Gå til innhold

Mest irriterende studenter?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

For meg er det psykologistudenter. BEsserwissere som skal uttale seg alt om alle. Jeg var fryktelig lite overrasket over hvem fra mitt kull det var som begynte å studere psykologi.

De, som alle andre psykologstudenter hadde disse fellestrekkene:

- Et sterkt behov for å virke mer modne enn sine jevnaldrende

- Mangel på humor

- Psykopatiske trekk. Glad i å manipulere andre, og å analysere mennesker.

- Statusjegere

- Besserwissere; skal alltid ha en politisk korrekt mening om alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe ;) Vel, generaliseringer kan være artig, men det stemmer som regel ikke helt med virkeligheten. Hvor mange psykologistudenter har du snakket mer enn halvtime sammen med? At du mener de har psykopatiske trekk sier vel litt om dine kunnskaper om psykologi.

Jeg har inntrykk av at mine medstudenter på psykologi stort sett er engasjerte, smarte og reflekterte mennesker. Men for all del, det finnes irriterende og bedrevitende mennesker blant oss som hos alle andre grupper.

Endret av Caya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En psykolog får jo en slags makt over pasientene sine. Har lest at den makten tiltaler psykopater. Og at det finnes en del psykopater innen yrket.

Men jeg har en alle tiders behandler nå, så man skal ikke "skjære alle over en kam." :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En psykolog får jo en slags makt over pasientene sine. Har lest at den makten tiltaler psykopater. Og at det finnes en del psykopater innen yrket.

Men jeg har en alle tiders behandler nå, så man skal ikke "skjære alle over en kam." :)

Nå må dere gi dere. :ler: Greit nok at makt tiltaler en del psykopater, men det er ikke mange psykopater blant psykologer. De er som alle andre folk, verken noe bedre eller dårligere. Og det fins selvfølgelig dårlige blad blant psykologer som i andre yrkesgrupper, men jeg vil si at psykologer flest er skikkelige folk.

Til TS: Jeg lurer på hva slags psykologistudenter du har truffet, for det stemmer overhode ikke med min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generaliseringer av denne sort er faktisk ikke noe bedre enn rasisme. "Han/hun er svart, så da stjeler han/hun". "Han/hun er psykologi-student, så da er han/hun psykopat". Ser du likheten? Om det var et forsøk på humor så syntes jeg det var dårlig.

Nær venninne studerer psykologi. Hun er vel ca stikk motsatt av det du skriver der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, er man direkte dum så er det ikke lange veien å gå før man synes alle er "Besserwissere". Og psykopater i grunn.

:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception

Jeg synes de mest irriterende studentene er de som ikke kan ta imot beskjeder, og som selv om de får klar beskjed, senere skriver e-post hvor de spør om akkurat det som ble nøyaktig forklart i timen. De som ikke gjør det de skal ha gjort på forhånd, står heller ikke i særlig høy kurs. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generaliseringer av denne sort er faktisk ikke noe bedre enn rasisme. "Han/hun er svart, så da stjeler han/hun". "Han/hun er psykologi-student, så da er han/hun psykopat". Ser du likheten? Om det var et forsøk på humor så syntes jeg det var dårlig.

Nær venninne studerer psykologi. Hun er vel ca stikk motsatt av det du skriver der.

Heter ikke forumet "skråblikk og generaliseringer" da? Da må det jo være lov. Også var det jo strengt tatt på gruppenivå og ikke på individnivå da. Psykologer er desuten ikke noen spesielt svak gruppe, så de tåler godt å bli tuppet til

Pøs på med fordommer ;)

Selv har jeg problemer med litteraturvitere og idehistorikere - selvom det er en stund siden jeg studerte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at enkelte fra juridisk er irriterende. Høy faktor av fett guttehår og tuperte blondiner med slitte louis vuitton-vesker. Men mest av alt irriterer jeg meg over disse 19-åringene som ikke har forstått at de ikke går på videregående lenger. De skravler, fniser og bråker. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hudfarge er ikke noe man velger, dannelse, oppførsel og studier velger man selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hilde_*
Hudfarge er ikke noe man velger, dannelse, oppførsel og studier velger man selv.

Og ikke minst velger man selv hva slags fordommer man har ;) Generaliseringer om personlighet basert på hudfarge blir like idiotisk som generaliseringer basert på studievalg. Men jeg tror nok at psykologer og psykologistudenter kan virke truende på den som har en overdreven høy selvfølelse eller lav selvfølelse, eller negative personlighetstrekk man har en viss fornemmelse om at man kanskje har, men ikke tør å vedkjenne seg. Man frykter kanskje at mennesker med fagkunnskap om menneskepsyken, skal gjennomskue ens egne svaheter og dårlige sider? Og dermed oppstår behovet for å bagatellisere disse menneskenes kunnskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke poenget ditt. At det skal være greit å generalisere så lenge det handler om noe man har valgt selv? Så hvis man er så dum at man velger et upopulært studie må man bare akseptere negative holdninger? Jeg har forståelse for at man ikke liker mennesker som mangler folkeskikk f.eks, men så lenge man behandler omgivelsene med respekt, syns jeg det er rart å dømme en hel gruppe. Du skal gjerne få lov, men det vil vel til syvende og sist slå tilbake på deg selv. En enkel måte å gå gjennom livet på kanskje, men ikke spesielt interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest marihan
Jeg synes at enkelte fra juridisk er irriterende. Høy faktor av fett guttehår og tuperte blondiner med slitte louis vuitton-vesker. Men mest av alt irriterer jeg meg over disse 19-åringene som ikke har forstått at de ikke går på videregående lenger. De skravler, fniser og bråker. :sur:

Og jeg irriterer meg over de "gamle" studentene som alltid skal småprate bak meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som har så dårlig selvtillitt i forhold til hva de har valgt å studere at de bruker masse krefter på å spekulere og rakke ned på de som studerer noe annet. Alle kan ikke velge likt, gjør det beste ut av ditt studium og ikke snakk om hvorfor det er bedre å være ingeniør enn sivilingeniør hver gang jeg treffer deg.

(Det er mulig dette her har en metabetydning i forhold til denne tråden, men det er ikke sånn ment ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De studentene som irriterer meg mest er de som lever i den tro at studiepoengene og titlene de erhverver seg løfter dem opp på et høyere nivå enn andre. Kunnskap er så mangt.

Studenter som tror de er på en eneste lang fest og prioriterer den fremfor studiene er også irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Senterpartiet har foreslått en lov mot krenkende ytringer overfor psykologistudenter nå, så det er håp.

Den skjønte jeg ikke :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skjønte jeg ikke :klø:

Nja, hvis du har fulgt med litt i nyhetene i det siste, så skjønner du kanskje ironien..? Det var noen som reagerte veldig på generaliseringen av psykologistudenter, Og siden dette er et generaliseringsforum så syntes jeg det var litt dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...