Gjest Gaby Skrevet 20. mai 2009 #21 Skrevet 20. mai 2009 Jeg kan tenke meg en eneste situasjon hvor jeg kunne ha funnet på å tatt strikk rundt buksebeina, og det måtte være hvis jeg syklet på en sykkel som ikke har deksel foran sykkelkjedet! Da setter buksa seg nemlig lett fast.. Uff, fjortiser altså. Var forresten nettopp vitne til at hele fem 15-åringer i en gruppe på 20, ikke kunne personnummeret sitt! Og de visste heller ikke at det står på bankkortet.... Men strikk rundt buksa, det hadde de.
Gjest Stjernedryss Skrevet 20. mai 2009 #22 Skrevet 20. mai 2009 Jeg kan tenke meg en eneste situasjon hvor jeg kunne ha funnet på å tatt strikk rundt buksebeina, og det måtte være hvis jeg syklet på en sykkel som ikke har deksel foran sykkelkjedet! Da setter buksa seg nemlig lett fast.. Uff, fjortiser altså. Var forresten nettopp vitne til at hele fem 15-åringer i en gruppe på 20, ikke kunne personnummeret sitt! Og de visste heller ikke at det står på bankkortet.... Men strikk rundt buksa, det hadde de. Man har jo ikke noe behov for å kunne personnnummeret sitt når man er 15 år da. Det er mest når man er over 18 og skal fylle ut skjemaer for ditt og datt man har en del bruk for det, så at 15 åringer ikke kan det utenat er verken rart eller noe problem.
Gjest Gaby Skrevet 20. mai 2009 #23 Skrevet 20. mai 2009 Nei det er jo greit at de ikke husker det sånn i farta, men jeg ser på det som normal allmennkunnskap at man i allefall vet hvor man finner det.
Snill Skrevet 20. mai 2009 #24 Skrevet 20. mai 2009 Jeg føler ikke akkuratt at jeg trenger din godkjenning for hva jeg skal gå kledd i, jeg går med bukse med innsydd strikk nederst, og selv om du ikke liker det betyr ikke det at det nødvendigvis er stygt Jeg er heller måteholden i kritikken av (jenters) klessmak, av den grunn at de nettopp er opptatt av å følge den. Kritikken min her, i den grad det kan kalles kritikk og ikke bare en kommentar, til moten er så visst ikke rettet mot å være motepoliti som deler ut tillatelser, eller være bastant på hva som er stygt eller ei.Hovedpoenget var rett og slett at noen (deler) av moten tydeligvis er mer rettet mot de yngre, noe det til en viss grad er gehør for i denne tråden - av jenter. Men for all del, det er lov å være uenig, og jeg hadde ikke brent buksene med strikk i til dama. Det er bare litt snålt at det er kritikk mot å bruke strikk rundt vanlige bukser, men å bruke bukser med innsydd strikk er ok. ...å gjøre dette til en strikkavhandling er derimot litt unødvendig kanskje
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 27. mai 2009 #25 Skrevet 27. mai 2009 Det som er litt morsomt med moter er at de som benytter den aktuelle moten alltid unnskylder seg med at det er mest behagelig. Om det er trange bukser, vide bukser, oppklippa bukser eller strikk rundt beina. Rart det kun er behagelig mens det er mote. Si meg, hvorfor spør du folk om slikt på en slik måte at de faktisk må unnskylde seg for hva de føler for å ha på seg?
Gjest Stjernedryss Skrevet 27. mai 2009 #26 Skrevet 27. mai 2009 Nei det er jo greit at de ikke husker det sånn i farta, men jeg ser på det som normal allmennkunnskap at man i allefall vet hvor man finner det. Ja, allmennkunskap ja, men hvis man er 15 år og aldri har hatt behov for å bruke personnummeret sitt til noe, så er det jo ikke så rart man ikke finner det.
Gjest Stjernedryss Skrevet 27. mai 2009 #27 Skrevet 27. mai 2009 (endret) Ja, allmennkunskap ja, men hvis man er 15 år og aldri har hatt behov for å bruke personnummeret sitt til noe, så er det jo ikke så rart man ikke finner det. Det er noe som heter "learn by doing". Den dagen de trenger det, så lærer de hvor man finner det. Endret 27. mai 2009 av Stjernedryss
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå