Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest milfrid
Skrevet

ja fysj... fjortizene, i oslo ihvertfall, de har en hårstrikk rundt jeansene på anklene.... why? hadde det bare vært en praktisk grunn, da kunne di likegjerne hatt buksebena inni sokkene? eller ser det kult ut med hårstrikk rundt anklene? jeg forstår ikke denne "moten", mulig jeg er for gammel. kan noen forklare hvorfor de går rundt slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner den ikke jeg heller, og jeg er 22 år.

Skrevet

Er det ikke litt typisk fjortiser å finne på helt meningsløse uforståelige trender? Synes det ser morsomt ut, jeg.

Skrevet

Det stammer fra drainpipens heydays og kidsa som ikke hadde råd til eller fikk nye bukser av mamma og pappa, så de måtte ordne det selv med strikk rundt de vide buksebena.

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Det stammer fra drainpipens heydays og kidsa som ikke hadde råd til eller fikk nye bukser av mamma og pappa, så de måtte ordne det selv med strikk rundt de vide buksebena.

Det stemmer nok det ja. Jeg har gått sånn selv et par ganger også :fnise:

Husker det var moderne å klippe opp en splitt i buksa når jeg var ungdom, det var i hvertfall ikke noe fint.

Skrevet

Tror ikke nødvendigvis det er for at de ikke har råd til drainpipes, ofte er strikkene på bukser som allerede er helt stramme nede. Men ser det ofte sånn, at de liksom bretter opp bena.

Gjerne samme folkene som går med pysj offentlig, og dét er jo ikke så logisk det, heller :vetikke:

Gjest TittTitt
Skrevet

Hehe, jeg har heller ikke skjønt meg på den moten, ser jo heeelt banalt ut. Jeg må bare stirre når jeg ser folk går med bukse med strikk rundt ankelen. Jeg har aldri sett at noen går med en stram bukse nede som de har brettet litt opp og tatt strikk rundt, slik som det bildet som ble vist i sted..

Jeg tror greien heller er at det er in med stram bukse nede med ankelen, og de har ikke sånn bukse, så derfor tar de heller strikk rundt, noe som ser helt sløkket ut..

Jeg har forresten gått i pysjen min på jobb 2 ganger. Men det er mest pga den er så god å gå i og gråådig fin. Den er svart, med rosa efekter på og med sølv her og der. Og et rosa hjerte på ræven. Den er digg og jeg har fått tilbakemeld om at jeg ser så søt ut i den og at den ser så god ut :fnise:

Jeg er 25 :fnise:

Skrevet

Eller hva med strikk rundt hodet? De har gjerne begge deler. Må jo miste alt blodomløpet, stakkar :gjeiper:

Skrevet

Skjønner heller ikke helt greia med den moten, og jeg er 22 år, synes bare det ser fryktelig dumt ut.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg skjønner meg heller ikke helt på den moten.. jaja..

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Jeg har forresten gått i pysjen min på jobb 2 ganger. Men det er mest pga den er så god å gå i og gråådig fin. Den er svart, med rosa efekter på og med sølv her og der. Og et rosa hjerte på ræven. Den er digg og jeg har fått tilbakemeld om at jeg ser så søt ut i den og at den ser så god ut :fnise:

Strikk rundt buksa er definitivt å foretrekke fremfor pysjbukse på jobb. Pysjen din høres rett og slett grusom ut , tror jeg hadde stirret litt mer om jeg så deg i den ute midt på lyse dagen enn når jeg ser ungdommer med strikk rundt bena.

Skrevet
Tror ikke nødvendigvis det er for at de ikke har råd til drainpipes, ofte er strikkene på bukser som allerede er helt stramme nede. Men ser det ofte sånn, at de liksom bretter opp bena.

Jeg har sett mye av dette her også, at de bretter opp bena. Der jeg jobber har vi noen skoleelever som ekstrahjelper, og alle disse går med arbeidsbuksa brettet opp sånn og med strikk rundt. Jeg har spurt hvorfor de går sånn, og de sier at det er mer behagelig å jobbe når buksa er stram nederst. Jeg sa at det virker helt ulogisk, og bare vent noen uker for da er sikkert den moten "sååå 2008, ass"!

Skrevet

Jeg er nærmere 40 enn 30 og prøvde en Lee-bukse på JC for litt siden. Var litt usikker på lengden - syntes den ene var litt kort, men den andre jeg prøvde var litt sånn "trakke på" lengde.

Ekpeditrisen foreslo at jeg kunne bruke strikk når jeg gikk med nette joggesko. :fnise:

Droppet buksekjøp, forresten.

Skrevet
Jeg har sett mye av dette her også, at de bretter opp bena. Der jeg jobber har vi noen skoleelever som ekstrahjelper, og alle disse går med arbeidsbuksa brettet opp sånn og med strikk rundt. Jeg har spurt hvorfor de går sånn, og de sier at det er mer behagelig å jobbe når buksa er stram nederst. Jeg sa at det virker helt ulogisk, og bare vent noen uker for da er sikkert den moten "sååå 2008, ass"!

Det som er litt morsomt med moter er at de som benytter den aktuelle moten alltid unnskylder seg med at det er mest behagelig. Om det er trange bukser, vide bukser, oppklippa bukser eller strikk rundt beina. Rart det kun er behagelig mens det er mote.

Skrevet

Du er akkurat like ille som de temaet gjelder :forvirret:

Skrevet (endret)

Haha, flott unnskyldning :fnise:

Men har faktisk merket akkurat det samme når jeg jobbet på en coop-butikk i Bærum en liten periode. Alle under 20 hadde brettet opp den grå uniformbuksen med strikk rundt, og brukte gjerne ballerinasko til. Heem..

Endret av dalieo
  • 3 måneder senere...
Gjest n00bi3
Skrevet

Noen bruker Hårstrikk rudt buksa når den er Baggy for og ha den posete

Skrevet

Har brent inne med litt frustrasjon om denne strikkmoten, så here it goes:

Jeg ser daglig ulike varianter av strikk rundt anklene på ulike typer bukser på fjortissene, både gutter som jenter. Det er uansett ikke verdens undergang at de følger den moten, selv om det ser helt på trynet ut.

Jeg synes ikke eldre jenter skal være de første til å klage, siden haremsbukser (som er rimelig in for tiden) blir brukt i alle aldre, og ser minst dobbelt så på trynet ut - om jeg skal få ta en liten digresjon der.

Uansett skal ikke kua glemme at hun selv var kalv, og jeg husker husker rundt begynnelsen på 90-tallet at det var veldig in med jogge\bula-bukser med sokkene utenpå, så vel som split i dongeribuksene som nevnt over.

Det som er mer uroende er at faktisk jenter (og en og annen gutt) velger å gå i samme spor som fjortissmoten, altså med strikk rundt anklene, eller med bukser som har innsydd strikk, i en alder av 20+.

Det ser teit ut på fjortissene, ja, men de får godkjent fordi de er nettopp det; fjortisser. Unge voksne, som går høyskole/universitet får ikke godkjent, og jeg kjenner generaliseringsbehovet mitt trenger seg på, men orker ikke kaste bensin på dét bålet.

Husk det jenter, selv om det er mote er det ikke nødvendigvis fint! ;)

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Har brent inne med litt frustrasjon om denne strikkmoten, så here it goes:

Jeg ser daglig ulike varianter av strikk rundt anklene på ulike typer bukser på fjortissene, både gutter som jenter. Det er uansett ikke verdens undergang at de følger den moten, selv om det ser helt på trynet ut.

Jeg synes ikke eldre jenter skal være de første til å klage, siden haremsbukser (som er rimelig in for tiden) blir brukt i alle aldre, og ser minst dobbelt så på trynet ut - om jeg skal få ta en liten digresjon der.

Uansett skal ikke kua glemme at hun selv var kalv, og jeg husker husker rundt begynnelsen på 90-tallet at det var veldig in med jogge\bula-bukser med sokkene utenpå, så vel som split i dongeribuksene som nevnt over.

Det som er mer uroende er at faktisk jenter (og en og annen gutt) velger å gå i samme spor som fjortissmoten, altså med strikk rundt anklene, eller med bukser som har innsydd strikk, i en alder av 20+.

Det ser teit ut på fjortissene, ja, men de får godkjent fordi de er nettopp det; fjortisser. Unge voksne, som går høyskole/universitet får ikke godkjent, og jeg kjenner generaliseringsbehovet mitt trenger seg på, men orker ikke kaste bensin på dét bålet.

Husk det jenter, selv om det er mote er det ikke nødvendigvis fint! ;)

Jeg føler ikke akkuratt at jeg trenger din godkjenning for hva jeg skal gå kledd i, jeg går med bukse med innsydd strikk nederst, og selv om du ikke liker det betyr ikke det at det nødvendigvis er stygt ;)

Gjest slengbuks
Skrevet

Jeg har sett masse russ med strikk rundt anklene

Trodde det var fordi russebuksene er vide nederst og helt umoderne, så derfor blir det Converse og strikk rundt anklene, og så kanskje moten har smittet over til de vanlige klærne?

Men så lurer jeg på: bukser med innsydd strikk, er det også helt døllt?

Jeg bruker det noen ganger... mest på trening da...

(men nå har jeg skjønt at det er fancy tights som gjelder på trening.... med refleksstriper... og solariumsoransje legger... er det det man må ha?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...