Gå til innhold

Sovestilling på10 mnd gammel jente

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenten min har i det siste snudd seg over på maven når hun sover. Hun ligger med rompa opp og ansiktet nesten rett ned i puten. Er dette forsvarlig å la henne sove sånn?Hører jo at hu puster, og flytter jeg henne havner hun bare tilbake i samme stilling. De snur vell hodet bort før de blir kvalt??Det er vell en automatisk refleks?

Høres sikkert litt hysterisk ut nå, men ønsker å høre om andre som har små barn som sover på samme måten.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Jenten min har i det siste snudd seg over på maven når hun sover. Hun ligger med rompa opp og ansiktet nesten rett ned i puten. Er dette forsvarlig å la henne sove sånn?Hører jo at hu puster, og flytter jeg henne havner hun bare tilbake i samme stilling. De snur vell hodet bort før de blir kvalt??Det er vell en automatisk refleks?

Høres sikkert litt hysterisk ut nå, men ønsker å høre om andre som har små barn som sover på samme måten.

Skrevet

Sånn sover jenta vår også. Vi har brukt å snudd henne før vi legger oss, men ikke stått opp for å snu henne om natta. Hun sove veldig godt sånn. Tror ikke det er noen fare for kvelning. Jeg lå visst sånn som barn jeg også. Tror det er helt normalt :)

Skrevet

Hun er 10 mnd og klarer FINT å snu hodet dersom det blir ubehagelig.

Selvfølgelig må hun få sove i den stillingen hun vil nå når hun er så stor! Du ville heller ikke likt å bli tvunget til å sove i en annen stilling enn du liker best (om du har noen favoritt da)

Skrevet

Vår gutt som er omtrent like gammel som jenta deres har sovet på magen siden han var 6 mnd. Ikke noe problem.

Gjest Gjest-sb
Skrevet

Sånn sover sønnen min på to år også. Rumpa skikkelig i været, å har gjort det siden han var 6 mnd

Skrevet

Christian sover også sånn. Har prøvd å snu han, men det går ikke så lange tida så er han over på magen igjen. Så jeg tror nesten de bare må få ligge sånn..

Skrevet

Skal vel ikke ha pute når de er så små da.... Min sønn sov også på magen da han var like gammel, lå meg ansiktet rett ned i madrassen. Må innrømme at jeg var litt nervøs for kvelning, så jeg var og snudde han flere ganger før jeg la meg selv :fnise:

Hver gang hadde han snudd seg tilbake igjen, så det var tydlig at han likte å ligge sånn. Fikk jo ikke snudd da jeg selv sov, så etter hvert lot jeg være å snu han.

Nå er han 2 år og sover fortsatt på magen med rompa i været :søvn: .

Skrevet

Sånn sover sønnen min også innimellom. Har latt ham ligge slik. Så lenge de kan snu seg selv skal det ikke gjøre noe.

Skrevet

Sånn husker jeg at jeg likte å sove da jeg var liten. Mamma syntes det var rart.

Skrevet

Min sønn sover i alle mulige stillinger. Opp-ned i senga med ansiktet trykket ned i dyna og rompa opp i været er favoritten. Av og til finner jeg ham på rygg med beina oppover mot veggen eller ut igjennom sprinklene. Han kan også sitte og sove :ler:

Jeg snur på ham av og til før jeg legger meg selv, men det er fordi han ligger oppå dyna og det er jo kaldt ute. Det hjelper lite, jeg vedder på at han snur seg tilbake igjen to minutter etter jeg har lukka døra...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...