Sjokola Skrevet 4. februar 2009 #1 Skrevet 4. februar 2009 Hei, Jeg har 2 barn som er 3 og 5 år gammel, og søker en barnepike. Hvor mye betaler dere en barnepike, og hvor gammel er de? Har dere prisforskjell om dagen og om kvelden? Takk for svaren!
Sjokola Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #2 Skrevet 5. februar 2009 Ingen som bruker en nabo-jenta som barnepike og betaler henne for dette? Vi har her ingen familie, og ikke så mange som vi kan spørre om de kan passer på barna så derfor søke jeg en barnepike... Noen?
Gjest Trollejenta Skrevet 5. februar 2009 #3 Skrevet 5. februar 2009 Hos en dagmamma er timesprisen oftest rundt 30-50 kr, siden vi her snakker om en barnepike som skal komme hjem til dere bør dere kanskje legge dere på et litt høyere prisnivå. Kommer litt an på barnepikens alder også, dess eldre barnepiken er dess høyere bør lønnen være. Jeg foreslår dette... Barnepike i alder 15-17 år: 50 kr/timen Barnepike i alder 18-23 år: 65 kr/timen Barnepike eldre enn 23 år: 75 kr/timen
Gjest Gjest_Marthe_* Skrevet 5. februar 2009 #4 Skrevet 5. februar 2009 Hei! Jeg er en jente på 16 år som jobber en del som barnepike for to tvillinggutter på 7 år. Jeg blir betalt 40 kr i timen sånn vanligvis, og de gangene jeg må sove over får jeg 60 kr pr.time.
Sjokola Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. februar 2009 Flott! Takk skal dere ha! Da vet jeg hva jeg kan gi disse jentene uten at jeg blir sett som en gjerrig menneske og ikke at jeg blir frastjålet :-):
helenen Skrevet 5. februar 2009 #6 Skrevet 5. februar 2009 Jeg syns 40 kr er ganske lite i timen.. Ihvertfall for noen som er 16 + år. Jeg passet barn da jeg var 13 og da fikk jeg 50, men da gikk jeg bare en tur med ungen og gikk tilbake til huset. 40 kr for en 17-åring som heller kunne skaffet seg skikkelig jobb og tjent 100 kr timen er lite spør du meg. Hadde ikke jeg villet ihvertfall.
hysteria Skrevet 6. februar 2009 #7 Skrevet 6. februar 2009 100 kroner timen! Du vil vel ha ei jente som er over 16 i alle fall? Og da skal man i alle fall betale 100 kroner. Det er min mening...jeg fikk 50 kroner da jeg var 17, men det var fordi jeg begynte da jeg var 14 og de ikke økte prisen.. det ble bare mindre og mindre, kan man si! Man bruker jo av tida si. Du vil vel ha ei fornøyd barnevakt? Som passer barna dine og ikke er sur fordi hun får for lite penger?
hysteria Skrevet 6. februar 2009 #8 Skrevet 6. februar 2009 Jeg mente..det ble bare mindre og mindre av at jeg passet barna deres, for det føltes så bortkastet.
Lyra Skrevet 7. februar 2009 #9 Skrevet 7. februar 2009 Jeg har sittet myyyye barnevakt opp gjennon årene, stort sett har dette vært for familie. Jeg har også vært trillepike noen år for nabobarn. Jeg begynte med begge deler da jeg var 10 år, barna var babyer, men selv om det gikk veldig bra tror jeg ikke jeg hadde overlatt mine små til så unge jenter, tror jeg hadde hatt lyst de skulle være 12-13, hvertfall hvis det var snakk om barnevakt om kvelden. Som trillepike fikk jeg ca 50 kr pr gang, og det varte alt fra en time til tre, men dette er også over 10 år siden så pengene var vel verdt litt mer da Jeg syns ikke man trenger å betale barnevakt om kvelden 100 kroner timen alle de timene de er der, hvis ungene legger seg etter en time blir man sittendes å se på tv, så jeg syns ikke det kan sammenlignes med en vanlig jobb. Selv fikk jeg 2-500 kr pr barnevakt, men jeg fikk vel 50-75 kr timen i gjennomsnitt tror jeg, syns det er en ok pris. Det er også koselig når man skal sitte barnevakt en lørdags kveld f.eks at det kanskje er pizza i fryseren og noe godis i skapet man kan ha å kose seg med utover kvelden hvis man skal sitte barnevakt i mange timer Bare et lite ps: noe av det jeg satt aller mest pris på som barnevakt var at foreldrene kom hjem når de sa de skulle, og ikke flere timer senere. Da er det bedre å si at dere kommer hjem klokka fire og versågod og overnatt hvis du vil
hysteria Skrevet 8. februar 2009 #10 Skrevet 8. februar 2009 (endret) Jeg er uenig i at man bare kan sitte og se på TV når man er barnevakt! Herregud...man er jo i et hus sammen med barn...hva som helst kan jo skje! Det kan begynne å brenne, ungen kan slutte å puste, folk kan bryte seg inn... man har masse ansvar, så jeg synes det er rett og rimelig å betale i alle fall 100 kr i timen. Endret 9. februar 2009 av hysteria
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2009 #11 Skrevet 9. februar 2009 Jeg er uenig i at man bare kan sitte og se på TV når man er barnevakt! Herregud...man er jo i et hus sammen med barn...hva som helst kan jo skje! Det kan begynne å brenne, ungen kan slutte å puste, folk kan bryte seg inn... man har masse ansvar, så jeg synes det er rett og rimelig å betale i alle fall 100 kr i timen. Mye KAN skje ja, men i 99% av tilfellene så sitter barnevakten og ser på tv og momser godteri. Man kan vel heller ha en ordning med ekstra bonus etter travle kvelder? Og 100 kroner timen... Hvorfor er en 16-årig barnevakt så mye mer verdt enn en voksen dagmamma som faktisk har ansvar for barnet i timesvis på dagtid hver eneste dag? Det er da mye mer ansvar.
Mary Philbin Skrevet 9. februar 2009 #12 Skrevet 9. februar 2009 Hei, Jeg har 2 barn som er 3 og 5 år gammel, og søker en barnepike. Hvor mye betaler dere en barnepike, og hvor gammel er de? Har dere prisforskjell om dagen og om kvelden? Takk for svaren! En barnepike kan være fra en rundt 13 år og oppover. Kommer jo helt an på hvem barnepiken er. Rundt 15 år er de fleste moden nok til å passe barn, og barna dine er jo ikke i den vanskeligste alderen. Det trenger ikke være noen prisforskjell på dag og kveld. Hvis barna er lagt på kvelden er det mye mindre 'arbeid', og det ligner ut. Hvis barna ikke er lagt kan prisforskjellen være 10 kr timen. Hva det er vanlig å betale en barnepike varierer etter hvor og hvem det er. Rundt 50 kroner timer er ganske vanlig. For en hel kveld er det vanlig å avtale pris på forhånd. En kveld på helg kan koste 400-600 kr. Det er også vanlig å kjøpe inn litt snacks til barnepiken, og kanskje en frossenpizza hvis hun skal være en hel kveld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå