inuz Skrevet 4. februar 2009 #1 Skrevet 4. februar 2009 Hei alle sammen! Har faktisk hatt en god semesterstart dette året og virkelig kommet meg opp av sofaen for å ikke bli værdeppa og hverdagstrøtt! I dag gikk jeg også til det skrittet å melde meg inn på treningssenter! Men jeg er skikkelig nervøs og klønete! Jeg har aldri likt å trene, jeg føler meg som en idiot og virrer rundt.. Jeg føler meg utilpass. Har planer om å få trene med et par studievenninner, men det er ikke alltid det passer slik at vi kan trene på likt.. Jeg har alltid trent med søsteren min før (som kan dette her), men helt alene var dette grusomt.. Håpte noen hadde noen tips eller erfaringer å dele med meg? Treningsprogram for utrente røykere?
Gjest Skya Skrevet 4. februar 2009 #2 Skrevet 4. februar 2009 De fleste senter har treningsveiledning, og det pleier å være gratis. Så det vil jeg anbefale deg å ta. Da får du veiledning av en instruktør på hvordan du bruker de forskjellige apperatene og de setter sammen en program som du kan følge. Bare det at man har et program og følge som er tilpasset deg vil nok hjelpe mye, iallefall på virringa.
Chanel.No5 Skrevet 4. februar 2009 #3 Skrevet 4. februar 2009 Anbefaler deg for det første å prøve igjen, igjen og igjen. Vi har alle vært nybegynner en gang og følelsen er nok den samme hos de fleste =) Vil videre si at det smarteste du gjør er å planlegge treninger som alt annet i ditt liv. Skriv det opp i dagboken som en hvilken som helst annen avtale du skal holde. Om det ikke alltid er lett å få med seg venninnene dine så ikke sett din lit til de. Stol på deg selv, tren selvom de ikke går og vær stolt av at du gjennomførte det. Ville ikke gått for hardt it i starten. To ganger i uken er overkommelig? Prøv litt forskjellig og som nevnt over så tilbyr de fleste sentre gratis veiledningstime for nye medlemmer. Det koster kanskje kr 350,- for en time om du ikke får det gratis, men det hjelper deg kanskje litt på din vei og vil være verdt pengene. Om du legger opp 2 dager på senteret i uken ville jeg hatt en dag med styrke og en med kondisjon... For å bedre kodisjonen og utholdenheten ytterligere kan du legge inn en lenger spasertur i uken i tillegg? Masse lykke til!!
Annikken Skrevet 5. februar 2009 #4 Skrevet 5. februar 2009 Saltrening! Saltrening! Saltrening! Du får instrukser, du holder tempoet oppe, det er et fast tidspunkt i uka du kan dra til = mindre sjanser for unnasluntring. Jeg startet med aerobic og så ballet det på seg
inuz Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. februar 2009 Tusen takk for svar og oppmuntrende ord:) Det var allerede litt bedre å gå på trening i dag! Skal på gruppetrening på mandag og får hjelp av min søster til treningsteknikker. Skal nok få kommet meg i form:)
Sekretæren Skrevet 5. februar 2009 #6 Skrevet 5. februar 2009 Flink du er Ikke gi opp! Jeg begynte også med saltrening, og nå trener jeg alene i studio og elsker det. Jeg anbefaler også treningsveiledning, det var sånn jeg fikk ræva i gir. Nå lager jeg mine egne program. Og da kan hvertfall du gjøre det
inuz Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 5. februar 2009 Wow, imponerende! Tenker jeg må hive meg på en time med veiledning og ja, må jo gjøre dette skikkelig:)
Pityriasis Skrevet 5. februar 2009 #8 Skrevet 5. februar 2009 Wow, imponerende! Tenker jeg må hive meg på en time med veiledning og ja, må jo gjøre dette skikkelig:) Slenger meg på de andre her; saltrening og evt treningsveiledning om de har det på senteret ditt er et meget fint sted å starte! Om de ikke har treningsveiledning eller mulighet for å kjøpe PT (som er å anbefale fremfor treningsveileder da de gjerne har litt mer kunnskap og litt bedre tid til deg...), kan du sjekke ut denne siden. Ikke la deg skremme av at det ellers på disse sidene kan se ut til å være ment for "bodybuildere". Det er en av de beste sidene vi har om trening, og det står mye vettugt her for oss "ikke-bodybuildere" også. Så må jeg få lov å slenge inn en oppfordring om å allerede nå legge inn variasjon i treningen. Kjempeflott med styrketrening for det gir deg bedre holdning, mer styrke, fastere kropp, bedre forbrenning (ja - du forbrenner faktisk mer i et helt døgn etter du har trent styrke, i motsetning til kondsisjonstreningen der forbrenningen bare øker når du trener og like etter) og en hel haug med andre fordeler. Også flott med kondisjon som gir deg et sunnere hjerte og ikke minst lunger! Supert å kombinere gruppetrening i sal med egentrening, så går du ikke så fort lei! Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2009 #9 Skrevet 5. februar 2009 Husk at det er andre der som har det som deg! Og at de som virker mest selvsikre ofte er de som er mest usikre...
Chanel.No5 Skrevet 6. februar 2009 #10 Skrevet 6. februar 2009 Wow, imponerende! Tenker jeg må hive meg på en time med veiledning og ja, må jo gjøre dette skikkelig:) KJEMPEBRA! liker motivasjonen jeg leser ut av innleggene dine, dette fikser du LETT!
Gjest fragment Skrevet 6. februar 2009 #11 Skrevet 6. februar 2009 For å si det på en litt flåsete måte: De fleste på treningssenteret er opptatt av seg selv og sitt eget speilbilde. Ikke tenk at folk går rundt og analyserer deg og måten du trener på. Det er uansett lov å prøve og feile litt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå