Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde dette var vanlig. Men etter å ha sett omtrent ned i magesekken på flere på t-banen i dag, så begynner jeg å lure på om det er jeg som er uvanlig?

Videoannonse
Annonse
Gjest hyggelig
Skrevet

Er ikke det valig folkeskikk da?

Jeg holder meg for munnen når jeg gjesper, bortsett fra hvis jeg er hjemme i mitt eget hus uten gjester;)

Skrevet

Ja det gjør jeg, unntatt når jeg er hjemme uten gjester. :)

Gjest Kråkaa
Skrevet

Tror ingen har interesse av å se hva jeg har spist så jeg holder meg for munnen når jeg gjesper. Så lenge jeg ikke er alene..er vanskelig å se i sin egen munn når man gjesper så jeg trenger ikke å spare meg selv for noe. om jeg da ikke står foran et speil.

Skrevet

Selvfølgelig holder jeg for munnen når jeg gjesper. Ikke er jeg interessert i å innvie enhver forbipasserende i hva som skjer i munnen og svelget mitt til enhver tid, og jeg trenger jo ikke spre flere baselusker enn nødvendig. Er faktisk såpass innarbeidet at jeg gjør det helt automatisk, selv når jeg er i dusjen. :fnise:

Skrevet

Nei.

Er gutt så trenger ikke det. Jenter burde.

Skrevet

Ja jeg holder også for munnen når jeg er blant folk.

Gjest Professor Drøvel
Skrevet

Dere sjenerte svelgvisere: Hva gjør dere når dere drikker et glass vann sammen med andre da? Dere er klar over at drøvelen deres forstørres fire ganger gjennom bunnen av glasset?

Skrevet

Nå gleder jeg meg veldig til neste gang jeg ser noen drikke vann. *ler*

Tilbake til spørsmålet, det kommer an på hvor trøtt jeg er. Jeg kan nok gjeste høyt, dypt og uhemmet om jeg er så trøtt at hjernen ikke fungerer. Men stort sett prøver jeg å være så dannet at jeg dekker for munnen.

Skrevet (endret)

Jeg vet faktisk ikke hva jeg gjør. Det har jeg aldri tengt over.

Dette må jeg begynne å legge merke til :fnise:

Endret av LilleBlåklokke
Skrevet
Jeg vet faktisk ikke hva jeg gjør. Det har jeg aldri tengt over.

Dette må jeg begynne å legge merke til :fnise:

Du holder for munnen når du ler i hvert fall ;)

Skrevet

Ja, som regel. Men mistenker at folkeskikken kan glippe når jeg er skikkelig trøtt.

Skrevet

Ja jeg holder meg for munnen når jeg gjesper - enig i at det er vanlig folkeskikk. Og jeg har obsertvert at det dessverre er endel som viser fra tanngard og drøvel!

Skrevet

Jeg trodde også det var vanlig. Jeg gjør i alle fall det selv.

Skrevet

Jeg gjesper hvertfallhver gang jeg leser i denne tråden.

Skrevet

Ja, pleier som regel å gjøre det.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg gjør det sjelden. Det er vel den siste tingen min mor fortsatt prøver å følge opp mht oppdragelsen min; hun minner meg på at jeg må holde for. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke får det til, for det er jo som dere sier en god ting og en selvfølgelighet egentlig.

Skrevet

Jeg har aldri blitt lært opp til at det er god folkeskikk, har vel dårlig oppdragelse jeg da. Men jeg gjør det innimellom helt av meg selv, og etter denne tråden kommer jeg sikkert til å bli flinkere ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...