Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker å bruke litt foundation i t-sonen til hverdags, for å jevne ut hudtonen litt. Er litt plaget med fet hud, så vil unngå de som forverrer problemet.

Jeg bruker gjerne en del penger på sminke, så jeg vil høre anbefalinger om hva dere mener er best.

Av en eller annen grunn er foundation det eneste sminkeproduktet der jeg ikke har funnet min favoritt. Kjøper stadig noe nytt, som jeg ikke er helt fornøyd med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville egentlig gått over til pudder om du er redd for uren hud pga sminka. Bruker selv Kanebo pudder, koster litt under 300, men jeg bruker veldig lite om gangen, så er ikke så dyrt for meg. Anbefaler det sterkt. Men fjerner du sminka hver kveld og passer på å rense den med rensekrem og fuktighetskrem og sånne ting burde det gå greit uansett.

Av foundation anbefaler jeg hvertfall dream matte mouse, fungerer veldig på meg, og den er "luftig", så har ikke opplevd noe uren hud eller noe.

:)

Skrevet (endret)

Jeg har brukt foundation fra MAC som jeg mener ikke var noe fet. Men om du har litt fet hud er det vel bra å bruke pudder over, så det er mitt tips :)

Endret av Nuni
Gjest Gjest_Bea_*
Skrevet

Jeg har tilnærmet lik hud som deg og er svært fornøyd med denne fra Guerlain. Den smelter inn i huden, jevner/ dekker bra og etterlater seg en nydelig glød. Helt fantastisk. Den er lett i konsistensen og jeg fikk den anbefalt til min fete hud, men jeg er usikker på om det er helt oljefri. Den koster ca. 350,- (hvis jeg ikke husker feil), men er svært frøy i bruk. Jeg bruker den så godt som hver dag og det virker som det er en del igjen selv om jeg kjøpte den i september i fjor. Det er også svært hygienisk og praktisk med en pumpeflaske. Jeg synes det absolutt er en foundation som er verdt pengene.

På en ok andreplass ligger Clinique Superbalanced som koster en del mindre. Den er oljefri, lett i konsistensen, dekker bra og gir en fin overflate.

Skrevet (endret)
Jeg har tilnærmet lik hud som deg og er svært fornøyd med denne fra Guerlain. Den smelter inn i huden, jevner/ dekker bra og etterlater seg en nydelig glød. Helt fantastisk. Den er lett i konsistensen og jeg fikk den anbefalt til min fete hud, men jeg er usikker på om det er helt oljefri. Den koster ca. 350,- (hvis jeg ikke husker feil), men er svært frøy i bruk. Jeg bruker den så godt som hver dag og det virker som det er en del igjen selv om jeg kjøpte den i september i fjor. Det er også svært hygienisk og praktisk med en pumpeflaske. Jeg synes det absolutt er en foundation som er verdt pengene.

På en ok andreplass ligger Clinique Superbalanced som koster en del mindre. Den er oljefri, lett i konsistensen, dekker bra og gir en fin overflate.

Den her anbefaler jeg også! Veldig naturlig resultat, og huden blir verken fet eller tørr. Fikk mange kommentarer om at huden så veldig naturlig ut, også :Nikke:

Takk for tips om Guerlain, forresten Bea :)

Endret av dalieo
Skrevet

Jeg har huden som er lik din, utifra beskrivelsen. Bruker nå denne fra Shiseido, og den er helt grei, men likte denne fra Dior bedre (brukte denne før). Vet egentlig ikke om de er oljefri..

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei!

Jeg har så og si aldri brukt foundation før (kun en fra L´Oreal, men den føltes som en maske), men nå har jeg bestemt meg for å prøve. Nesen min blir fort veldig blank, så jeg trenger en oljefri foundation. Jeg vil helst at den skal se naturlig ut og ikke dekke for mye. Men har en del sorte prikker på nesen, så litt må den kunne dekke. Hvor lenge sitter foundationen på dere som fort får blank/fet nese?

Jeg har til nå brukt et kompaktpudder fra Max Factor og løspudder fra The Body Shop oppå, men nesen blir blank og fet etter bare en time. Veldig lite pent! Så jeg lurer på om dere har noen tips til meg? Hvis jeg spør i et parfymeri, kan jeg stole på å få anbefalt et produkt som virkelig er bra?

Takk for svar:)

Skrevet (endret)
Hei!

Jeg har så og si aldri brukt foundation før (kun en fra L´Oreal, men den føltes som en maske), men nå har jeg bestemt meg for å prøve. Nesen min blir fort veldig blank, så jeg trenger en oljefri foundation. Jeg vil helst at den skal se naturlig ut og ikke dekke for mye. Men har en del sorte prikker på nesen, så litt må den kunne dekke. Hvor lenge sitter foundationen på dere som fort får blank/fet nese?

Jeg har til nå brukt et kompaktpudder fra Max Factor og løspudder fra The Body Shop oppå, men nesen blir blank og fet etter bare en time. Veldig lite pent! Så jeg lurer på om dere har noen tips til meg? Hvis jeg spør i et parfymeri, kan jeg stole på å få anbefalt et produkt som virkelig er bra?

Takk for svar:)

Jeg har også litt fet T-sone, selv om problemet var mye verre før. Av det jeg har prøvd hittil, fungerer mineralsminke fra www.everydayminerals.com best uten tvil :) Pudderet er snilt mot huden, ser veldig naturlig ut, og hvis du bruker versjonen "matte" matter den også fet hud veldig effektivt. Spesielt om du kjøper et finishing powder i tillegg som du legger på nesa etter å ha påført foundation-pudderet.

Veldig mange bruker sminke fra Everyday Minerals, så vil anbefale deg å prøve! Du kan bestille gratis prøvesett fra siden deres, eneste du må betale er frakten som blir på ca 30 kroner tror jeg.

Endret av Tonje!
Skrevet

Jeg vil anbefale id bare minerals foundation i pudderform med kost. Den koster rundt 400, men er drøy og sitter bra. Jeg sliter også med fet hud men fikk has på problemet etter jeg prøvde denne! Den er også lett å tone ut i fargen.

Skrevet
Jeg vil anbefale id bare minerals foundation i pudderform med kost. Den koster rundt 400, men er drøy og sitter bra. Jeg sliter også med fet hud men fikk has på problemet etter jeg prøvde denne! Den er også lett å tone ut i fargen.

Men etter hva jeg har skjønt er det en del shimmer i I.D. mineralfoundation? Det kan jo være litt dumt for dem som sliter med mye fet hud i T-sonen? :forvirret: Da glinser det vel bare enda mer?

Gjest Deception
Skrevet

ID har litt skimmer i seg, ja. Det er ofte det første mineralsminkemerket folk møter, fordi det er lett å få tak i i Norge, og fordi de bedriver intens markedsføring. Men ID har ganske få farger å velge i, og dessuten inneholder det bismuth oxychloride som ikke alle hudtyper tåler like godt, så man bør være litt forsiktig.

Everyday Minerals er veldig billig, og veldig bra. Fargeutvalget er enormt, og det finnes fire ulike finisher med ulik grad av glans/matthet og dekkevne, og der burde de fleste finne en favoritt. Prisen er også sympatisk; 12 USD for den største størrelsen, pluss ca 5 USD i porto. :)

Skrevet
Prisen er også sympatisk; 12 USD for den største størrelsen, pluss ca 5 USD i porto. :)

Er det hvis du kjøper fra siden deres? :)

Takk for svar alle sammen! Tror det må bli mineralsminke. Men hvordan vet jeg hvilken farge som passer meg?

Skrevet
Jeg har også litt fet T-sone, selv om problemet var mye verre før. Av det jeg har prøvd hittil, fungerer mineralsminke fra www.everydayminerals.com best uten tvil :) Pudderet er snilt mot huden, ser veldig naturlig ut, og hvis du bruker versjonen "matte" matter den også fet hud veldig effektivt. Spesielt om du kjøper et finishing powder i tillegg som du legger på nesa etter å ha påført foundation-pudderet.

Veldig mange bruker sminke fra Everyday Minerals, så vil anbefale deg å prøve! Du kan bestille gratis prøvesett fra siden deres, eneste du må betale er frakten som blir på ca 30 kroner tror jeg.

Hvor finner jeg de prøvesettene? Hvor lenger varer "matt-heten"?

Skrevet

Ble mye spørsmål her nå... Men hva er semi-matte i forhold til matte?

Skrevet
Hvor finner jeg de prøvesettene? Hvor lenger varer "matt-heten"?

På forsiden er det en stor grønn firkant hvor det står "FREE SAMPLES", trykk der. Så kommer du til en side med noen sminkesett man kan kjøpe. Den øverste heter "free samples", og det er den du skal ha :) Trykk på "add to cart", så får du videre instrukser om hva du skal gjøre.

Hvor lenge mattheten varer kommer veldig an på hvor fet hud man har. Nå varer den hele dagen på meg mer eller mindre, kommer litt an på, mens før måtte jeg legge på mer noen ganger i løpet av dagen for å holde det helt fint (kun i verste T-sonen altså). Men jeg har prøvd flere puddere før (L'Oreal, Body Shop, Clinique), og ingen av dem har mattet like bra og lenge som EM, så jeg er veldig fornøyd :)

Ble mye spørsmål her nå... Men hva er semi-matte i forhold til matte?

Semi-matte er hakket mindre matt enn matte er. Har du veldig fet hud ville jeg gått får matte. Jeg bruker matte, og jeg ser ikke gusten eller død ut i huden med den på, får likevel en sunn glød :)

Skrevet

Hvilke farge vil du anbefale når jeg har gansk lys hud, litt rosa (spsielt i kinnene)? Vil helst ha en naturlig, matt finish:)

Skrevet
Hvilke farge vil du anbefale når jeg har gansk lys hud, litt rosa (spsielt i kinnene)? Vil helst ha en naturlig, matt finish:)

Synes sånt er kjempevanskelig, er ikke så flink på det føler jeg... :gjeiper: Men har du lys hud, tror jeg ikke du skal gå mørkere enn den som heter Fairy Light (husker ikke hvilken fargegruppe den ligger under). For jeg har lys hud, og den fargen er for mørk til meg. Mens Ivory blir litt for blekt. Linen tror jeg passer ganske fint, derimot.

Men du må bare prøve deg fram. Du kan bestille så mange gratis prøvesett du vil (i separate bestillinger så klart), så du kan prøve og feile en del! Det har jeg gjort :fnise:

Skrevet
Synes sånt er kjempevanskelig, er ikke så flink på det føler jeg... :gjeiper: Men har du lys hud, tror jeg ikke du skal gå mørkere enn den som heter Fairy Light (husker ikke hvilken fargegruppe den ligger under). For jeg har lys hud, og den fargen er for mørk til meg. Mens Ivory blir litt for blekt. Linen tror jeg passer ganske fint, derimot.

Men du må bare prøve deg fram. Du kan bestille så mange gratis prøvesett du vil (i separate bestillinger så klart), så du kan prøve og feile en del! Det har jeg gjort :fnise:

Ok. Ja, det er sant. Det kan jeg jo :) En siste ting: hva med kost? Må jeg kjøpe det utenom? Ser ikke at det står i den gratispakken.

Skrevet
Ok. Ja, det er sant. Det kan jeg jo :) En siste ting: hva med kost? Må jeg kjøpe det utenom? Ser ikke at det står i den gratispakken.

Ja, det følger ikke med. Men kostene fra EM er ganske gode og billige, så det er ingen dum idé å kjøpe noen derifra :) Jeg har flat top kabukien, og synes den er god. Men har aldri prøvd noen andre kabukier, så jeg har lite å sammenlikne med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...