Gjest Gaby Skrevet 4. februar 2009 #1 Skrevet 4. februar 2009 Aarrgh nå er jeg helt på tuppa her altså! Er ikke helt i toppform for tia, er hjemme fra jobb i dag. Har litt telefonskrekk, hater å svare når jeg ikke vet hvem som ringer. Sitter her shabby i sofaen, og har ikke akkurat rydda her i dag. Så skjer dette, alt i løpet av 3 minutter: Det ringer på døra, jeg skvetter og lurer på hvem det kan være. Her i blokka er det nemlig umulig å komme seg opp til leilighetene uten nøkkel. Siden jeg likegodt kunne ha vært på jobb, later jeg som om jeg ikke er hjemme. Så ringer telefonen, det er et svensk nr. Jeg tar den ikke, prøver å sjekke nummeret på nettet, men finner ingenting. Får en mld fra samme nr med beskjed om ringe dem. Sender tilbake "hvem er dette?" Så er det noen som låser opp ytterdøra mi, titter inn i gangen, mumler ettellerannet (det er flere personer), lukker igjen og låser. Jeg får helt spunk, så jeg går bort og låser innerdøra mot gangen. Mens jeg skriver dette, har det ringt på telefonen igjen, og hamret noe besatt på døra. Blir så eitrande forbanna av slikt! Det er et nytt borettslag, og det har vært et helvete med utenlandske fyrer som skal fikse ting i leilighetene. I alle brev fra borettslaget står det tydelig at når tiden kommer for at ting skal fikses, skal man få infobrev i god tid i forveien. Men neida - en idiot som knapt kan norsk ringer bare 10 sekunder før han låser seg selv inn i leiligheten istedet!!! Dette hjelper ikke på dagsformen.
Gjest Gaby Skrevet 4. februar 2009 #3 Skrevet 4. februar 2009 Det kan man ikke gjøre i borettslag. Vi har jo også felles nøkler til inngangene, heisen, garasjen, boder osv.
Rosalie Skrevet 4. februar 2009 #4 Skrevet 4. februar 2009 Det kan man ikke gjøre i borettslag. Vi har jo også felles nøkler til inngangene, heisen, garasjen, boder osv. Jo, det kan du. Du kan fint bytte lås på inngangsdøren din.
Gjest Gaby Skrevet 4. februar 2009 #5 Skrevet 4. februar 2009 Joda, men det må være samme type som borettslagets hovednøkkelsystem, og borettslaget vil også da bytte ut de nøklene som de selv har til vår leilighet. Så det nytter ikke.... Og var heller ikke poenget.
Gjest Emera Skrevet 4. februar 2009 #6 Skrevet 4. februar 2009 Du kan kanskje montere sikkerhetslenke på ytterdøra?
Gjest Skrevet 4. februar 2009 #7 Skrevet 4. februar 2009 Jeg ville puttet på en sikkerhetslås i det minste, vi hadde også mye problemer med dette i starten, men heldigvis hadde de ikke nøkler til leilighetene.
Gjest Gaby Skrevet 4. februar 2009 #8 Skrevet 4. februar 2009 Joda, en sikkerhetslenke kan jo funke, men bare når vi er hjemme! Hvordan vet vi om de har vært her når vi ikke er hjemme da? Tror jeg må få samboer til å snakke med styret, det er jo helt sykt at de skal ha nøkler til leilighetene, og låse seg inn uten varsel.
aline Skrevet 4. februar 2009 #9 Skrevet 4. februar 2009 Jeg ville tatt kontakt med borettslaget sporenstreks og sagt ifra hva jeg syntes om det, for dette hadde jeg ikke orket. Jeg bor i blokk, leier av ett firma som eier hele blokka, og de gangene noe arbeid skal gjøres i leilighetene, så må arbeiderne eller vaktmester avtale møtetidspunkt først, for å finne tid der vi kan få gitt nøkler til dem. Det betyr altså at verken vaktmester eller huseier, har nøkler til leilighetene våre. Det var en nøkkel vi ikke hadde fått, så jeg kontaktet dem og spurte hvem som hadde den og hvorfor de hadde den. Det hadde de ikke noe godt svar på, så jeg fikk den tilsendt i posten, så nå er det bare meg som har nøkler til min leilighet. (og om huseier sitter med en kopi, så leverer de den ALDRI ut til arbeidere som skal fikse ting i blokka/leilighetene, dette styrer vi selv.)
Gjest Gaby Skrevet 4. februar 2009 #10 Skrevet 4. februar 2009 Nei jeg syns det er forferdelig ubehagelig! Tenk om jeg hadde kommet ut fra badet i bare nettoen, og så står det en fremmed fyr i gangen! Huff altså. Jeg ringte samboer og klagde min nød, han ringte til det ukjente nummeret og lurt på hva i f det var de drev på med. De skulle visstnok "bare sjekke" om det bodde noen der sa de. Samboer ga streng beskjed om at hvis noen skulle inn i leiligheta, skulle det være avtalt på forhånd, og de skulle ringe til ham. Men er ikke fornøyd med at andre har nøkler, så det skal tas opp. Pyse-Gaby
aline Skrevet 4. februar 2009 #11 Skrevet 4. februar 2009 skjønner deg godt jeg, tenkte også på det med om du var i dusjen, eller hadde vært og tuslet rundt i nettoen ( noen av oss gjør av og til det etter å ha dusjet... eller hva om dere begge var hjemme, og var veldig kjærlige, så står det plutselig ett par svensker i døra og titter på....
Pialill Skrevet 4. februar 2009 #12 Skrevet 4. februar 2009 jeg hadde blitt steik forbanna:P ingen skal kunne komme inn i leiligheten min uten at jeg vet det! tenker med skrekk og gru om husverten her hadde kommet inn når jeg sov eller noe (sover lenge), og jeg våknet av at han skulle ett eller anner, og j\sover jo aldri i nattdrakt... hehe heldigvis har ikke husverten nøklene her... de gangene han har vært og fikset badet måtte enten jeg eller samboer gi bort nøkkelen vår... det syns jeg er greit=) jeg ville sankket med stryret og gitt beskjed om at "ingen skal inn i leiligheten min med mindre jeg har fått beskjed om hvem og hvilket tidspunkt på forhånd!"
Gjest Gaby Skrevet 4. februar 2009 #13 Skrevet 4. februar 2009 skjønner deg godt jeg, tenkte også på det med om du var i dusjen, eller hadde vært og tuslet rundt i nettoen ( noen av oss gjør av og til det etter å ha dusjet... eller hva om dere begge var hjemme, og var veldig kjærlige, så står det plutselig ett par svensker i døra og titter på.... ja det hadde tatt seg ut! Fra gangen og til sofaen er det nemlig full utsikt, og det hender jo man ikke gidder å flytte seg inn på soverommet
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2009 #14 Skrevet 4. februar 2009 Aarrgh nå er jeg helt på tuppa her altså! Er ikke helt i toppform for tia, er hjemme fra jobb i dag. Har litt telefonskrekk, hater å svare når jeg ikke vet hvem som ringer. Sitter her shabby i sofaen, og har ikke akkurat rydda her i dag. Så skjer dette, alt i løpet av 3 minutter: Det ringer på døra, jeg skvetter og lurer på hvem det kan være. Her i blokka er det nemlig umulig å komme seg opp til leilighetene uten nøkkel. Siden jeg likegodt kunne ha vært på jobb, later jeg som om jeg ikke er hjemme. Så ringer telefonen, det er et svensk nr. Jeg tar den ikke, prøver å sjekke nummeret på nettet, men finner ingenting. Får en mld fra samme nr med beskjed om ringe dem. Sender tilbake "hvem er dette?" Så er det noen som låser opp ytterdøra mi, titter inn i gangen, mumler ettellerannet (det er flere personer), lukker igjen og låser. Jeg får helt spunk, så jeg går bort og låser innerdøra mot gangen. Mens jeg skriver dette, har det ringt på telefonen igjen, og hamret noe besatt på døra. Blir så eitrande forbanna av slikt! Det er et nytt borettslag, og det har vært et helvete med utenlandske fyrer som skal fikse ting i leilighetene. I alle brev fra borettslaget står det tydelig at når tiden kommer for at ting skal fikses, skal man få infobrev i god tid i forveien. Men neida - en idiot som knapt kan norsk ringer bare 10 sekunder før han låser seg selv inn i leiligheten istedet!!! Dette hjelper ikke på dagsformen. Dette skjedde hos oss i en rehabiliteringsfase. En arbeider hadde nøkkel. Det var eneste ordningen som vile fungere da de jobbet på dagtid. Det kom skriv til alle med tid og sted. De som var imot det fikk si ifra. Arbeideren fik ike gå inn alene,men hadde med seg en fra styret. Det var svært få som strittet i mot,men de fikk folk etter arbtid,noe som ble dyrere for laget. Om det ike passet for folk så fikk de mulighet til å bytte dato. Sånn er det i brl, og sånn er det i privathus. Vi har nå flyttet og bygd selv. det er en del fiksing som står igjen,men det skyldes mye oss selv. Vi flytter inn pga det er for dyrt med to boliger, så da må vi finne oss i at det kmer og går folk. På dagtid, så har vi lagt igjen nøkkel. an kan ikke ta seg fri på jobben
Gjest Gaby Skrevet 4. februar 2009 #15 Skrevet 4. februar 2009 Det er greit at de må inn og fikse ting en sjelden gang, men her var poenget at jeg ikke har fått noe som helst beskjed på forhånd om at noen skulle inn.
Haris Pilton Skrevet 4. februar 2009 #16 Skrevet 4. februar 2009 (endret) Litt off topic, men når jeg gikk på kampala university i uganda og bodde på campus kom skolens rektor veldig plutselig rett inn i leiligheten min to ganger - den ene gangen var jeg helt naken med bare et hvitt laken rundt meg og den andre gangen satte jeg på en stol i bikini innsmurt (og solbrent) over hele kroppen i et tykt, glinsende lag aloe vera så det så ut som jeg var klar for å være glamourmodell på bilshow Endret 4. februar 2009 av Haris Pilton
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå