Gå til innhold

Grusom skrekkfilm

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er den skummel sånn at du skvetter og skriker, eller er det sånn skummel musikk og oppbygning, sånn at du nesten ikke tør å se på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den skummel sånn at du skvetter og skriker, eller er det sånn skummel musikk og oppbygning, sånn at du nesten ikke tør å se på?

Den er en sånn ekkel og grusom film. Den er spennende og skummel samtidig.

Til å begynne med trodde jeg det var en litt sånn typisk skrekkhistorie(virker veldig sånn i begynnelsen). Etter en stund går det fra å være skummelt til å bli direkte ubehagelig. Ikke at det er ekstremt mye vold eller blod, men menneskelig ondskap og lidelse.

Og derfra går det bare nedover...

Ikke se denne om dere skal "kose" dere en skrekkfilm. Satt igjen med en vond følelse i magen lenge etterpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke se denne om dere skal "kose" dere en skrekkfilm. Satt igjen med en vond følelse i magen lenge etterpå..

Den er deprimerende. Særlig slutten. Hvor uflaks går det liksom an å ha. Eplet faller ikke langt fra stammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så nettopp The Strangers. er vanligvis veldig glad i horror, men i det siste har jeghatt uflaks og valgt filmer med unhapy ending. Ikke for det, de fleste karakterene i skrekkfilmer blir jo drept, men det er alltid noen av goodguys'a som overlever. Men ikke i The Strangers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bare bea
Har du sett The Descent? Var den like ille som den? Det er den verste grøsseren jeg har sett... Kjæresten min hadde kramper i hånda dagen etter...

The Descent er ille nok. Men de underjordiske monstrene i The Descent er jo bare tull og oppspinn (minner om Gollum fra LOTR). Selv om det som skjer i Eden Lake neppe hadde skjedd i virkeligheten, så gir det et mye mer realistisk inntrykk enn The Descent, og den skaper en høpløshetsfølelse på vegne av manglende medfølelse hos barn og voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare lest plottet på imdb, men det ligner jo mistenkelig mye på Funny Games!

Funny Games har en del jævlige scener... Likte den originale best (Østerrike?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...