sørlandspige Skrevet 4. februar 2009 #1 Skrevet 4. februar 2009 Hva veier deres 2 åringer? Og lengden? Og hva er egentlig normalt( snittet)?? Her er ho 22 månder og veier 12,1 kg. Er 85cm lang ca!
BitteLille Skrevet 4. februar 2009 #2 Skrevet 4. februar 2009 Straks 24 mnd, rundt 11 kg og 90 cm (om ikke lengere nå) lang. Hva som er gjennomsnittet vet jeg ikke, men lillemor er vist under gjennomsnittet i vekt, og over i lengde.
Gjest imli Skrevet 4. februar 2009 #3 Skrevet 4. februar 2009 Sies det ikke at hvis man dobler høyden de har som toåringer, får man voksen-høyden? Stemmer på de fleste. I såfall får du er høy jente, Bitte Lille!
MeLi Skrevet 4. februar 2009 #4 Skrevet 4. februar 2009 Poden er akkurat blitt 2 år. Han veier 16 kg og er rundt 91-93 cm.
asterix Skrevet 4. februar 2009 #5 Skrevet 4. februar 2009 På 2-årsdagen var minsten 93 cm og 16,6 kg.
BitteLille Skrevet 5. februar 2009 #6 Skrevet 5. februar 2009 Sies det ikke at hvis man dobler høyden de har som toåringer, får man voksen-høyden? Stemmer på de fleste. I såfall får du er høy jente, Bitte Lille! Den var jeg ikke klar over! Blir spennende å se hvor det stopper da ja!
asterix Skrevet 5. februar 2009 #7 Skrevet 5. februar 2009 Sies det ikke at hvis man dobler høyden de har som toåringer, får man voksen-høyden? Stemmer på de fleste. I såfall får du er høy jente, Bitte Lille! Nei, det er en gammel myte som faktisk ikke stemmer på særlig mange.
Gjest imli Skrevet 5. februar 2009 #8 Skrevet 5. februar 2009 Nei, det er en gammel myte som faktisk ikke stemmer på særlig mange. Stemmer på alle jeg har sjekka
Gjest cr Skrevet 5. februar 2009 #9 Skrevet 5. februar 2009 Her er en kalkulator for forventet høyde - den tar utgangspunkt i hvor barnet ditt er på vekstkurven i dag, og forutsetter at den fortsetter på samme percentilkurve: http://pediatrics.about.com/gi/dynamic/off...tpredictor.html Ca. dobling etter 2 år er ganske korrekt, ja.
Orthia Skrevet 5. februar 2009 #10 Skrevet 5. februar 2009 Min toåring (jente) er såvidt over 10 kg og 85 cm lang. Gutten var 14,5 kg og 90 cm.
asterix Skrevet 5. februar 2009 #11 Skrevet 5. februar 2009 Stemmer på alle jeg har sjekka Selvfølgelig vil det jo stemme på enkelte, siden vanlig høyde ved 2 år og vanlig høyde ved voksen alder ligger i et område som ikke er så langt unna forholdet 1:2, men det betyr ikke at høyden din ved 2 år forteller deg hvor høy akkurat du blir som voksen. Vår eldste er f.eks høyere enn det dobbelte av hva han var da han var 2 1/2 år, altså mange cm høyere enn det dobbelte av hva han var da han var 2 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå