Gå til innhold

Klarer vi oss uten Tine?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_nille_*
Skrevet

Ja,det tror jeg godt. For oss forbrukere er det en fordel.

Tine vil presse butikene til å godta prisen de forlanger, noe de ikke vil.

Jeg har unngått tine lenge, det er så mange alternativer, så jeg mangler ikke noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal nok overleve ja. Men det blir merkelig fordi Tine har fulgt meg siden jeg var liten! Det er liksom ikke en merkevare bare, men "kultur" for meg. :sjenert:

Skrevet

Jeg har i lengre tid prøvd å være bevisst og kjøper f.eks. alltid QMelk i steden for Tine melk. Når det gjelder yogurt produkter synes jeg også at endel andre lager tilsvarende produkter som Tine.

Men, for min del har jeg enda ikke funnet ost som jeg synes er god nok. Gulosten til Synnøve osv. kan rett og slett ikke måle seg med Jarlsberg, Norvegia, Ridderost og Port Salut. Så jeg vil absolutt savne Tine om de forsvant helt fra butikkhyllene.

Skrevet

Q-jogurten og Q-melka og Q-rømmen smaker MER enn tilsvarende Tine. Jeg ønsker meg Q-Norvegia! (eller noe lignende!)

For å ha det sagt: Har sett på andre forumer at det visstnok kun er snakk om H-Melk og skivet ost. De mest solgte tingene skal visst beholdes. Jeg handler uansett på forskjellige butikker etter hvor jeg er og hvor vi skal etterpå (er det mye trafikk så kjører vi vekk fra sentrum og handler på prix, er det tilbud på mega handler vi resten der også, skal jeg gå ut og handle selv er ica nærmest osv).

Jeg har også løsrevet meg ganske mye fra dette med "merkevarer". Enten så er det kvalitet eller så er det ikke! Og ja, jeg er som alle andre oppvokst med Tine. Ingen problemer med å skifte kartong for mer smak!

Skrevet

Saken er jo den, at alle TINE-produktene kommer ikke til å forsvinne. Er noe som kommer til å være igjen i butikkene. Bare utvalgte typiske varer de ikke kommer til å selge. Klarer meg forsåvidt uansett, siden det ikke er NorgesGruppen sine butikker jeg handler i oftest.

Mye handler om vane, mer enn smak. Men støtter det om ost. TINE er suverene på det området!

Gjest Ludovie
Skrevet

Butikken jeg handler på er med i Norgesgruppen, og det gjør meg ingen verdens ting om de slutter å selge Tine-produkter. Jeg pleier å kjøpe smør, eplejuice fra Hardanger, og økologisk lettmelk og rømme fra Tine, men jeg kjøper gjerne produkter fra andre produsenter i stedet. :)

Skrevet

Jeg kommer til å fortsette å støtte norske bønder med å kjøpe Tineprodukter. Tine forsvinner ikke med det første. Heia Tine!

Skrevet

Selvfølgelig forsvinner ikke hverken Norvegia eller Jarlsberg. Det er da ikke snakk om å legge ned produksjonen.

Skrevet

Jeg kjøper stort sett kun meieriprodukter fra TINE for å støtte norsk landbruk :)

Skrevet

Det er jo bare butikker som er tilknyttet Norgesgruppen som skal slutte å selge enkelte Tine-produkter. Dere får fremdeles kjøpt både Norvegia og Jarlsberg og alt annet som Tine produserer i andre dagligvarebutikker.

Gjest Ludovie
Skrevet
Jeg kjøper stort sett kun meieriprodukter fra TINE for å støtte norsk landbruk :)

Både Q-melk sine produkter, Rørossmør, Kviteseidsmør, Synnøve Finden og en rekke andre produkter er basert på norsk melk. Det er altså ikke nødvendig å kjøpe Tine for å støtte norsk landbruk. Dessuten, hvis du kjøper nisjeprodukter som f.eks ost fra gårdsysterier, er du i tillegg med på å støtte småskalaproduksjon, og du bidrar dermed til å opprettholde et større mangfold i norsk landbruk.

Skrevet
Ja,det tror jeg godt. For oss forbrukere er det en fordel.

Tine vil presse butikene til å godta prisen de forlanger, noe de ikke vil.

Det er ikke sikkert. Muligens ville Norgesgruppen presse prisene til Tine så lavt de kunne og sitte igjen med overskuddet. De driver ikke veldedighet heller.

Sum a summarum vil det gi de som handler hos Norgesgruppen mindre utvalg, og således redusere konkurransen på de aktuelle meieriproduktene.

Skrevet

Ja hva er det dere vrøvler med som sier at kun Tine støtter norsk landbruk? Både Q-melk og Synnøve finden er da norske? Vi har vel ikke lov å selge utelandske melkeprodukter pga hmm sykdommer? Egg fra utlandet er jo ikke lov pga salmonella liksom..

Kjøp det som smaker best, for det har best kvalitet. Det som smaker vondt og er dårlig kvalitet er uansett ikke bra produsert, så jeg vil igrunn tro at Q-meieriene har gladere kuere siden den smaker bedre?

Skrevet

Det er vel bare Joker, Kiwi, Meny, Centra, Ultra, Bunnpris og Spar... Det blir jo å finne på Rema 1000, coop-kjeden o.l...

Kilde...

Gjest AnneShirley
Skrevet
Vi har vel ikke lov å selge utelandske melkeprodukter pga hmm sykdommer?

Mye av osten jeg kjøper er produsert utenfor Norge.

Prisen på (norsk) melk er forøvrig politisk styrt gjennom målprisene i landbruksforhandlingene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...