Gå til innhold

psykomotorisk fysioterapi

Gjest Gjest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*

Har i noen måneder nå hatt psykomotorisk behandling og lurer på hvordan erfaringer dere andre som bruker dette har.

Hver eneste time gjør jeg de samme øvelsene, er det noe dere andre gjør også?

Hvor lang tid er det vanlig å holde på med denne form for behandling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gått til psykomotorisk fysioterapi siden i fjord høst. (ca 1\2 år)

Stort sett 1 gang i uka, 2 om det har vært behov for det.

Jeg har en kneskade som er hovedproblemet og en strekkskade i nakken.

Sliter også psykisk med depresjon, angst og utbrenthet. Har overspenning så og si over hele kroppen og mangel på B6 som har mangelsykdom på muskelkramper. Hadde og mye hodepine \ migrene.

Har blidt mye bedre.

Har ikke hatt hodepine\ migrene på lenge, selv de første dagene i mensperioden (noe jeg alltid fikk vær mnd. siden nakkestrekken)

Skuldrene, nakken, angsten og depresjonen har blidt velsentlig bedre.

Overspenning og muskelkrampene er også (fikk og resept på B6 av legen)

Kneskaden ble noe bedre, men til den går jeg også til en annen fysioterapaut som er spessialist på kneskader. Siden jeg har behov for styrketrening på den.

Jeg gjør forskjellige typer øvelser.

Av og til for hele kroppen, av og til kun overkropp og nakke, av og til bare bena. Varierer hva øvelsene går ut på men helst forskjellige strekkøvelser.

Enkelte ganger er det kun psykomotorisk massarsje over hele kroppen. Etter di timene er jeg innmari avslappet og trøtt. (sovner som en dupp med en gang på kvelden de dagene)

Og så er det mye -skravling-. Hun oppfordrer veldig til å fortelle om ting og er en innmari god lytter (mye bedre en psykologen min)

Gjør også alle øvelsene hjemme. Kjenner gjerne etter hvor det er spenninger først og gjør øvelsene deretter. Løser opp veldig mye.

Aner ikke hvor lenge jeg blir å gå til henne.

Synes det virker så godt at jeg håper jeg får fortsette til jeg er helt oppegående med kneskaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...