Gå til innhold

Forlovelsesdato...


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Nilla82

Heisann!

Her inne er jeg helt fersk, men forhåpentligvis skal jeg klaree å få lagt inn innlegget mitt. :)

På juni fridde kjæresten min til meg, og svaret var selvfølgelig ja. Vi har ikke kjøpt ringer enda, men det blir når som helst. (Bor man på gård, har man ikke alltid like god tid til å få gjort det man skal...) Vi har tenkt å gravere inn "din..." og forlovelsesdato. Som forlovelsesdato har vi lyst til å skrive den dagen frieriet fant sted. (Det var i utlandet, på tur og på et virkelig flott sted.) Denne dagen mener vi er mer minneverdig enn om vi skal bestemme oss for en annen dato hvor vi skal forlove oss.

Men vi får en del reaksjoner på dette, "det er da ikke da dere forlovet dere", "Skal dere virkelig ikke ha en egen dato for forlovelsen?" o.l. Og da blir jeg litt usikker da... Hva mener dere? :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er datoen for frieriet som dere burde gravere inn. Det er jo den datoen dere ble forlovet, selv om ringene kommer på i etter tid...

Det er min mening, da!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man frir og sier ja, da er man trolovet. Ha den datoen han fridde, spesielt siden den betyr så mye for dere.

Ingen andre har noe med hva dere har i ringene. Mange holder faktisk inskripsjonen hemmelig for alle andre enn paret selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg syns også at dere skal ha datoen da frieriet fant sted gravert i ringene - det er jo datoen dere husker, ikke sant?

Lykke til med bryllup og giftemål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deres valg er det riktige for dere.

Er forresten helt enig: Forlovelsen er et faktum når den spurte svarer ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En forlovelse er i mine øyne det å bestemme seg for å gifte seg, og det uavhengig om man har ringer eller ei.

Derfor ville jeg ha hatt datoen for selve forlovelsen, altså den dagen han fridde til deg (selvom ringene blir kjøpt senere enn dette).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er grundig enig med resten av folket.

Man forlover seg i samme stund som man inngår avtale

om fremtidig ekteskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Helt enig med de andre jeg også!!!

Jeg trodde faktisk det var det mest vanlig, og alle jeg kjenner har frieridatoen som forlovelsesdato. Når det er det dere har lyst til å gjøre, synes jeg så absolutt dere skal gjøre det. Vi har datoen han fridde, og den dagen vi satte på oss ringene kan ikke sammenlignes med frieriet, selv om det var en god følelse å få ringen på fingeren.

Følg hjertet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi har forlovelsesdatoen i ringene (i tillegg til din ....) Da vi giftet oss fikk vi bryllupsdatoen i ringene også (gjor dette like før vi giftet oss slik at de pusset ringene før bryllupet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius

Helt enig med alle andre.

Jeg skjønner ikke hva de mener, jeg, de som sier at det ikke var da dere forlovet dere. Det er jo det!?! Da lovet dere hverandre å gifte dere med hverandre. Ringene i seg selv betyr da ingenting. Vi fikk ringene og satte dem på et par uker senere, men jeg aner ikke hvilken dato det var. Det var jo ikke da vi forlovet oss (selv om det var et romantisk øyeblikk det også!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at dere er enige med meg!! Nå ble jeg helt sikker på at det er rette datoen. :D Tusen takk. Dette bekreftet hjerefølelsen min.

Klem fra Nillen!

PS: Et teknisk spm: Hva må jeg gjøre for at det ikke skal stå gjest på innleggene mine? Vil gjerne være mer enn en gjest. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...