren seg rett atmed meg og spør kontaktlæreren min om han kan se forskjell på pupillene mine og pupillene til rektoren. Da sier kontaktlæreren: "Du har større pupiller enn rektoren." Rektor: "Det vil si at du viser symptomer på rusmisbruk." Og senere i samtalen sa han at jeg viste flere symptomer på misbruk. Jeg spør: "Jaha? Flere?" - Får ingen svar. Jeg sa i tillegg at jeg godt kunne ta turen bort til sykehuset for en aldri så liten narkotesting. - Men det passer i grunn fint. I morgen skal jeg til legen uansett og da kan jeg be ham om en blodprøve. Mitt spørsmål er da om han har lov til å sitte å fornærme meg slik?
Gjest Gjest_lilla_* Skrevet 4. februar 2009 #2 Skrevet 4. februar 2009 Desverre så tror jeg han har lov ja. Den eneste loven jeg er HELT sikker på funker er den som sier at du overhodet ikke kommer noen som helst vei med sånne folk i sånne stillinger. Men skaff deg blodprøver, tisseprøver og hele pakka og GNI det inn. Bytt skole om du kan.
loffen Skrevet 4. februar 2009 #3 Skrevet 4. februar 2009 Jøss, for en ekkel situasjon! Jeg har naturlig store pupiller, kanskje folk tror jeg bruker stoff også da, hvis det er grunn nok? Håper de ber deg om unnskyldning når de får se prøveresultatene!
mbi002 Skrevet 4. februar 2009 #4 Skrevet 4. februar 2009 Ja, gjør som lilla sier, GNI det skikkelig inn da, man skal være flau dersom man beskylder noen for å være rusmisbruker, som ikke er det.
Siiw Skrevet 4. februar 2009 #5 Skrevet 4. februar 2009 Seriøst ?! - det synes jeg ikke høres riktig ut at HAN får lov til det og beskylder deg for og bruke dop! :S eller noe annet....! synes ikke man kan komme med beskyldninger før noe er klart! svart på hvitt! om du hadde brukt narkoktika... og når du tilbydde deg og dra på sykehuset! og det gjør ikke dem som faktisk bruker noe...!
Mixelite Skrevet 4. februar 2009 #6 Skrevet 4. februar 2009 Bare slik helt på sidelinjen, fordi jeg er litt opphengt i det med store pupiller: Hvis man har intoleranse mot gluten og melk, proteinintoleranse, kan man ha rimelig digre pupiller til tider. -Og knappenålssmå andre tider. Som ved rusmisbruk. Ellers: Ta testene som er nødvendig for å bevise at du ikke er misbruker, så får du saken ut av verden en gang for alle.
Gjest Tanita Skrevet 4. februar 2009 #7 Skrevet 4. februar 2009 Jeg har store pupiller men rører ikke sånt så det kan komme av andre ting. Det var en dårlig ting å komme med fra rektoren din!
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2009 #8 Skrevet 4. februar 2009 Hvis jeg var deg ville jeg absolutt ikke tatt noen test. Ikke lad deg kue av meningsløse beskyldninger.
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2009 #9 Skrevet 5. februar 2009 Pga litt fravær måtte jeg i et møte med rektor og min kontaktlærer. Så setter rektoren seg rett atmed meg og spør kontaktlæreren min om han kan se forskjell på pupillene mine og pupillene til rektoren. Da sier kontaktlæreren: "Du har større pupiller enn rektoren." Rektor: "Det vil si at du viser symptomer på rusmisbruk." Og senere i samtalen sa han at jeg viste flere symptomer på misbruk. Jeg spør: "Jaha? Flere?" - Får ingen svar. Jeg sa i tillegg at jeg godt kunne ta turen bort til sykehuset for en aldri så liten narkotesting. - Men det passer i grunn fint. I morgen skal jeg til legen uansett og da kan jeg be ham om en blodprøve. Mitt spørsmål er da om han har lov til å sitte å fornærme meg slik? han kommer med påstander, og ikke spørsmål. Han så flere ting som tydet på misbruk, så det bør han utdype. dette vil henge ved deg resten av livet. Be om å å det skriftlig, så kan du anmelde han til skolesjefen.' Det er alvorlige påstander. for din del håper jeg du aldri har røkt en pinne om du gjør noe med dette. Om du ikke rører stoff, og noen kommer med slike påstander, så er det alvorlig
kaprifolen Skrevet 5. februar 2009 #10 Skrevet 5. februar 2009 Sånn skal ikke en rektor eller kontaktlærer oppføre seg! Hvis de var bekymret for din helse på den måten, skulle de tatt det opp med deg på en HELT annen måte! Jeg fikk høre at omveier at rektoren min trodde noe slikt også, fordi jeg alltid var blek og trøtt, forsov meg til masse timer osv.. Jeg var anemisk...
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2009 #11 Skrevet 5. februar 2009 Det skal ikke bare "litt" fravær til for at man må inn til samtale med rektor. Da er det snakk om ganske mye fravær. Såvidt jeg forsto deg så sa han ikke at du var rusmisbruker, men at du viste symptomer på misbruk? Det er jo ikke helt det samme. Nå er det vanskelig å si noe om dette i og med at vi ikke vet alt som ble sagt, og hva som var forhistorien til dette møtet. Det virker jo som at dette møtet er satt igang fordi kontaktlærer og/eller rektor er bekymret for deg, og at ulike ting (store pupiller, stort fravær og tydeligvis også andre ting) har gjort at de mistenker at det er rus som er problemet. Rus er faktisk et reelt problem blandt unge, og jeg synes at det er flott av skolene tør å gripe inn der de mistenker at det er et problem. Hvis rus ikke er tilfelle for deg så skjønner jeg at det må være ille å få en slikt beskyldning rettet mot seg, og du har rett til å bli opprørt. Men, alt i alt synes jeg det er bra at en rektor tør å ta opp slikt. Så får h*n heller bomme engang i blandt. Det er verd det hvis h*n kanskje kan redde noen. (det burde forøvrig vente en liten unnskyldning hvis du kan forklare hvor problemet ligger og sannsynliggjøre at du ikke ruser deg)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå