Gjest Gjest_frustrert_* Skrevet 4. februar 2009 #1 Skrevet 4. februar 2009 Hei! Jeg bestilte fargering for noen dager siden på rapunzelofsweden.com og bestilte så hår etter den fargen som passet. Da jeg fikk pakken, sjekket jeg at det sto riktig nr, og åpnet pakken og prøvde i håret.. men jeg syntes det så skikkelig gult ut i forhold til hvordan jeg husket prøven var. Så jeg sjekket opp med fargeringen igjen, og da viser det seg at det er samme farge som en annen en den jeg har bestilt, og ligner ikke på den jeg har bestilt i det hele tatt. Er det noen som har peil på rettighetene mine her??
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2009 #2 Skrevet 5. februar 2009 Hei! Jeg bestilte fargering for noen dager siden på rapunzelofsweden.com og bestilte så hår etter den fargen som passet. Da jeg fikk pakken, sjekket jeg at det sto riktig nr, og åpnet pakken og prøvde i håret.. men jeg syntes det så skikkelig gult ut i forhold til hvordan jeg husket prøven var. Så jeg sjekket opp med fargeringen igjen, og da viser det seg at det er samme farge som en annen en den jeg har bestilt, og ligner ikke på den jeg har bestilt i det hele tatt. Er det noen som har peil på rettighetene mine her?? Hvis noen skulle ha havnet i samme situasjon som meg, så kan jeg si at man har alle rettigheter på sin side. Jeg sjekket opp hvilke lover og regler som gjelder. Da sverige (som jeg bestilte fra) er med i eu er de pga Romkonvensjonen i 1980 pliktig til å følge Norges lover. Det vil si at du da har rett på ny vare dersom det er en vesentlig mangel på varen. Skulle du komme i en skikkelig konflikt kan du ta det opp for Almänna Reklamastionsnämden (ARN) der forbrukerrådet kan assistere deg i din sak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå