Gå til innhold

Huseier skal vel betale reparasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om kjøleskap/komfyr/fryser/tv e.l. slutter å virke mens man bor i en leid leilighet, skal vel eier av leilighet betale reperasjon/erstatning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Om kjøleskap/komfyr/fryser/tv e.l. slutter å virke mens man bor i en leid leilighet, skal vel eier av leilighet betale reperasjon/erstatning?

Det kommer litt an på. Er leiligheten utleid delvis, eller fullt møblert? Er det en del av huseiers bolig? Står det noe spesielt i kontrakten ang innbo som eies av huseier?

Normalt er det huseiers ansvar at innbo de eier som leies ut skal være i orden, med mindre det skyldes skadeverk eller uforsvarlig bruk.

Jeg fikk nylig ny komfyr da den gamle ovnen og 2 plater sluttet å virke.

Gjest StockDama
Skrevet

ikke hvis det er dine personlige ting.

Følgte det med leiligheten derimot er det huseiers ansvar.

Skrevet
Det kommer litt an på. Er leiligheten utleid delvis, eller fullt møblert? Er det en del av huseiers bolig? Står det noe spesielt i kontrakten ang innbo som eies av huseier?

Normalt er det huseiers ansvar at innbo de eier som leies ut skal være i orden, med mindre det skyldes skadeverk eller uforsvarlig bruk.

Jeg fikk nylig ny komfyr da den gamle ovnen og 2 plater sluttet å virke.

Du skriver uklart her. Er det dine private ting, eller leier du dette i leiligheten?

Er det dine ting, så har ikke huseier noe med det. Eier han det, så skal han ha vedlikeholdet,reprasjoner. Har du skadet tingene, så må du betale

Gjest strykebrett
Skrevet

Er litt avhengig av hva som står i kontrakten. Hvis leiligheten er leid ut med hvitevarer skal huseier betale. Hvis det er dine ting, eller bare noe forrige leietaker har satt igjen som ikke er inkludert i leieavtalen er det ditt problem tror jeg.

Har forresten ikke sjekka opp jussen i dette kjempenøye, så ikke ta det jeg sier for helt god fisk uten videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...