Gå til innhold

SLANKEHYSTERI

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Elvira_*
Skrevet

Jeg så ei jente her om dagen.pen,men hu hadde ikke hofter idethele tatt og

beina var som blyantstreker...men det er jo det som er idealet nå om dagen.

MEN jeg synes det er for galt når jeg,som selv er slank og bruker størrelse 36

fremdeles føler meg for stor når jeg ser disse blyantjentene..

mange av de buksene som er nå er jo bygd for jenter som ser ut som lollipoper også!! Noen enige? !

Videoannonse
Annonse
Gjest Mea Culpa
Skrevet

Noen mennesker er naturlig veldig slanke/tynne, og det maa de jo faa lov til aa vaere, men jeg kan vaere enig i at det er vel mye fokus paa aa vaere slank/tynn. Det burde jo vaere rom for alle slags kroppsfasonger, men naa er naa ikke verden perfekt desverre.

Det beste er vel aa proeve aa gi blaffen i det og vaere fornoeyd med seg selv som man er, og ikke rakke ned paa de som maatte vaere tynnere eller stoerre enn en selv. :)

Gjest Gjest_Marit_*
Skrevet
Noen mennesker er naturlig veldig slanke/tynne, og det maa de jo faa lov til aa vaere, men jeg kan vaere enig i at det er vel mye fokus paa aa vaere slank/tynn. Det burde jo vaere rom for alle slags kroppsfasonger, men naa er naa ikke verden perfekt desverre.

Det beste er vel aa proeve aa gi blaffen i det og vaere fornoeyd med seg selv som man er, og ikke rakke ned paa de som maatte vaere tynnere eller stoerre enn en selv. :)

Kloke ord

Skrevet

Kjenner noen sånne "naturlig tynne", og få av dem tyter bein ut på. De har greid etterhvert å legge litt på seg, slik at de rett og slett bare er "små", lite skjelett med lite "fyll" på liksom, ikke et normalt skjelett med bein stikkende ut. Så jeg har igrunn litt vanskelig for å tro at det er 100% sunt og normalt å ha bein stikkende ut noe sted.. Naturlig tynn eller ei..

Med det sagt så er jeg veldig enig, uansett hvor man leser nyheter på nett, eller magasiner som kvinneguiden osv, så er det trening, dietter, ditt og datt. Hva med oss som er i faresonen for spiseforstyrrelser og som dermed vil trene i sitt EGET tempo, for gøy, og for å etterhvert gå ned de kiloene jeg burde, og ikke i "forskerne har bevisst at så mye trening så ofte er det beste"-tempoet? Jeg er redd for å overdrive og da vet jeg jo hvor det ender..

Folk få være som de vil, men flertallet er jo faktisk ikke sånne skjeletter med klær på.. Allikevel finner man jo ikke annet i butikken. Holdt på å klikke totalt sist jeg var og skulle ha ei bukse. Jeg har IKKE gått opp i vekt siden sist (noen år siden jeg kjøpte ei stram bukse, gått i litt slappere klær pga irritabel tarm siste årene), heller litt ned, og jeg måtte plutselig opp 3 buksestørrelser for å finne noe som passa??? Hva skjer?

Butikkene selv forsvarer seg med at "folk flest ikke trenger store størrelser", og dette når folk ber om normale størrelser rundt 38-42. Er det plutselig store størrelser nå? Og motsatt, må man ha ned i 34-36, så finnes ikke det heller, fordi det er så få som har det. Gå på barneavdelingen! Javel. Hvilken størrelse ER det folk har i følge butikkene da?? Jeg blir gal.

Tviler på at noen kjenner noen som er helt nøyaktig gjennomsnitt på alle måter. Ja til mer avanserte størrelser, vet de pratet om å lage det i Storbritannia for noen år siden. Noen har det allerede på bukser, altså et nummer for lengde og et for bredde. Jeg har korte bein, men er bred over baken. Så da ender jeg enten med lange bukser som er passe, eller trange, korte... Så skulle man da ha en størrrelse for bryst og en for midje og var det for lengde også tro?

Folk får være som de er sier jeg, så lenge de er sånn naturlig!

Gjest Gjest_carmelita_*
Skrevet

mange av de buksene som er nå er jo bygd for jenter som ser ut som lollipoper også!! Noen enige? !

Hvis du er strl 36 er du ikke særlig slank...

Gjest Elfrida
Skrevet
Jo, det er hun.
Skrevet

Er hverken enig eller uenig. Liker hvordan dagens samfunn er basert på sex. Men trenger ikke å overdrive heller, som det å slanke seg i hjel.

Men noen er naturlig slanke også.

Skrevet

Jeg har veldig lyst, men holder meg for god for å si hva jeg mener du ikke er.

Skrevet

Hm... ikke helt ved dine fulle fem?

:dåne:

Skrevet
Hm... ikke helt ved dine fulle fem?

:dåne:

str 36. da er man slank!!! det tilsvarer vel s / xs!

Skrevet

Noen som har et forvrengt kroppsbilde eller? Skaff hjelp!

Ellers enig med Mea Culpa.

Skrevet
str 36. da er man slank!!! det tilsvarer vel s / xs!

Slank - eller ung. Når man er over 30 og størrelse 38 er man fremdeles slank, vil jeg påstå.

Gjest Gjest_ELVIRA_*
Skrevet

ja, jeg mente med størrelse xs-til small.Veronica 88, helt enig!

Jeg gruer meg til å prøve bukser..jeg er heller ikke spesielt slapp i fisken

trener minst 4 ganger i uka men det er ikke bare for å holde seg slank,

men fordi det er gøy! Da skal jeg ikke behøve å gå på butikken og føle meg

som en flodhest :skratte: Slank når man er størrelse 38

når man er fylt 30? ja er jo det hvis man har normal høyde også..

Gjest Mea Culpa
Skrevet
Kloke ord

Takk. :)

Jeg maa innroemme at jeg er ikke kommet dit at jeg klarer aa gi blaffen, men jeg jobber med saken. Merker det at det blir enklere jo eldre jeg blir.

Gjest strykebrett
Skrevet

Rart.. jeg syns butikkstørrelsene blir bae større og større jeg. Mulig det er bare meg da, trodde de hadde forandret på størrelsene.

Førøvrig enig i at det er ganske hysterisk fokus på kropp i samfunnet og har vært det lenge. Trist at mennesker skal føle seg unormale og rare på grunn av noen dumme kilo fra eller til.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Vi blir feitere og feitere, og kroppsidealet er å se ut som et fyrstikkmenneske. Forstå det den som kan...

Er det rart mange sliter med selvfølelse og mindreverdighetskomplekser.

Og når det gjelder klesstørrelser, er det vel heller sånn at de blir mindre og mindre. Ikke større, som nevnt over her.

Skrevet
Noen som har et forvrengt kroppsbilde eller? Skaff hjelp!

Ellers enig med Mea Culpa.

Jeg bruker strl 36 i bukser men har skikkelig bollemage og veier ca 65 kilo. Er ikke særlig tynn har bare så smale hofter..

Skrevet
Jeg bruker strl 36 i bukser men har skikkelig bollemage og veier ca 65 kilo. Er ikke særlig tynn har bare så smale hofter..

Men generelt så tenker man at str 36 er liten størrelse, at man er slank. Det varierer selvsagt fra person til person, men når noen får seg til å si at str 36 IKKE er slank, da begynner jeg å lure....

Skrevet

Ideal eller ikke, det er kanskje slik hun er fra naturens side. Noen mennesker er tynne, og det bør de få lov til å være uten at andre henger seg opp i hvordan de ser ut. Ville du startet en egen tråd om en jente du så som var overvektig kanskje? Ikke det nei. Prinsipielt er det ingen forskjell.

Hvis mange av buksene er tilpasset tynne jenter, så er vel det fordi tynne jenter også trenger bukser. Tro det eller ei!

Gjest Gjest_Katrine_*
Skrevet

Angående størrelse 36 og slank eller ikke: Det kan man jo ikke si bare ut fra størrelsen på klærne. Man må se på høyden til personen det gjelder også! Er man 1,20 høy og bruker 36 er man vel ikke veldig slank. Men er man 1,80 høy og bruker 36 er man vel radmager. Ser for meg at ts er noe imellom der et sted.

Dessuten er jo kropper forskjellig bygget. Jeg kjenner ei som er overvektig på en "underlig" måte. Hun ser gravid ut, men er ikke det. Beina og armene hennes er tynne. Magen er stor, og hun har dobbelthake og ser generelt veldig rund ut ellers. Hun har ikke lett for å finne klær som passer.

Jeg mener også at klær har blitt mindre de siste årene. Jeg er selv overvektig og har alltid vært det. Jeg bruker klær i størrelse 50/52, noe jeg har gjort de siste 15 årene. Jeg har ei stor, varm boblejakke som er 10-15 år gammel. Den er i str XXL og i største laget til meg, men det er deilig å kunne pakke meg inn i varme ullgensere under jakka når det er skikkelig kaldt ute (jeg bruker den til fjellturer og slikt). Nå er jakka naturlig nok overmoden for utskifting, den har gjort jobben sin i mange år. Så jeg har tatt meg en runde på sportsbutikker for å finne ei varm god vinterjakke. Men vet dere hva? Jeg finner INGEN som passer meg! De færreste jakker går opp i større enn XL, og selv de få jeg finner i XXL er altfor trange til meg, jeg får de knapt lukket selv med bare en tynn skjorte under. Hvordan kan det da ha seg at jeg allerede eier ei jakke i XXL som faktisk er litt stor til meg?

For ikke å snakke om jakten på ei vinterbukse! Jeg har ikke nubbesjangs om å komme meg inn i det som finnes av boblebukser på markedet. Men det er kanskje ikke meningen at overvektige folk skal være aktive turfolk... :sukk:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...