Gå til innhold

Bordpynt i selskap

Frk. Pepper

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt om dette er rett forum, men jeg prøver meg her likevel.

Min mor skal feire sin 50-årsdag på lørdag og jeg har tatt på meg å dekke bord og pynte. Har så lyst til at det skal bli et flott selskap og trenger derfor noen tips til hvordan jeg skal pynte middagsbordet.

Dette skal være et forholdsvis "enkelt" hageselskap. Vi dekker langbord til 35 personer på terrassen og serverer rømmegraut og spekemat. Mor har allerede kjøpt inn mørkegrønn duk, så pynten må passe til dette.

Kunne gjerne tenkt med noe annet enn markblomster.........

Noen gode tips..............??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lady-M

Du kan bruke mye av det du finner i naturen, pynt med det som er spesielt for denne årstiden.

En idé kan være om du plukker mange store, grønne blader og legger ut over bordet i midten. Kjøp (hvis du ikke har) små lysestaker til telys (billig på Ikea ol.). Fyll halvparten av lysestakene med vann og legg blomsten av Gerbera oppi (klipp av selve toppen). I resten av lysestakene har du telys. Fordel lys og bomster utover bordet, mellom alle bladene - gir en koselig stemning om kvelden!

Gerbera finnes i mange forskjellig friske farger og passer perfekt til en sommerfest. Blir også fint om man dropper bladene. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Eller en litt større bolle med vann, mange flytende små blomster uten stilk, og flytelys?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...